منابع خبری از کشته شدن یک گروگان و دو سومالیایی در جریان درگیری میان نیروهای فرانسوی با دزدان دریایی برای آزادی پنج سرنشین یک قایق تفریحی فرانسوی خبر دادند.
کد خبر: ۲۴۴۵۲۴

به گزارش خبرگزاریها ، کاخ ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد در جریان عملیات نظامی فرانسه علیه دزدان دریایی سومالیایی که پنج سرنشین یک قایق تفریحی فرانسوی را روز شنبه گذشته در آبهای اقیانوس هند به گروگان گرفته بودند، یک گروگان کشته و چهارتن دیگر از جمله یک کودک سه ساله آزاد شدند.

بیانیه کاخ الیزه، هویت گروگان جان باخته بر اثر اصابت گلوله  را پدر کودک  به نام "فلوران لماکن" اعلام کرده است.

بر اساس این بیانیه، دو تن از آدم رباها نیز در عملیات نیروهای فرانسوی به قتل رسیده و سه نفر دیگر دستگیر شده اند.

به گفته کاخ الیزه، تهدیدها علیه گروگانها از سوی ربایندگانشان، دولت فرانسه را وادار به دخالت نظامی کرد زیرا مذاکره برای آزادی آنها که از روز پنجشنبه گذشته آغاز شده بود، نتیجه ای به همراه نداشت.

بر اساس این گزارش، عملیات نیروهای نظامی فرانسه علیه دزدان سومالیایی فقط 6 دقیقه طول کشید.

قایق تفریحی "تانیت" به طول 5/12 متر، روز شنبه گذشته در 640 کیلومتری سواحل سومالی در برابر شهر "راس هافون" در شمالغربی این کشور ربوده شده بود. این قایق اواخر ژوییه 2008 – اوایل مردادماه گذشته- به همراه دو خانواده که یک پسربچه 3 ساله داشتند، از فرانسه به مقصد زنگبار خارج شده بود.

نیروهای نظامی فرانسه پیش از این نیز خدمه یک کشتی لوکس فرانسوی موسوم به "پونانت" ودو کشتی دیگر  را که در آبهای اقیانوس هند توسط دزدان دریایی سومالیایی به گروگان گرفته شده بودند، آزاد کردند.  

عملیات کماندوهای فرانسوی در شرایطی انجام شد که در مناقشه ای دیگر با دزدان دریایی اهل سومالی تلاش برای آزاد کردن کشتی مارسک آلاباما و ناخدای آن از سوی نیروهای آمریکایی ادامه دارد. در همین حال،   گروگان گیرها به تازگی کشتی باری نروژی"بو اسیر" Bow Asir را آزاد کرده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها