2 دیدار در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان فوتبال اروپا

لیورپول - چلسی؛دوئل تکراری

گروه ورزش: بارسا و بایرن مونیخ امشب در حالی نیوکمپ را آوردگاه یکی از جذاب‌ترین رقابت‌های اروپایی می‌کنند که 2 تیم شرایط کاملا متفاوتی باهم دارند و هواداران بارسلونا یکپارچه در انتظار پیروزی تیمشان هستند. پپ گواردیولا، سرمربی جوان بارسا در این خصوص با اطمینان گفت: بایرن مونیخ را از هم‌اکنون شکست خورده بدانید. بازیکنان من نه به خاطر موفقیت‌های اخیر خود مغرورند و نه به هیچ وجه حریف را به دلیل ناکامی‌های اخیرش دست‌کم گرفته‌اند.
کد خبر: ۲۴۴۴۴۹

بایرن هم از مربی جوانی به نام کلینزمن سود می‌برد که به بازیکنان خود اعلام خطر کرده است. بایرنی‌ها در آستانه این دیدار مهم که در چارچوب دور رفت مرحله یک‌چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا برگزار می‌شود، در چارچوب بوندس لیگا، مقابل تیم ولفسبورگ با نتیجه تخریب‌کننده 5 بر یک شکست خوردند.

یوهان کرویف، رئیس افتخاری باشگاه بارسلونا هم جنگ روانی بایرنی‌ها را تشدید کرد و بایرن را تیمی دچار بحران روانی ناشی از شکست سنگین مقابل ولفسبورگ خواند.

هرچند بارسلونا در دیدارهایش مقابل بایرن مونیخ در چارچوب لیگ قهرمانان تاکنون طعم پیروزی را نچشیده، ولی در دیدارهای دوستانه سال‌های اخیر با این تیم، کار را با پیروزی پایان داده است. دیگر مشکل روحی بایرنی‌ها در دیدار با بارسا، خاطره تلخ 10 سال پیش آنها از ورزشگاه نیوکمپ است. وقتی آنها تا دقیقه 89 بازی با منچستر یونایتد با تک‌گل باسلر، قهرمان جام بودند، در 2‌دقیقه وقت اضافی، شرینگام و سولسکیائر با2 گل خود شیشه عمر غول فوتبال آلمان را شکستند.

با این همه لیونل مسی، فوق‌ستاره بارسلونا قدرت تهاجمی بایرن متشکل از ریبری، تونی، پودولسکی، کلوزه و زی‌روبرتو را نقطه وحشتناک تیم بایرن توصیف کرده که حکایت از احترام این بازیکن بااخلاق به حریف است.

تمام این شرایط دست به دست هم داده تا بازی زیبا و حساب‌شده‌ای امشب در نیوکمپ در معرض دید هواداران قرار گیرد.

تکرار مکررات

به روال سال‌های اخیر، یک بار دیگر چلسی و لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا در مرحله‌ای حساس وادار به دوئل شده‌اند.

لیورپول که همواره با مربیگری رافائل بنیتس در اروپا چهره‌ای کاملا متفاوت با فوتبال جزیره از خود نشان داده، امسال در لیگ برتر هم به  مدعی بزرگی برای قهرمانی تبدیل شده است.

این تیم بیشتر دیدارهای خود را در لیگ قهرمانان از چلسی برده است، اما باید منتظر دیدار امشب بود و دید آیا بنیتس و یارانش توان برتری مقابل چلسی گاس هیدینک را هم دارند؟ هیدینک مربی بزرگی به شمار می‌رود که حتی تیم نه چندان مطرحی چون آیندهوون را هم به قهرمانی اروپا هدایت کرده است.

خاویر ماسکرانو تنها محروم دیدار امشب است، ضمن این که آلوارو آربلوئا و آندرا دوسنا از لیورپول به همراه نیکولا آنلکا، اشلی کول و جان تری از چلسی هم به شرط دریافت کارت زرد در دیدار امشب از دیدار برگشت محروم خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها