در کنگره نورولوژی ایران معرفی می‌شود

داروی جدید پیشگیری از سکته مغزی

در شانزدهمین کنگره بین‌المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران که قرار است 29 اردیبهشت تا اول خرداد امسال در هتل المپیک تهران برگزار شود ، جدیدترین دستاوردها در زمینه درمان سکته مغزی ، آلزایمر و ام‌اس ارائه می‌شود.
کد خبر: ۲۵۲۱۸۷

در این کنگره که جمعی از پزشکان متخصص داخل و خارج از کشور حضور می‌یابند، آخرین راه‌های تشخیص و درمان بیماری‌های مغز و اعصاب شامل: پارکینسون ، سردرد ، سرگیجه و بیماری‌های عصبی و عضلانی از سوی استادان دانشگاه‌های داخل و خارج کشور ارائه خواهد شد.

یکی از مزیت‌های این کنگره آن است که برای نخستین بار برنامه‌های بازآموزی و آموزش نیز برای پرستاران اجرا می‌شود.

در حاشیه کنگره بیش از 5 کارگاه آموزشی و نمایشگاه جانبی در زمینه آخرین درمان‌ها، داروها و تجهیزات پزشکی داخل و خارج کشور برگزار خواهد شد.

معرفی یک داروی جدید حل‌کننده لخته خون، مهم‌ترین دستاوردی است که در شانزدهمین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران ارائه می‌شود.

دکتر محمدرضا معتمد ، دبیر این کنگره در خصوص این داروی جدید به خبرنگار «جام‌جم» می‌گوید: ذکر نام این دارو را در کنگره اعلام خواهیم کرد ولی این نکته را یادآور می‌شوم که استفاده بموقع از این دارو که خاصیت حل‌کنندگی لخته خون را دارد ، آمار مرگ‌ومیر ناشی از سکته مغزی را کاهش می‌دهد و از عوارض ناشی از این قبیل سکته‌ها می‌کاهد.

از آنجا که پس از سکته‌های مغزی جریان خون در مغز به علت تشکیل لخته خون مختل و مغز دچار آسیب می‌شود، تا جایی که در مواردی این آسیب‌ها غیرقابل‌برگشت است، این داروی جدید به شرط آن‌که در 3 ساعت اول وقوع سکته توسط پزشکان به فرد دچار سکته تزریق شود، از فلج دست و پا، اندام‌ها، اختلالات بلع، بینایی، تکلم و در نهایت مرگ‌ومیر بیماران جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: این دارو که پس از طی مراحل کارآزمایی بالینی با نتایج موفقیت آمیزی در خارج از کشور روبه‌رو شده، تاکنون امکان تجویز آن در کشور موجود نبوده و اخیرا شرایط آن فراهم شده است و استفاده از آن برای بیمار باید زیرنظر پزشک باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها