از دور از نزدیک

فرود مرگ برای بچه لوس

آسوشیتدپرس: مقامات پلیس ایالت ایلی‌نویز آمریکا، مردی را دستگیر کردند که برای خوشایند پسرش با هواپیمای شخصی خود روی چمن زمین گلف فرود آمد. رابرت کادرا اهل شهر لیک‌ویلا در ایالت ایلی‌نویز در آمریکاست و متهم است در حالی هواپیمای خود را روی چمن گلف فرود آورده که بازیکنان در آن مسابقه می‌دادند. کادرا با این کار 500 هزار دلار هم به زمین چمن خسارت وارد کرد.
کد خبر: ۲۵۳۴۵۱

اگرچه این مرد در جلسه دادگاهش گفت که برای خوشحال کردن پسرش به چنین کاری دست زد و اصلا قصد آزار و مزاحمت نداشت، اما عملا جان مسابقه‌دهندگان را به خطر انداخت. مقامات قضایی ایلی‌نویز هم برای این پدر آنچنانی! 18 ماه حبس بریدند.

زاغه «میلیونر زاغه‌نشین» بر سرش خراب شد

فارس: مسوولان شهر بمبئی، زاغه یکی از بازیگران فیلم «میلیونر زاغه‌نشین» را خراب کردند. این اقدام که عصر پنجشنبه صورت گرفت بلافاصله تیتر اول رسانه‌های هند و بیشتر کشورهای جهان شد. اظهرالدین اسماعیل 9ساله و خانواده‌اش پس از تخریب زاغه‌شان مجبور شدند بساط زندگی‌شان را در خیابان پهن کنند. اسماعیل نقش دوران بچگی سلیم، یعنی کاراکتر اصلی فیلم میلیونر زاغه‌نشین را بازی کرد.

زاغه‌ای که اسماعیل و خانواده‌اش در آن زندگی می‌کردند، بسیار محقر بود. این محل هم مثل بسیاری از زاغه‌های دیگر بمبئی خارج از حوزه‌های قانونی ساخته شده بود.

مسوولان شهر از جواز قانونی کارشان می‌گویند، اما سازمان‌های اجتماعی طرفدار حقوق کودکان و خانواده‌، انجام چنین اقداماتی را غیرانسانی می‌دانند.

آنها می‌گویند؛ اگرچه شهرت بازیگر فیلم «میلیونر زاغه‌نشین» باعث شد جریان تخریب زاغه‌ها در سطح وسیعی منعکس شود، اما خیلی وقت‌ها تخریب زاغه‌ها بی‌صدا صورت می‌گیرد و جامعه متوجه آن نمی‌شود.

اسماعیل هم به خبرنگاران گفت: وقتی‌ آنها آمدند من خواب بودم، آنها بیدارم کردند، حتی پلیس مرا تهدید کرد. من چه‌کار می‌توانستم بکنم؟ آنها خانه ما را جلو چشمانمان خراب کردند، حالا من و خانواده‌ام باید در حاشیه خیابان بخوابیم.

خبرنگاران در جریان اطلاع‌رسانی درباره این رویداد به نکته ظریف و در عین حال دردناکی اشاره کردند؛ روی دیوار حلبی زاغه اسماعیل که با خاک یکسان شده بود، پوستر میلیونر زاغه‌نشین به‌چشم می‌‌خورد و امضای «دنی بویل» کارگردان فیلم در آن می‌درخشید، بویل این پوستر را برای اسماعیل امضا کرده بود.

مسوولان دولتی می‌گویند این زاغه‌ها پیش از این، خراب شده، اما دوباره خانواده‌های زاغه‌نشین روی ویرانه‌ زاغه‌های قبلی، زاغه‌های جدید بنا کرده‌اند.

میلیونر زاغه‌نشین 8 جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و کارگردانی را دریافت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها