برای نخستین بار در بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شهرک پلیس در مساحتی هزار متری دایر می‌شود. قرار است در این فضا که به شکل یک پارک ترافیک است به کودکان آموزش همیار پلیس و نیز قوانین راهنمایی و رانندگی داده ‌شود.
کد خبر: ۲۴۹۴۵۶

آخرین خبرها از نمایشگاه هم مربوط به شرکت1845 ناشر کشور در بخش داخلی نمایشگاه کتاب است.

از روز گذشته غرفه‌های بخش خارجی نمایشگاه نیز آماده واگذاری به ناشران خارجی شده است.

امسال برای نخستین بار بازدیدکنندگان عزیزی که به هر انگیزه‌ای جز بازدید و تهیه کتاب و موضوعات غیرمرتبط با نشر، قصد حضور در نمایشگاه را دارند بهتر است در منزل بنشینند؛ چون بر اساس تصمیم اعضای شورای سیاستگذاری نمایشگاه، فروش هرگونه محصول جانبی غیر از کتاب در غرفه‌های نمایشگاه ممنوع شده و خبری از پوستر و کالاهای دیگر فرهنگی نیست.

انتشارات سپاه پاسداران امسال با بیش از 1500 عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب شرکت می‌کند و مدیران فرهنگی و ناشران رده‌های مختلف سپاه هم در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، برگزاری نمایشگاه کتاب را موجب افزایش سرانه مطالعه در کشور دانسته است. به گفته بهروز جعفری، نمایشگاه به شناسایی تولیدات جدید در حوزه نشر کشور کمک می‌کند.

خانه شهریاران جوان با مشارکت مردم، ناشران، نویسندگان و مترجمان برتر بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب را انتخاب می‌کنند، به این شکل که فرم‌هایی میان مخاطبان نمایشگاه کتاب توزیع و نتایج با توجه به آرای مردم مشخص می‌شود.

همزمان با افتتاح نمایشگاه کتاب تهران، پایگاه آموزش تصحیح نسخ خطی راه‌اندازی می‌شود. هدف از ایجاد این پایگاه که با نشانی www.criticaledition.ir قابل دسترس برای علاقه‌مندان است، خلا آموزشی در بحث آموزش تصحیح متون کهن و نسخ خطی عنوان شده‌است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها