یک شرکت امنیتی هلندی بر پایه مطالعات جدید خود اعلام کرده، مجرمان اینترنتی این روزها حاضرند با پرداخت هزاران دلار گوشی نوکیا 1100ر1 که دیگر تولید نمی‌شود و روی آن یک نرم‌افزار آسیب‌پذیر نصب شده خریداری کنند. این نرم‌افزار به هکرها امکان می‌دهد تا به حساب‌های آنلاین کاربران دسترسی پیدا کنند.
کد خبر: ۲۵۵۸۷۵

خبرگزاری البرز هم به سرعت این خبر را «ایرانیزه» کرده است و نوشته با توجه به زیر ساخت‌های بانکداری الکترونیک شاید خیلی در ایران مهم تلقی نشود، اما در کمال تعجب فعالان بازار گوشی تلفن همراه می‌گویند تقاضا برای خرید مدل 1100 نوکیا در ایران هم در حال افزایش است. البته قیمت این مدل گوشی هنوز خیلی بالا نرفته و مانند اروپا به 32هزار دلار نرسیده! ولی ایرانی‌ها در اقدامی ‌مبتکرانه و با یک دستکاری جزیی از گوشی تلفن همراهشان به عنوان هشدار دهنده وجود پلیس راهنمایی و رانندگی نزدیک خودرویشان استفاده می‌کنند.

خبرنگار البرز بی‌خیال ماجرا نشده است و رفته است مرکز فروش موبایل تهران و دیده است ای دل غافل انگار این بار خبرها درست بوده‌اند! فروشندگان این مرکز می‌گویند با واردکردن یک جسم خارجی چوبی (مانند چوب کبریت) به محل ورود فیش گوشی می‌توان از فاصله 500 متری فهمید که سرعت خودرو توسط دوربین پلیس زیر نظر است! به این ترتیب که با وارد کردن چوب کبریت، روی صفحه گوشی تلفن همراه تصویر کوچک یک خودرو ظاهر شده و هنگام حرکت خودرو با سرعت زیاد چنانچه اشعه دوربین کنترل سرعت پلیس به خودرو برخورد کند گوشی صدایی شبیه علامت هشدار پخش می‌کند. با این شیوه رانندگان می‌توانند قبل از متوجه شدن کاربر دوربین از سرعت خود کم کنند و از مقابل دیدگان پلیس عبور کنند. اینم از بدآموزی ماجرا!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها