گروه سلامت: محققان در بررسیهای اخیر خود اطمینان حاصل کردند که ماهی غذای مغز است و ضریب هوشی انسان را بالا میبرد.
پژوهشگران میگویند: پسران 15 سالهای که حداقل یک نوبت در هفته ماهی میخورند، در تستهای ضریب هوشی امتیازات بیشتری کسب میکنند.
کد خبر: ۲۴۱۴۱۳
محققان سوئدی در این پژوهش نزدیک به چهار هزار نوجوان را مورد آزمایش و مطالعه قرار داده و نتایج بررسیهای خود را در نشریه «آکتا پادیاتریکا» منتشر کردهاند.محققان دریافتهاند خوردن یک نوبت ماهی در هفته کافی است تا توانایی هوشی این نوجوانان را هم به لحاظ شفاهی و هم به لحاظ بصری به طور متوسط تا 6درصد افزایش دهد.
در این مطالعات محققان سوئدی نتایج بررسیهای خود را با یافتههای مربوط به تحقیق دیگری بررسی کردند. در آن تحقیق 3 هزار و 972 مرد بالغ در پژوهشی از نظر امتیازات ذهنی و ادراکی مورد مطالعه قرار گرفتند و اطلاعات مربوط به این پژوهش تا 3 سال بعد به ثبت رسید.