خبرهای ویژه روزنامه‌ها

عزل مشاور کروبی

برخی روزنامه‌های صبح امروز در خبرهای ویژه خود به مواردی از جمله موضع مقامات سابق و فعلى آمریکا درباره ایران یکى است، این ستاد مال هر کیه از فرارى ها اعاده حیثیت کند!، موسوی و موسوی لاری علیه سازمان مدیریت، 3 ماه زندان برای یک منکر هولوکاست،حاشیه های سفرهای خارجی و خرید صندلی گران قیمت، عزل مشاور کروبی در پی مصاحبه انتقادی و ... که برخی از آنها در زیر می‌آید.
کد خبر: ۲۵۲۴۶۲

کیهان

منافقین با سابقه یه خورده این طرفى یه خورده هم اون طرفی!

یک عضو گروهک نهضت آزادی گفت کروبی یا موسوی تفاوت چندانی با هم ندارند.
به گزارش میزان نیوز، تقی رحمانی گفت: از نظر من رأی دادن به موسوی یا کروبی تفاوت چندانی با هم ندارد و مهم جلوگیری از ادامه روند ریاست جمهوری احمدی نژاد است.

تقی رحمانی پس از بیان سوابق مختصر میرحسین موسوی اظهار داشت «صحبت های میرحسین موسوی توهمی است و امکان مطالبه اهداف با چنین بیاناتی وجود ندارد. باید یک نیروی شجاع و اکتیو برای جلوگیری از فشار اجتماعی و سیاسی به قدرت برسد و ریاست جمهوری مهدی کروبی در شرایط فعلی مناسب تر است.»
گروهک نهضت آزادی همانند حزب مشارکت و کارگزاران، ضمن تقسیم نیرو، به همراهی و همکاری پنهان با برخی اعضای ستاد موسوی روی آورده و در عین حال همکاری هایی را نیز با برخی اعضای اعتماد ملی تدارک دیده است. نهضتی ها اخیراً جلسه ای با کروبی هم داشتند و از اقدامات و مواضع وی تشکر کردند.

متهم کردن خاتمی در دوران ریاست جمهوری به بی کفایتی و بی عرضگی و سپس حمایت از وی بهنگام اعلام نامزدی مجدد(پائیز و زمستان سال گذشته) و نام بردن از وی به عنوان لولای ائتلاف اصلاح طلبان موضع منافقانه ای بود که نهضت آزادی طی دهه گذشته در پیش گرفته و هم اکنون نیز می کوشد از طریق پنهان شدن پشت این نامزد یا آن ستاد، به ایفای مأموریت های نفاق افکنانه و مرز شکنانه ادامه دهد.

موضع مقامات سابق و فعلى آمریکا درباره ایران یکى است

یک هفته نامه آمریکایی نظر برخی سیاستمداران در این کشور مبنی بر دادن مهلت چند ماهه به ایران (برای توقف برنامه هسته ای) و سپس سخت گیری و تشدید فشارها را غیر عاقلانه خواند. اخیراً کسانی چون دنیس راس و هیلاری کلینتون از موضع مذکور حمایت کرده بودند و نیکلاس برنز معاون سابق وزیر خارجه هم خواستار دادن مهلتی دو ماهه شده بود.

هفته نامه نیشن با اشاره به نزدیک بودن مواضع دموکرات هایی چون راس با موضع برنز معاون سابق وزیر خارجه می نویسد: برنز طی سخنانی در یکی از جلسات سنا ضمن حمایت از سیاست های اوباما درباره ایران، خواستار تعیین جدول زمانی دو ماهه شده است. این همان انعکاس  نظرات نومحافظه کاران است. او می گوید اگر مذاکرات شکست خورد که حتماً شکست می خورد، در آن صورت آمریکا به همراه روسیه و چین باید تحریم سخت گیرانه علیه ایران را آغاز کنند.

این هفته نامه آمریکایی می افزاید: دنیس راس و دوستانش در مأسسه واشنگتن سیاست های خاور نزدیک(یک مأسسه صهیونیستی که سیاستهای اسرائیل را در آمریکا تبلیغ می کند) و مایکل رابین و دوستانش در مأسسه آمریکایی اینترپرایز (یکی دیگر از مؤسسات تندروی اسرائیل در آمریکا) نمی توانستند بهتر از برنز این مطالب را بیان کنند. اما آیا عاقلانه است که به ایران بگوییم دو ماه وقت دارد که با شرایط ما کنار بیاید یا از مواضع خود عقب نشینی کند؟ هیچ کس در این مورد سأالی نپرسید. این سؤال را هم کسی نپرسید که چرا باید توقع داشته باشیم که روسیه و چین که هر دو در ایران منافع اقتصادی دارند به تحریم سخت گیرانه آمریکا بپیوندند؟

این جبهه برخلاف دیگر ائتلاف ها ریزش آرا را بیشتر مى کند!

دبیرکل حزب کارگزاران اذعان کرد هیچ یک از احزاب اصلاح طلب پایگاه رای قوی ندارند و ائتلاف آنها تحت عنوان جبهه اصلاحات ممکن است به ریزش بیشتر آرا منجر شود!

غلامحسین کرباسچی در گفت وگو با دویچه وله آلمان، در توجیه دودستگی در حزب متبوع خود بر سر حمایت از کروبی یا موسوی گفت: این توافق همه اعضای حزب بود چون قبل از آقای موسوی، من با آقای کروبی بودم و ایشان به هرحال جزو بزرگترین نیروهای اصلاح طلب هستند. برای تقویت جبهه اصلاح طلبان قرار شده من به ستاد آقای کروبی بیایم.

وی با اذعان به حرف ناشنوی بدنه از راس در میان احزاب اصلاح طلب گفت: معلوم نیست خروج هریک از کاندیداها به نفع جبهه اصلاح طلبان باشد بلکه ممکن است حتی باعث شود عده زیادی در انتخابات شرکت نکنند یا حتی ممکن است به کاندیدای مخالف اصلاحات رای بدهند، خیلی از آرا هست که مربوط به اشخاص است نه مربوط به پشتوانه سیاسی آنها.

کرباسچی همچنین گفت: هرکدام از شعارهای اصلاح طلبان که بتواند عملی شود، حتما توسط آقای کروبی بهتر از دیگران می تواند عمل بشود و اگر کسی در مقابل نیروهای غیرتحول خواه بتواند مقاومت کند، حتما آقای کروبی است. آقای کروبی در این مباحث تواناتر است.

تجربه انتخابات متعدد به ویژه انتخابات ریاست جمهوری قبلی به احزاب مدعی اصلاح طلبی ثابت کرده که آنها چه انفرادی و چه ائتلافی پایگاه رایی معتنابهی ندارند و حتی ائتلاف، باعث ریزش بیشتر آرایشان می شود. برخی از این مدعیان اصلاح طلبی اکنون امید بسته اند با متعدد کردن نامزدها، بتوانند مردم را در تشخیص سردرگم کنند که فرجام این خیال را نیز باید منتظر شد و دید. به هرحال احتمال ریزش آرا در صورت ائتلاف در جبهه اصلاحات هم از آن لطایف  بامزه ای است که این جبهه بی مسما را تبدیل به استثنای خلاف قاعده در حوزه ائتلاف و تشکیل جبهه کرده است.

این ستاد مال هر کیه از فرارى ها اعاده حیثیت کند!

محمود دولت آبادی از عناصر چپ و لائیک با حضور در نشست شاعران و ادیبان حامی میرحسین موسوی، به حمله علیه انقلاب فرهنگی پرداخت.
وی در سخنان خود گفت: من اگر اینجا هستم به خاطر احترام به دعوت کننده خود آقای مسجد جامعی است که دوره مدیریت وی دوره خوبی بود. من نیامده ام برای کسی تبلیغ کنم چرا که این کاره نیستم. ما را پیر کردند و خواستند که بمیرانند. چند سالی است که ملت شده ایم. قبلا امت بودیم.

مسافر کنفرانس برلین با فحاشی علیه انقلاب فرهنگی که از ضرورت های انقلاب اسلامی و سرنگونی رژیم استبدادی و وابسته پهلوی بود، گفت: این اقدام غیرقانونی و شناعت بود و به هیچ وجه مشروعیت ندارد.

وی با دفاع از عناصر فراری ضدانقلاب در پایان گفت: من به کسی رای می دهم که از ایرانیان فرهیخته ای که از کشور بیرون رانده شده اند، اعاده حیثیت کند. اگر کسی که این ستاد مال اوست چنین قابلیتی دارد از رای دادن به او پشیمان نخواهم شد.

دولت آبادی که به مواضع ستیزه جویانه نسبت به ارزش های اسلامی و انقلابی معروف است و با محافل سلطنت طلب ضدانقلاب در خارج کشور رفت و آمد دارد، چند سال پیش خاتمی را آخرین شانس جمهوری اسلامی خوانده بود و در انتخابات قبلی نیز ابتدا از معین و سپس هاشمی رفسنجانی حمایت کرد. وی آذرماه سال گذشته در مصاحبه با دویچه وله، دولت خاتمی را «دولت مستعجل» خوانده و درباره موضع انتخاباتی اش در سال 84 گفته بود: «به نظرم رسیده بود ایشان (هاشمی) از انعطاف بیشتر برخوردار است. تا آن زمان من هرگز به ایشان رای نداده بودم، ولی در آن مقطع، به جهت انعطاف پذیری ای که ایشان داشت و نکته جالب تر شاید برای شما این باشد که در دوره ریاست جمهوری قبلی ایشان بود که چهار سال و نیم جلوی انتشار تمام آثار من را گرفتند... آنچه در جامعه ما واقعا عجیب است، این که اگر من، که اهل خیر و صلاح هستم، سخنی می گویم که به سود جامعه است، خیلی زود متوجه می شوم که به لحاظ اجتماعی جواب معکوس دریافت می کنم. چه جوری باید این را گفت، که آیا خود این نوع واکنش، به نوعی شیوه ای نیست که می خواهد آدم ها و از جمله من را به انزوای بیشتر و به سکوت عمیق تری سوق بدهد؟ ... مرا به نوعی سکوت عمیق تر وامی دارند و گاه این قدر آشکار است که حیرت می کنم. مثلا فکر می کنم اگر این قدم مثبت را بردارم، ممکن است بلافاصله در ازایش دو قدم منفی برداشته شود پس بهتر است که برای پیشگیری از آن دو قدم منفی که برداشته خواهد شد، من این قدم مثبت را برندارم. خب این طبعا انسان را به سکوت بیشتر وادار می کند.»
وی در این مصاحبه همچنین ادعا کرده بود «انقلاب ایران، انقلاب پوپولیستی روستاییان بود»!

با حمایت هاى هاشمى و خاتمى به صحنه آمده ام

نامزد مشترک حزب مشارکت و کارگزاران می گوید با حمایت های هاشمی و خاتمی در صحنه هستم. میرحسین موسوی طی سخنانی در دانشگاه شیراز و در پاسخ به این سوال که «چه تفاوتی میان شما و آقای خاتمی وجود داشت که با وجود اعلام نامزدی ایشان، شما اعلام کاندیداتوری کردید»، گفت «دکتر خاتمی برادر عزیز و گرامی ما است و نزدیک به سی سال است که با هم دوست هستیم و بسیار به هم نزدیکیم اما دوست و همکار بودن را نباید به معنی این همانی گرفت. من و آقای دکتر خاتمی در بسیاری از مسیرها و اهداف بسیار نزدیک به هم هستیم. بیانیه مفصلی که ایشان دادند و جوابی هم که من دادم به اندازه کافی این مسأله را باز کرد و مطرح کردن این مسایل جز اینکه ایجاد شبهه کند، نتیجه ای ندارد. از آقای دکتر خاتمی تشکر می کنم. ایشان قویاً از من حمایت می کنند و من از این حمایت مفتخرم. من با حمایت بسیاری از نیروها نظیر آقای خاتمی و آقای هاشمی رفسنجانی در صحنه هستم».

ایران

سهام عدالت،توزیع عادلانه ثروت عمومی کشور در بین مردم است

خبر اول این که 13/56 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی روز سه‌شنبه «ایران» درباره توزیع سهام عدالت از سوی دولت نهم معتقدند که این اقدام، توزیع عادلانه ثروت عمومی کشور بین مردم است.06/18 درصد از مخاطبان نیز بر این باور هستند که توزیع سهام عدالت براساس قانون برنامه توسعه و اصل 44 است.84/14درصد خوانندگان هم می‌گویند که توزیع سهام عدالت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را با بحران مواجه می‌کند.97/10 درصد افراد نیز تأکید دارند که توزیع سهام عدالت انگیزه سرمایه‌گذاری عمومی در کشور را افزایش می‌دهد. 

موسوی و موسوی لاری علیه سازمان مدیریت

خبر دیگر این که در حالی که نخست وزیر سابق این روزها مدام از اعتقاد راسخ خود به احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی سخن به میان می آورد، برخی صاحب نظران قضاوت دیگری در خصوص نوع رویکرد گذشته او به این مجموعه دارند. محمد علی نجفی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی دولت اصلاحات در کتاب اقتصاد سیاسی با اشاره به بازه زمانی نخست وزیری میرحسین می‌گوید: «به نظر من یکی از ضعف‌های آن دوران این بود که نقشی که سازمان برنامه می توانست ایفا کند، از آن سلب شده بود.» مسعود نیلی نیز در این خصوص می‌گوید: «یکی از مسائلی که آقای موسوی با جدیت پیگیر آن بود، کاهش سطح وزارت برنامه به یک سازمان تحت کنترل و نظارت نخست وزیر بود.» این کارشناس اقتصادی افزود: «در واقع دولتمردان در دوران آخرین نخست‌وزیر به خاطر اختلاف نظری که با کارشناسان وزارت برنامه داشتند، درصدد تحدید اختیارات آن برآمدند». در همین رابطه سند دیگری از سال آخر فعالیت دولت اصلاحات به دست آمده است که براساس آن موسوی لاری، تأکید می‌کند کارشناسان سازمان مدیریت اساساً برای خود رسالتی جز ایجاد مزاحمت و کارشکنی برای سایر دستگاه‌ها قائل نیستند.

درخواست موسوی لاری وزیر وقت کشور، ادغام برخی دفاتر مطالعاتی و پژوهشی و ایجاد پژوهشکده وزارت کشور بوده است که حمیدرضا برادران شرکا رئیس وقت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با این مسئله مخالفت می‌کند و در مقابل موسوی‌لاری با انتقاد شدید از بی‌توجهی رئیس سازمان مدیریت به نظرات کارشناسی سایر دستگاه‌ها، نحوه برخورد کارشناسان سازمان مدیریت را نیز کارشکنی می‌خواند. این سند، گواه روشنی است که روند معیوب تصمیم‌سازی و قفل شدن نظرات کارشناسی و منوط شدن آنها به نظرات کارشناسان یک سازمان را نشان می‌دهد. 


 نویسنده هتاک کویتی: ایران از سرنوشت چنگیزخان عبرت بگیرد!

شنیدیم که جارالله، نویسنده مشهور ضدایرانی کویت، بار دیگر با نگارش مقاله‌ای در روزنامه کویتی عرب تایمز به هتاکی علیه کشورمان رو آورد و در بخشی از مقاله گستاخانه از ایران خواسته از سرنوشت قوم مغول و رهبر آن، چنگیزخان، عبرت بگیرد!! این نویسنده هتاک کویتی در مقاله‌ای با عنوان «ما از تهران چه می‌خواهیم؟» نوشته: «ایران مسئول کامل اتفاقاتی است که در منطقه می‌افتد! تحقیقات نشان می‌دهد که تهران مسئول اغلب حوادث وحشتناکی است که در پادشاهی عربستان رخ داده است. با این حال عربستان از روی حس برادری از فریاد کشیدن بر سر ایران خودداری کرده است!» این نویسنده متوهم ادامه می‌دهد: «تعجب‌آور نخواهد بود اگر بعداً افشا شود که ایران پشت عملیات دزدان دریایی سومالی و ناآرامی‌های یمن نیز بوده است.»

 حریری توسط عربستان ترور شد

با خبر شدیم که روزنامه فرانسوی لوفیگارو در گزارشی با عنوان «تحقیقات درباره ترور حریری ردپای بنیادگراهای جهادی را نشان می‌دهد»، نوشته: عامل ترور رفیق حریری، نخست وزیر اسبق لبنان از عربستان به لبنان منتقل شد و پس از ورود به این کشور حریری را ترور کرد. این روزنامه به نقل از یک منبع آگاه در تیم بازرسی این پرونده نوشته: فرد انتحاری یک فعال جهادی (سلفی) است که از عربستان یا به احتمال زیاد از عراق به لبنان منتقل شده است. در حالی که کشورهای میانه‌رو عربی به کمک رسانه‌های غربی ابتدا حزب‌الله لبنان و سپس سوریه را عامل ترور حریری معرفی می‌کردند، اینک یک روزنامه فرانسوی بر اساس مستندات قوی، عربستان سعودی یکی از کشورهای میانه‌رو عربی را عامل ترور نخست وزیر اسبق لبنان معرفی می‌کند.

3 ماه زندان برای یک منکر هولوکاست

دست آخر این که یک فرد استرالیایی که پیش از این به دلیل انکار هولوکاست در آلمان و اتریش زندانی شده بود، توسط دادگاه شهر ملبورن به سه ماه حبس محکوم شده است. به گزارش خبرگزاری آلمان، دادگاهی در شهر ملبورن استرالیا فردریک توبن 65 ساله را به دلیل انکار هولوکاست و انتشار مطالبی در پایگاه اینترنتی خود که به نظر این دادگاه ضد یهود بوده‌اند، به سه ماه زندان محکوم کرده است. سال گذشته توبن توسط پلیس لندن و به درخواست اتحادیه اروپایی بازداشت شده بود تا در دادگاهی در شهر مانه‌هایم آلمان به مسائلی پیرامون آنچه که یهودستیزی خوانده شده بود، پاسخ دهد. هولوکاست اصلی‌ترین دلیل تشکیل رژیم اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی است.

قدس

حاشیه های سفرهای خارجی و خرید صندلی گران قیمت

گویا خرید صندلی و انجام برخی سفرهای داخلی و خارجی در کمیسیون اجتماعی مجلس می رود تا پرسشهای جدی را در مورد رئیس این کمیسیون پدید آورد.
دیروز حسین اسلامی، عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه این کمیسیون از محمدحسن ابوترابی خواسته است تا صدور مجوز سفرهای خارجی غیر متعارف برخی نمایندگان در یک کمیسیون را بررسی کند، گفت: اگر چه تاکنون هیچ شکایتی از سفرهای خارجی نمایندگان به کمیسیون اصل 90 ارایه نشده است، اما ما بر اساس اخبار انتشار یافته در برخی رسانه ها این موضوع را بررسی می کنیم.

همچنین گفته می شود، با وجود تأکید سلیمان جعفرزاده، مبنی بر خرید صندلی های گران قیمت از سوی اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس، برخی منابع تصریح می کنند، این صندلی ها با هزینه شخصی جعفرزاده خریداری شده است.

توضیح «رحیمی» درباره بودجه سازمان بازرسی

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: بودجه سازمان بازرسی کل کشور نه تنها کم نشده که 50 درصد هم رشد داشته است.
علیرضا رحیمی در حاشیه نشست دیروز دولت به خبرنگاران گفت: آنچه درباره کاهش بودجه این سازمان بیان شد، صحت ندارد زیرا بودجه سازمان بازرسی 100 درصد افزایش یافته بود که دولت نیمی از آن را کاهش داد.

تذکر «کواکبیان» درباره آزادی «رکسانا»

مصطفی کواکبیان، عضو فراکسیون اقلیت مجلس دیروز در تذکری در صحن علنی از هیأت رئیسه خواست تا از قوه قضاییه دلایل بازداشت و سپس آزادی «رکسانا صابری» سؤال شود و نتیجه را اعلام کند.

احمدی نژاد فقط حقوق نصف روز تدریس در هفته را می گیرد

عصرایران- مجتبی ثمره هاشمی، رئیس ستاد احمدی نژاد درباره وضعیت معیشتی احمدی نژاد نیز گفت: ایشان تاکنون یک ریال از ریاست جمهوری حقوق نگرفته است و از تدریس نصف روز در هفته، از دانشگاه حقوق می گیرد.

جاسوسی منافقین علیه ایرانیان، این بار در امارات

شبکه ایران- به گزارش پایگاه خبری «نهرین نت»، نزدیک به صد نفر از عناصر گروهک تروریستی منافقین برای جاسوسی علیه اتباع ایرانی در امارات، در این کشور فعالیت می کنند.

همه مدرسه می سازند، من هم صندلی خریدم!

عصر ایران- در پی خرید صندلیهای گران قیمت از سوی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، سلیمان جعفرزاده، رئیس این کمیسیون با بیان اینکه این صحبتها را برخی از نمایندگان مطرح می کنند که با ریاست من در کمیسیون اجتماعی موافق نیستند، افزود: عده ای مدرسه و بیمارستان می سازند بنده هم برای رفاه حال نمایندگان که بیش از 8 ساعت متوالی پشت میز می نشینند این صندلیها را خریده ام، شما بگویید کجای این کار اشتباه است؟

کتک کاری در مجلس و اقدام عبرت آموز یک مدیر

جهان- روز سه شنبه که پرویز فتاح وزیر نیرو به همراه نامجو مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب برای پاسخگویی به سؤالات تعدادی از نمایندگان که به مجلس رفته بودند، در نمازخانه خانه ملت مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

بعد از پایان نماز جماعت ظهر و عصر «سیروس برنا» نماینده بروجن و عضو فراکسیون اقلیت در برابر نمازگزاران بدون مقدمه به ضرب و شتم مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور اقدام کرد، اما واکنش نامجو برای حاضران عبرت آموز بود.این مدیر اصولگرا بدون هیچ گونه واکنش منفی در برابر نماینده هتاک، مشغول اقامه نماز شد و در پایان نماز به نماینده هتاک گفت: هنگامی که شما رفتار عصبی از خود بروز دادید، با خواندن دو رکعت نماز از خدا خواستم به من صبر و تحمل عنایت کند و از سر تقصیر شما بگذرد.

این رفتار مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور سبب شد حجة الاسلام ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس با انگیزه قدردانی از متانت نامجو، بر دست وی بوسه بزند. نامجو برادر دو شهید گرانقدر دفاع مقدس است.

عزل مشاور کروبی در پی مصاحبه انتقادی

جهان- فومنی، مشاور جوانان ستاد کروبی که در مصاحبه جنجالی با روزنامه وطن امروز از گسترش اختلاف اصلاح طلبان خبر داد، حکم عزل خود را دریافت کرد.

تکذیب ادعای طلب 700 میلیارد تومانی دولت از وزارت نفت

ایرنا- اداره کل روابط عمومی وزارت نفت روز چهارشنبه ادعای مطرح شده در یک پایگاه خبری مبنی بر اینکه دولت 7 تریلیون ریال از وزارت نفت طلب می کند، را تکذیب کرد.

هنرپیشه سینمای آمریکا: ایرانی ها تروریست نیستند

عصر ایران - «شیوا رز مک درموت» هنرپیشه دوملیتی سینمای آمریکا در گفتگو با شبکه فاکس نیوز به «ایرانی بودن» خود افتخار کرد و در عین حال «تروریست نامیدن» ایرانی ها از سوی غرب را بزرگترین سؤ برداشت نسبت به آنها دانست.

واکنش «جلایی پور» به «سروش»

رجانیوز- حمیدرضا جلایی پور، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت در واکنش به حمایت سروش از مهدی کروبی تصریح کرد: فیلسوفان هم در تعیین مصداق شاید اشتباه کنند.

تاوانی که مدیرکل فرودگاه شیراز پرداخت

جهان نیوز - مجید حجازی، مدیرکل فرودگاه شیراز در پی ماجرای اخیر در پرواز شماره 234 ایران ایر از شیراز- تهران و به دنبال توقف این هواپیما برای سوار شدن معاون علمی رئیس جمهور در هنگام take off برکنار شد.

جمهوری

سانسور اظهارات مدیر مسئول روزنامه جمهوری در قلم نیوز

یک سایت حامی مهندس موسوی در نقل اظهارات مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی برخلاف وظیفه امانت داری قسمتی از مطالب را حذف کرد. قلم نیوز که اظهارات مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی در دیدار اعضای شورای مرکزی ستاد امام را نقل کرده قسمتی از آن که مربوط به گروه های اصلاح طلب است را حذف کرده است . قسمت حذف شده چنین است : « اینکه این روزها شاهد اعلام حمایت برخی گروه ها از آقای موسوی هستیم که قبولشان نداریم واقعیت اینست که آنها از جنس آقای موسوی نیستند. البته این انتظار را هم داریم که مهندس موسوی خودشان هم موضع بگیرند. آنها انتخابشان مهندس موسوی نیست انتخاب الان آنها تحمیلی است و چیزی است که زمان به آنها تحمیل کرده است وگرنه انتخاب اصلی و مطلوبشان کسی غیر از آقای موسوی است . امیدواریم خود آقای موسوی این دغدغه را که در خیلی از افراد وجود دارد حل کند و بنده نیز به ایشان تذکر داده ام و البته پذیرا هم بوده اند » . سایت قلم نیوز علاوه بر این جمله « بنده شخصا معتقدم لطماتی که در طول تقریبا 10 ساله اخیر به ارزش ها و اصول وارد شده باید جبران شود و جبران آن هم بازگشت به گفتمان امام است » نیز از این اظهارات حذف شده است ! به دست اندرکاران « قلم نیوز » یادآور می شویم کسانی که مدعی طرفداری از فرد با صداقتی مثل مهندس موسوی هستند باید صداقت داشته باشند و رسم امانت داری را کنار نگذارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها