معاون اول رییس جمهوری اعلام کرد:

کلنگ‌زنی یکصدهزار طرح در دولت نهم

"پرویز داودی" معاون اول رییس جمهوری از کلنگ زنی یکصدهزار طرح در دوره 4 ساله ریاست جمهوری "محمود احمدی نژاد" خبر داد و گفت که در هر سال از فعالیت دولت نهم، تقریباً شش برابر دولت‌های گذشته کار شده است.
کد خبر: ۲۴۵۰۵۰

به گزارش خبرگزاریها، داودی امروز دوشنبه در مراسم بهره برداری از کارخانه سیمان ساروج کنگان و جشن خودکفایی سیمان گفت: در دولت نهم حدود 100 هزار طرح کلنگ‌زنی شد که از این مجموعه تاکنون 52 هزار طرح‌ به بهره‌برداری رسیده است و بر اساس آمار موجود، هر سال تقریباً شش برابر دولت‌های گذشته کار شده است.

معاون اول رئیس جمهور از وضعیت تولید سیمان در کشور به عنوان یک نمونه از اقدامات دولت نهم نام برد و اظهارداشت: ظرفیت تولید سیمان تا پایان دولت هشتم، حدود 32 میلیون تن بود که با تلاش خستگی‌ناپذیر و مخلصانه خدمتگزاران مردم در دولت نهم این میزان به 64 میلیون تن افزایش یافته است.

معاون اول رئیس جمهوری در جشن خودکفایی در صنعت سیمان همزمان با 75 سالگی تولید این محصول در کشور از دو برابر شدن ظرفیت تولید سیمان کشور در طول فعالیت دولت نهم خبر داد و گفت: در این مدت سهم بخش صنعت و معدن در تولید ناخالص ملی از 17.5 به به 20 درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، باحضور پرویز داوودی معاون اول رئیس جمهوری صبح دوشنبه در بوشهر برگزار شد.

معاون اول رئیس جمهوری در این مراسم با اشاره به اینکه رشد بخش صنعت و معدن در دولت نهم چشمگیر بوده است، افزود: سهم این بخش در تولید ناخالص ملی از 5 /17 درصد در پیش از شروع به کار دولت نهم به 20 درصد افزایش پیدا کرده است.

پرویز داوودی افزود: برگزاری جشنها و دستیابی به موفقیتها در سال جدید با برکات زیاد آغاز شده است به طوری که چند روز پیش نیز شاهد جشن پیشرفتهای جدید در بخش هسته ای بودیم.

وی با ابراز خرسندی از اینکه کشور به سمت صنعتی شدن در حال پیشروی است، تصریح کرد: پیش از دولت نهم ظرفیت تولید سیمان 32 میلیون تن بود که با تلاش دست اندکاران و خدمت صادقانه مسولان، این ظرفیت در پایان سال گذشته به بیش از 64 میلیون تن رسیده است.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به عملکرد مناسب جهت ظرفیت سازی برای رفع نیازهای سیمان در کشور، اظهار کرد: در این زمینه حرکتهای عمرانی نیز به سرعت درحال گسترش است.

داوودی افزود: تا پایان سال 94 ظرفیت تولید سیمان در کشور به 110 میلیون تن در سال خواهد رسید که ارزآوری بالایی را برای کشور درپی خواهد داشت.

او نقش صنعت سیمان را درکشور بسیار حائز اهمیت دانست وگفت: امید است با همت و تلاش متخصصان کشورمان بتوانیم در همه عرصه های صنعتی و معدنی به خودکفایی دست یابیم.

وی با تاکید بر لزوم آبادانی و فعالیت های عمرانی و سازندگی در تمام زمینه ها یادآور شد: این امر امروز در تمام نقاط کشور درحال اجراست و به رغم تلاش دشمنان، توانستم در تمام زمینه ها بویژه بخش صنعت و معدن به رشد و پیشرفت مناسبی برسیم.

داوودی افزود: از سال 79 تاکنون 143 هزار طرح عمرانی در کشورآغاز شده که 100 هزار طرح آن در دولت نهم شروع و از این تعداد 53 هزار طرح تاکنون خاتمه یافته است.

او به افزایش سهم صنعت ومعدن در تولید ناخالص ملی در طول 41 ماهه دولت نهم اشاره کرد و گفت: این سهم در قبل از دولت نهم 5 / 17 درصد بود در حالی که این رقم اکنون به 20 درصد افزایش پیدا کرده است.

معاون اول رئیس جمهوری همچنین تاکید کرد: دولت نهم نسبت به دولتهای قبل بطور متوسط 5/5 برابر طرح در هرسال اجرا کرده که این نشانگر عملکرد مناسب در بخش اجرای طرحهای صنعتی و معدنی بوده است.

در پایان این مراسم با حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیر صنایع و معادن و جمعی از مسئولان، از پیشکسوتان، مشاوران و پیمانکاران موفق در عرصه صنعت سیمان شامل نصرت الله مجلسی، داریوش حمیدی، غلامرضا زهری، اسد برادران ابراهیمی، محسن مقدس‌زاده، محمد یونسی، محمد زرکش، سید محمد اتابک و مجید باقری فرد با اهدای لوح سپاس، تجلیل شد.

سالانه 64 میلیون تن سیمان در کشور تولید می شود که در چشم انداز 20 ساله به 110 میلیون تن خواهد رسید و نزدیک به 25 میلیون تن صادر خواهد شد.

آغاز بهره‌برداری از بزرگترین کارخانه و اسکله سیمان

همزمان با برگزاری مراسم جشن خودکفایی سیمان، بزرگترین کارخانه و اسکله صادراتی سیمان ساروج کشور با حضور معاون اول رئیس جمهور، در کنگان بوشهر به بهره برداری رسید.

این کارخانه به ظرفیت تولید روزانه 6 هزار تن سیمان، با سرمایه گذاری 2 هزار و 200 میلیارد ریال و اشتغال 500 نفر ساخته شده است.

در کارخانه سیمان کنگان بزرگترین آسیای مواد خام غلتکی در خاورمیانه با ظرفیت 520 تن در ساعت استفاده شده است.

مدیر عامل کارخانه سیمان ساروج بوشهر در مراسم افتتاح این کارخانه گفت: ظرفیت تولید این کارخانه شش هزار تن در روز است و برای ساخت آن در مجموع 203 میلیارد تومان هزینه شده که بخش ارزی آن 48 میلیون و 400 هزار یورو است.

برنامه‌ریزی برای صادرات سیمان

به گفته معاون معدنی و صنایع معدنی وزارت صنایع و معادن دولت مصمم به صدور مجوز صادرات سیمان است و این امر در شورای سیمان در حال برنامه ریزی است.

سمیعی نژاد که در حاشیه افتتاح کارخانه سیمان کنگان سخن می‌گفت با اشاره به اینکه کارخانه های سیمان دولتی نیستند، ادامه داد: کارخانه های سیمان یا کاملا با سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی می شود یا با سرمایه گذاری دولت که در حالت دوم نیز سهام آن به صورت عام فروخته می شود و به صورت سهامی عام فعالیت می نماید.

وی صادرات سیمان را در صورت صدور مجوز برای تمامی تولیدکنندگان سیمان مقدور دانست و تاکید کرد: احداث سکوها و اسکله های آبی مثل همین اسکله که در کنار کارخانه سیمان کنگان قرار گرفته به جهت تسهیل در امر صادرات سیمان صورت می گیرد.

سمیعی نژاد ادامه داد: با شروع به کار کارخانه سیمان کنگان، سقف تولید سیمان به 64 میلیون تن رسیده و علاوه بر پاسخگویی تقاضای داخل کشور، می توانیم تا سقف 6میلیون تن به خارج از کشور صادر کنیم.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها