پاسخ شریعتمداری به کروبی:

شما را چه‌ می‌شود؟

حسین شریعتمداری مدیرمسئول‌کیهان نامه سرگشاده دیروز مهدی کروبی مدیرمسئول روزنامه "اعتماد ملی" را در مورد خود، یک "فحش نامه مفصل" خواند و با تاکید بر مطالب قبلی اش علیه یاران وی، به کروبی هشدار داد که "آنها در پی آنند شما را بیرون از نظام قلمداد کنند تا انتخابات آینده را آنگونه که آمریکایی ها با صراحت اعلام داشته اند به انتخاباتی دو قطبی که یک قطب آن پای در بیرون نظام دارد تبدیل کنند."
کد خبر: ۲۴۹۸۷۳

به گزارش جام جم آنلاین ، شریعتمداری در این جوابیه با عنوان " آقای کروبی! شما را چه می شود؟"، موضوع "بازجوبودن" خود را که در نامه دبیرکل حزب اعتماد ملی مطرح شده را رد کرده و گفته است:" اینجانب  را به زعم خود ملامت کرده اید که بازجو بوده ام. بنده هیچگاه بازجو نبوده ام ولی بارها ابراز تاسف کرده و می کنم که چرا  ثواب بازجو بودن در نظام جمهوری اسلامی ایران که متعلق به حضرت صاحب الزمان(عج) است  در نامه اعمال من ثبت نشده است."

مدیرمسئول کیهان با بیان این نکته که اقدام کروبی در انتشار چنان نامه ای، از یک روحانی بعید به نظر می رسد، نوشته است:"دیروز آقای کروبی در اقدامی که از یک روحانی بعید به نظر می رسید  فحش نامه مفصلی علیه اینجانب و کیهان صادر کرد. متن این فحش نامه به طور همزمان در روزنامه های زنجیره ای و سایت های ضدانقلاب  به اصلی ترین خبر تبدیل شد و دو روزنامه اعتماد و اعتمادملی آن را به عنوان تیتر اول خود برگزیدند که انشاءالله  این هماهنگی برخی از  اصلاحاتچی های داخلی و سایت های ضدانقلاب خارجی مثل دهها و صدها مورد دیگر تصادفی! بوده باشد."

شریعتمداری، بازتاب گسترده نامه کروبی علیه کیهان را در "رادیوهای بیگانه نظیر اسرائیل و  رادیو آمریکا و سایت های سلطنت طلب و ضدانقلاب" نشانه آن دانسته است که "به خاطر دفاع از اسلام و نظام اسلامی و خط مبارک امام(ره) مورد  عتاب و فحاشی  دشمنان تابلودار خارجی قرار گرفته ایم و از همزبانی احتمالا ناخودآگاه برخی دوستان داخلی با آنها عمیقاً متأسفیم."

مدیرمسئول کیهان سپس توضیح داده که منظورش از ایرادگرفتن به موضوع "اعدام کودکان را متوقف کنید!" که در روزنامه متعلق به کروبی – اعتماد ملی- به چاپ رسیده بود، نه از جنبه بررسی فقهی آن بلکه بخاطر همصدایی آن با اسراییل و امریکا بوده است.

شریعتمداری در این باره می نویسد:" ماجرا این بود که  جنابعالی در صفحه اول روزنامه خود با تیتر درشت خطاب به جمهوری اسلامی ایران نوشته بودید «اعدام کودکان را متوقف کنید»! چنانچه گویی همه روزه در ایران اسلامی دهها کودک را به جوخه اعدام می سپارند و جنابعالی خواستار توقف آن شده اید!! راستی! آقای کروبی مگر دقیقاً در همین روزها رژیم اشغالگر قدس به جرم کودک کشی مورد اعتراض و خشم مردم جهان قرار ندارد؟ و مگر نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا  نمی کند که اتهام کودک کشی را جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل  وارد کرده است؟ بنابراین اگر ادعای  شما خطاب به نظام اسلامی که «کودک کشی را متوقف کنید»!  همصدایی-البته ناآگاهانه-  با اسرائیل و آمریکا نیست، پس چیست؟! چرا به جای آن که از ادعای اسرائیل پسند خود نگران باشید، به کیهان که این همصدایی  را  ملامت کرده است فحش می دهید؟!  یعنی شما نمی دانید  که ادعای شما را دقیقاً  و بی کم و کاست اسرائیلی ها  علیه ایران اسلامی مطرح کرده اند؟  اگر می دانید که چه عرض کنم؟ و اگر نمی دانید که دانستن این مسائل یکی از مصادیق «سواد» است!"

وی می افزاید:"... در فحش نامه خود به گونه ای ناشیانه کوشیده اید صورت مسئله را عوض کنید و موضوع اعدام افراد زیر 18 سال را مطرح کرده و از نگارنده، پرسیده اید «شما بر مبنای کدام  دانش فقهی  و حوزوی  متعرض  محتوای اعلامیه من درباره ضرورت قانون مجازات افراد زیر 18 سال می شوید؟» آقای کروبی! چرا طفره می روید؟ موضوع را عوض نکنید! بنده به بحث  فقهی شما اعتراض نکرده ام بلکه به ادعای اسرائیل پسند جنابعالی که هم دروغ محض و  هم تهمت ناروا به اسلام و انقلاب است اعتراض داشته ام."

مدیرمسئول کیهان با این استدلال اعتقاد دارد کروبی به جای انتشار نامه سرگشاده علیه وی، باید از مردم بخاطر انتشار بیانیه اش در باره اعدام کودکان از مردم "پوزش" می خواست.

وی همچنین با زیرسوال بردن دانش فقهی حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی، از "بالیدن" وی به سوابق خود در انقلاب انتقاد کرده و نوشته است:"...  در فحش نامه کذایی  به سوابق  خود اشاره کرده و به آن بالیده اید که ضمن تقدیر و تحسین به خاطر اینهمه شکسته نفسی و تواضع!! نظر جنابعالی را به فرمایش تعیین کننده حضرت امام(ره)  جلب می کنم که می فرمودند «میزان حال فعلی افراد است» . بنابراین  بهتر است برای ارزیابی «حال فعلی»  افراد، معیارهای بنیادین امام راحل(ره) را ملاک قضاوت قرار دهیم به یقین می پذیرید که «دو صد گفته چون نیم کردار نیست»! هست؟!"

شریعتمداری، موضوع بازجوبودن خود را نیز بطور کلی رد کرده و نوشته است:"... خدا را شکر می کنم که به لطف او مانند کسانی نیستم که برای کسب قدرت همراه بادهای سیاسی به این سو و آن سو کشیده می شوند  و مثلاً  در زمان حضرت امام(ره)، گروهک نهضت آزادی را غیرقانونی می دانند و بعدها با همین افراد که به قول  امام راحل(ره) آمریکایی هستند، پالوده می خورند و یا یک روز از خط امام دم می زنند و روز دیگر با کسانی که به آن بزرگوار اهانت کرده اند،  ائتلاف می کنند! و یا یک روز با حضرت امام(ره) علیه دزدان بیت المال همصدا می شوند و روز دیگر از یک مفسد اقتصادی پولهای کلان می گیرند و... "

مدیرمسئول کیهان همچنین قلم زدن علیه " -به اصطلاح- روشنفکران" را افتخار بزرگی برای روزنامه اش  دانسته و تصریح کرده است:"...برای کیهان  افتخار بزرگی است که علیه دشمنان اسلام و امام و انقلاب قلم زده و هویت واقعی آنها را افشا کرده است. کسانی که؛ «فرهنگ شهادت را خشونت آفرین» می دانستند! اسلام را متعلق به 1400 سال قبل دانسته و قوانین آن را غیرقابل اجرا معرفی می کردند! شهادت امام حسین علیه السلام را نتیجه خشونت طلبی- نستجیربالله- جدش رسول خدا (ص) در جنگ های صدر اسلام می دانستند! کسانی که «انقلاب اسلامی را عامل عقب افتادگی» می نامیدند! آنها که می نوشتند «ائمه اطهار(ع) هم قابل انتقاد هستند»! و یا  «اصلی ترین مشکل ما برای برقراری دموکراسی در کشورمان این است که در ایران هنوز خدا نمرده است»! و می نوشتند «منشأ خشونت همین احکام فقهی است»! و «افکار امام خمینی(ره) باید به موزه تاریخ سپرده شود»! و می نوشتند «حجاب و حیای زنان مظهر و نماد عقب افتادگی است»! و..."

شریعتمداری، چنین افرادی را "جرثومه های فساد و تباهی" و "جریانات منحرف و ضد خدا و اسلام" خوانده و  با ابراز تعجب از موضع کروبی روحانی در باره آنان نوشته است:"...این سوال جدی مطرح است که چرا حضرتعالی با این جرثومه های فساد و تباهی ائتلاف سیاسی داشته و در مقابل اهانت های صریح - و نه پنهان و مخفی- آنان مهر سکوت بر لب زده و می زنید؟! بدیهی است که نمی توانید لاطائلات مکتوب این عده در جبهه سیاسی وابسته به خود را انکار کنید، چرا که تماماً آشکار و علنی بوده است. و صد البته نمی توانید سکوت خود در برابر این اهانت ها را توجیه بفرمائید! حالا قضاوت بفرمائید شما قابل ملامت هستید که با این جماعت همراه بوده اید  یا کیهان که علیه آنها قلم  زده است؟! آیا شما حامی روحانیت و فقاهت و مراجع بوده اید؟ یا کسی که با این جرثومه های فاسد در افتاده است؟!"

مدیرمسئول کیهان، این اتهام کروبی علیه خود را که "وابستگی به گروههای ضدانقلاب" داشته و پس از انقلاب، لباس مطبوعاتی پوشیده است را هم رد و تاکید کرده است که هرگز عضو گروهی نبوده و حتی در جمع کسانی بوده است که زندانیان مسلمان را از جمع منافقین جدا کردند.

 وی در پاسخ به کروبی که گفته است تردید دارد شریعتمداری در طول عمر خود امام خمینی (ره) را دیده باشد، نوشته است که "بارها توفیق زیارت آن بزرگوار را داشته ام و از جمله، بعد از دستگیری  اعضای  حزب توده با  واسطه شهید محلاتی که در آن زمان نماینده حضرت امام(ره) در سپاه بودند برای مباحثه با احسان طبری درباره  مارکسیسم و نقد آن مأموریت یافتم و بعد از بازگشت مرحوم احسان طبری به اسلام- که نتیجه مستقیم مراجعه وی به شخصیت عظیم حضرت امام(ره) و  آثار استاد شهید مطهری بود- مورد لطف حضرت امام(ره) نیز قرار گرفتم."

 شریعتمداری بدون آنکه به صراحت در باره اعتراض کروبی به اینکه چرا روزنامه کیهان را که روزنامه ای متعلق به بیت المال است، به تریبون حمایت از نامزدی خاص در انتخابات ریاست جمهوری تبدیل کرده، پاسخی بدهد، نوشته است که "مگر به خاطر انتخابات باید دفاع از اسلام و انقلاب را تعطیل کرد؟"

مدیرمسئول کیهان همچنین با سکوت در برابر برخی از پرسشهای کروبی از جمله در باره عملکرد انتخاباتی کیهان در دوره گذشته و کنونی و نیز، مدرک تحصیلی خود ، در مجموع ابراز عقیده کرده است که نامه سرگشاده کروبی، "فحش نامه ای" است که "دیگران برایتان نوشته و جنابعالی امضاء فرموده اید." دیگرانی که به عقیده شریعتمداری، " برخی از ضدانقلابیون" هستند که " به بهانه کیهان، بغض ها و کینه های  فروخورده خود از امام(ره) و انقلاب را خالی کرده اند؟!"

شریعتمداری نوشته است:" جناب آقای کروبی! باور بفرمائید- و چنانچه باور ندارید در آینده ای نزدیک به چشم خود می بینید- که برخی از اطرافیان شما نه فقط کمترین ارادتی به شما ندارند بلکه حضرتعالی را تنها در حد یک بلندگو برای اظهارات ساختارشکنانه می خواهند. چرا؟! آنها در پی آنند که شما را بیرون از نظام قلمداد کنند تا انتخابات آینده را آنگونه که آمریکایی ها با صراحت اعلام داشته اند به انتخاباتی دو قطبی که یک قطب آن پای در بیرون نظام دارد تبدیل کنند."

وی می افزاید:"...بدیهی است که حضرتعالی علی رغم انتقادات جدی که به برخی از مواضع و عملکردتان وجود دارد، شخصیتی در حوزه نظام اسلامی  هستید همانگونه که آقای مهندس موسوی نیز چنین است. ...بنابراین کیهان اگر هم انتقادی می کند خیرخواهانه و دلسوزانه است حتی اگر لحنی تلخ داشته  و گاه با تمثیل ها و لطیفه هایی همراه باشد که فقط تمثیل است و  طنز و  همانطور که می دانید  «مثل عین ممثل» نیست، اما   برخی از اطرافیان شما  حضرتعالی را بیرون از نظام  می پسندند  همانها که در گذشته ای نه چندان دور در مقابل شما ایستاده بودند. حالا قضاوت بفرمائید کدام دوست و کدام دشمن است؟"

 خبرهای ویژه علیه کروبی

اما شریعتمداری، تنها به این پاسخ رسمی اکتفا نکرده و در ستون "خبر ویژه" امروز خود در مطلبی با عنوان "این آقای نامزد، حتما تدارکاتچی خواهد شد"، از اینکه کروبی در مصاحبه با خبرنگاران خارجی، "برخی عناصر افراطی" را به همراه داشته، به شدت انتقاد کرده و تلویحا از کروبی به عنوان "مرتجع، غضنفر اصلاحات، طرف زدو بند با جناح مقابل و ..." نام برده است.

 روزنامه کیهان در ادامه همین ستون با تلاش برای القای این نکته که یاران کروبی، در صدد خالی کردن پشت او به نفع میرحسین موسوی در آخرین روزهای مانده به برگزاری انتخابات هستند و به همین دلیل، کروبی "تحت فشار شدید روانی است"، مطلب دیگری را با عنوان "طرحی برای آخر هفته!" به چاپ رسانده و مدعی شده است:"..... برخی از اعضای حزب اعتماد ملی در محافلی تاکید کرده اند که اگر در هفته آخر منتهی به انتخابات متقاعد شوند که کروبی رای ندارد برای وادارکردن او به کناره گیری به نفع موسوی بطور دستجمعی استعفا خواهند داد."

کیهان سپس وعده داده است که در روزهای آینده ، "بخشهای مهمتری از فتنه اطرافیان کروبی را که این روزها سخت توسط جماعتی خطرناک احاطه شده، " بازگو کند.

 این روزنامه در ادامه اخبار ستون ویژه خود از اعدام "دل آرا دارابی" به جرم قتل یک زن ثروتمند 65 ساله دفاع و از "اشک تمساح برای سارقی که مقتول را با 16 ضربه چاقو کشت!" توسط "طیف گسترده ای از رسانه های زنجیره ای و ضدانقلاب در داخل و خارج از کشور" به شدت انتقاد کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها