برای جلوگیری از سکته مغزی

زنان قهوه بنوشند

تازه ترین تحقیقات نشان مى دهد ، مصرف قهوه خطر ابتلا به سکته هاى مغزى را در زنان کاهش مى دهد.
کد خبر: ۲۴۵۰۱۵

پژوهشگران دانشگاه هاروارد اعلام کردند: تحقیقات روی 83 هزار زن نشان مى دهد ، خطر ابتلا به سکته مغزى در زنانى که در هفته 5 تا 7 فنجان قهوه مى نوشند ، در مقایسه با زنانى که تنها یک فنجان قهوه در ماه مى نوشند ، حدود 12 درصد کاهش مى یابد.

کارشناسان مى گویند به نظر نمى رسد این مزیت ناشى از نوشیدن قهوه ، ربطى به کافئین داشته باشد زیرا نتایج مشابه در کاهش خطر ابتلا به سکته هاى مغزى ، در کسانى که چاى و دیگر نوشیدنیهاى حاوى کافئین مصرف مى کنند ، مشاهده نشده است.

به گفته آنها تصور مى رود پیامدهاى مثبت بهداشتى نوشیدن قهوه به ماده آنتى اکسیدان در این نوشیدنى مربوط باشد که موجب کاهش التهاب و بهبود عملکرد عروق مى شود.

با در نظر گرفتن عواملى همچون استعمال دخانیات پژوهشگران تاکید مى ورزند زنان سالمى که روزانه 2 تا 3 فنجان قهوه کافئین دار مى نوشند ، بطور میانگین 19درصد کمتر از دیگر زنان مبتلا به سکته مغزى مى شوند.

نوشیدن چهار فنجان قهوه یا بیشتر در روز هم خطر سکته مغزى را تا 20 درصد کاهش مى دهد.نتایج مطالعات نشان داده است این تاثیرات مثبت نوشیدن قهوه ، تنها در افراد سالم بروز مى کند.

به عبارت دیگر کسانى که از عوارضى همچون بى خوابى ، اضطراب ، پرفشارى خون و نارسایى هاى عروقى رنج مى برند ، باید هوشیار باشند که مصرف قهوه ممکن است شرایط آنان را وخیم تر کند.

واحدمرکزی خبر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها