گروه سلامت: وقتی خانه مادربزرگ هایمان می‌رویم، عطر چای دارچین درخانه اش پیچیده است، چون قدیمی‌تر‌ها بیشتر به خواص درمانی خوراکی‌ها توجه می‌کردند. پزشکان متخصص تغذیه هم بر خواص دارویی ادویه‌ها و به‌ویژه دارچین تاکید دارند.
کد خبر: ۲۵۳۶۴۴
به گفته آنها یک قاشق چای‌خوری دارچین، حاوی 28 میلی‌گرم کلسیم، 1 میلی گرم آهن و بیشتر از یک گرم فیبر و مقدار زیادی ویتامین‌های C ،K و منگنز است. همچنین مقدار 2/1 گرم کربوهیدرات دارد.

برای تهیه دارچین، پوست این درختچه را جدا کرده و معمولا پودر می‌کنند و در غذا یا چای از آن استفاده می‌کنند.

دارچین رمز جوانی است و مصرف روزانه آن انسان را سالم نگه می‌دارد.

دارچین کلیه‌ها را گرم می‌کند، ضعف کمر و پاها را از بین می‌برد و کم خونی را درمان می‌کند.

این ادویه معطر بهترین دارو برای دردهای عضلانی است. دارچین اثر آرام کننده و شاد کننده دارد و از بسیاری از داروهای آرام بخش بهتر است. اثر مهم دیگر دارچین پایین آوردن تب است و حتی امروزه دارچین را به صورت قرص و کپسول درآورده‌اند که به‌عنوان تب بُر به کار می‌رود. دارچین رگ‌ها را باز می‌کند و باعث بهبود گردش خون می‌شود.

یکی از خواص دارچین این است که باعث افزایش کارایی هورمون انسولین در بدن می‌شود و در نتیجه بدن نیاز کمتری به این هورمون برای کنترل قند خون پیدا می‌کند. بسیاری از افراد مبتلا به دیابت گزارش داده‌اند که مصرف یک قاشق چایخوری دارچین در روز تاثیر بسیار مثبتی بر قند خونشان داشته است.

همچنین برخی تحقیقات نشان دهنده تاثیر مثبت دارچین در کاهش فشار خون بوده است.

دارچین خاصیت عجیب دیگری دارد و آن تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری هاست و حتی می‌توان گفت که اثری مشابه پنی‌سیلین و آنتی بیوتیک دارد.

اگر حس کردید که ضعیف شده‌اید و ممکن است مریض شوید، چای دارچینی را فراموش نکنید و حتی اگر سرما خورده‌اید یا ضعف شدید دارید، چای دارچین بهترین داروست.

دارچین به علت داشتن اسانس و تانن، محرک و قابض است و به عنوان تقویت کننده عمل هضم غذا و جریان گردش خون به کار می‌رود و از آن برای رفع سوءهاضمه، به‌ویژه در مواردی که با نفخ همراه باشد، به عنوان بادشکن استفاده می‌شود.

همچنین به علت داشتن تانن در رفع اسهال، ضعف عمومی بدن و انعقاد خون مصرف می‌شود و به صورت دارو، مانند گرد و تنتور به کار می‌رود.

 دارچین معده را تمیز و آرام و قوی می‌کند واز آن برای رفع سوءهاضمه، بویژه در مواردی که با نفخ همراه باشد، به عنوان بادشکن استفاده می‌شود. بنابراین اگر ناراحتی معده دارید حتما از دارچین استفاده کنید.

دارچین علاوه براین همه خواص، طعم بسیار خوبی نیز دارد. برای این‌که بیشتر از طعم و خاصیت درمانی دارچین بهره ببرید، می‌توانید موقع دم کردن چای، مقداری از پوست آن را در داخل قوری بریزید تا همراه با چای دم بکشد.

دارچین کوبیده نشده خیلی بهتر از دارچین آسیاب شده، عطر خود را حفظ می‌کند.

از دارچین برای معطر کردن غذاهای گوشتی هم استفاده می‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها