با گسترش هر چه بیشتر سیستم‌های عامل باز روی تلفن همراه، و سرآمد آنها، آندروید گوگل، به نظر می‌رسد که کم‌کم این سوال که «آیا گوشی تلفن همراهتان لینوکس دارد؟» به «چه لینوکسی روی تلفن همراهتان است؟»
کد خبر: ۲۴۸۹۲۳

تغییر کند. همچنین با حضور آندروید در دیگر عرصه‌های صنعت محصولات فناوری و حضور سیستم‌های عامل دیگری چون لیمو (که پاناسونیک،‌‌NEC‌ و موتورولا روی آن کار می‌کنند)، بازار موبایل رفته رفته به بازار لینوکسی تبدیل می‌شود... اما شاید کلمه لینوکس به مذاق بیشتر افراد خوش نیاید، چرا که هر چه باشد، هر کاربر عادی کامپیوتر از سخت بودن و جدی بودن لینوکس هراسیده است. اما سال گذشته لینوکس با حضور در بازار نت‌بوک‌ها توانست توجه زیادی را به‌خود جلب کند، آیا امسال سال لینوکس برای موبایل خواهد بود؟

اگر شما در زمینه فناوری اطلاعات فعال نباشید و ندانید که سیستم عامل تلفن همراه‌تان لینوکس است، سیستم‌های پخش صوت و تصویر خودروتان بر مبنای لینوکس است، دستگاه پخش ویدئوتان با قدرت لینوکس به تلویزیون متصل است، بی‌شک لغت لینوکس در تلفن همراه، هیچ زنگی را در گوشتان به صدا در نمی‌آورد. چرا باید به کسانی که نمی‌دانند در کدام یک از محصولات فناوری دم دستشان، نشان داد که از لینوکس استفاده شده است؟ بسیاری از کسانی که معتقدند باید از سیستم عامل آزاد استفاده کرد، به‌این نکته باور دارند که باید نام لینوکس را جا انداخت. به‌عنوان مثال، بیاییم نگاهی بیندازیم به نشانی که از سوی شرکت «سان» معرفی شد: «جاوا». تقریبا هر برنامه‌ای از روی تلفن همراه گرفته، یا سیستم عامل‌تان، اگر با جاوا باشد، قبل از آن یک پیغام «با نیروی جاوا» نشان می‌دهد. نه این‌که مساله خیلی مهمی باشد یا بسیاری از کاربران به آن توجه کنند، مساله این است که وقتی همه جا نام جاوا بر سر زبان‌ها افتاد، دیگر رقیبان، موقعی که شما محصول را از جعبه بیرون می‌آورید، حواسشان به کار خودشان است. ‌ ‌

لینوکس باید به این مرز برسد. بحث این نیست که همه را اجبار کنیم نام لینوکس را بر سر زبان‌ها بیندازند. اما بخشی از فضای لینوکس با عامه مردم سر و کار دارد و این مردم، همان‌هایی هستند که از تلفن همراه، ابزارها یا کامپیوترهای آتی استفاده خواهند کرد. بنابراین، ‌چه بهتر که نام لینوکس به‌گونه‌ای سر زبان‌ها بیفتد که وقتی از جعبه بیرون می‌آید، رقبا حساب کار خودشان را بکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها