رئیس رسانه‌ ملی:

پخش مختارنامه نزدیک است

مهندس عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما گفت: قسمت مربوط به وقایع کربلا به درخواست بنده به این پروژه اضافه شد و از آقای میرباقری درخواست کردم برای چند شخصیت تاریخی کربلا نقش اضافه کند تا این کار در سازمان صدا و سیما به یادگار بماند.
کد خبر: ۲۴۷۰۴۹

به گزارش فارس ، رئیس سازمان صدا و سیما ضرغامی امروز به همراه حسن اسلامی مهر رئیس مرکز سیما فیلم، مرتضی میرباقری معاون سیما، کاظم جلالی نماینده شاهرود در مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و برخی دیگر از مدیران و مسئولان به شاهرود رفت تا از نزدیک شاهد فیلم‌برداری بخش‌های مربوط به واقعه کربلا باشد.

بنا بر این گزارش، مهندس ضرغامی در حاشیه این بازدید گفت: به اعتقاد من حضور در این جمع دعوتی از جانب خداست تا در این مجموعه منحصر به فرد حضور پیدا کنیم.

این سریال یک کار متفاوت و الهی است و از اساتید برجسته سینما و تئاتر مانند مهدی فخیم‌زاده، اکبر زنجان‌پور، محمد فیلی و فریبرز عرب‌نیا در آن استفاده شده است که باید از آنها سپاسگزاری کنم.

رئیس رسانه ملی تصریح کرد: مردم ما خیلی وقت است که انتظار می‌کشند تا این مجموعه را تماشا کنند و اخبار جسته و گریخته‌ای که از این سریال منتشر شده، منجر شده تا مردم ما روزشماری ‌کنند که این سریال را ببینند و بابی در جهت معرفت برای آنها باز شود و الحمدالله چیزی به اتمام کار نمانده است.

وی گفت: قسمت مربوط به وقایع کربلا به درخواست بنده به این پروژه اضافه شد و از میرباقری درخواست کردم تا این کار در سازمان صدا و سیما به یادگار بماند و دوباره هم تقاضا کردم برای چند شخصیت دیگر در کربلا نقش اضافه کنند. ممکن است این کار دو سه هفته دیگر به طول بینجامد ولی در نهایت یک کار پر و پیمان تولید می‌شود.

ضرغامی افزود: در غرب وقتی می‌خواهند عظیم‌ترین پروژه‌ها را نام ببرند معیارشان مالی است ولی این پروژه که البته خرج زیادی هم دارد با عامل مالی قیاس نمی‌شود بلکه وجود عوامل خوب برای ما اهمیت دارد و ما در حال حاضر هنرمندان برجسته‌ای داریم که می‌توانند دین خود را به اسلام ادا کنند.

رئیس سازمان صدا و سیما با بیان این که در ساختار رادیو و تلویزیون، مجموعه‌های نمایشی نقش بی‌بدیلی دارند ، تصریح کرد: این مجموعه‌ها نیاز به تحقیقات و انجام کارهای زیادی دارند و با توجه به حساسیت این مجموعه ‌ها در زمینه دینی که البته روایت‌های مختلفی درباره آنها وجود دارد، مطمئناْ با چالش مواجه می‌شویم.

وی از میرباقری قدردانی کرده و اظهار داشت: از «داوود میرباقری» که عمرش را در این کار گذاشته و سریال امام علی (ع) از نمونه‌های بارز کار این شخص است، تشکر می‌کنم و وی در اوج پختگی و تجربه این سریال را می‌سازد.

رئیس سازمان صدا و سیما سخنان خود به نظرسنجی‌های صورت گرفته پیرامون فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی که درایام نوروز پخش شدند، اشاره کرد و در این باره اظهار داشت: در نظرسنجی‌هایی که انجام شده تله‌فیلم «پسرها سرباز به دنیا نمی‌آیند» در نوروز 88 از نظر جذب مخاطب اولین فیلم شناخته شد و رتبه اول را کسب کرد و در کنار آن فیلم «میلیونر زاغه نشین» که یک فیلم آمریکایی است، مقام چهاردهم را کسب کرد و این نشان می‌دهد که با هزینه‌های بالا نمی‌توان مخاطب را جذب کرد.

وی تصریح کرد: به یاری خداوند هر قدمی که ما را به عشق به خاندان اهل بیت برساند و سعی کند گوشه کوچکی از اتفاقات کربلا را به تصویر بکشد کار خوبی است و بدانید که این کار هم یک کار کربلایی است.

همچنین ملت ما در حال حاضر به این فرهنگ می‌بالد و ما از خودمان چیزی نداریم و انشاء‌الله این کار ذخیره آخرت تمامی دست‌اندرکاران باشد.

رئیس سازمان صدا وسیما در پایان با اشاره به حضور رئیس جمهور کشورمان در سوئیس و خبرهای شامگاه گذشته گفت: در حادثه‌ای که دیروز در ژنو اتفاق افتاد با این‌که توطئه‌های پشت صحنه استکبار سعی می‌کردند تا به زعم خود ایران را تمسخر کنند، اما در نهایت دیدید که چقدر خودشان مفتضح شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها