فارس: همایش موسیقی ملی ایران 22 و 23 اسفند در مازندران برگزار می‌شود. در این برنامه گروه موسیقی شمشال به سرپرستی حسین حمیدی از تهران، گروه مهر به سرپرستی رمضانعلی بی‌طرف از سمنان، گروه شواش به سرپرستی احمد محسن‌پور، گروه ورشان به سرپرستی مرادعلی عالمی از ساری و گروه چاووش به سرپرستی نبی‌احمدی از آمل به اجرای برنامه می‌پردازند.
کد خبر: ۲۴۰۵۷۲

طاهره ایبد و 3 کتاب جدید

مهر: طاهره ایبد از نوشتن 3 اثر در حوزه ادبیات کودک و نوجوان خبر داد که همزمان در حال نگارش آنهاست. «روزی از روزهای خدا»، «ژه ژه»  و کاری با موضوع دفاع مقدس این سه کار است.

رمز و رازهای نوروز

فارس: محمد بقایی (ماکان)، پژوهشگر، با موضوع «نوروز و رمز و رازهایش» سخنرانی خواهد کرد. این سخنرانی19 اسفند ساعت 15 در فرهنگسرای تفکر برگزار خواهد شد.

استانبول 2

ایسنا: اورهان پاموک، نویسنده ترک برنده نوبل ادبیات از نگارش قسمت دوم رمان معروف خود «استانبول» خبر داد. پاموک 56 ساله تصمیم دارد قسمت دوم رمان استانبول را بنویسد و سناریوی آن نیز از سال 1973 به بعد خواهد بود. قسمت اول این کتاب در سال 2003 نوشته شده  است.

بررسی موسیقی نسل جوان

فارس: شاهین فرهت، آهنگساز در دوازدهمین نشست پژوهشگران موسیقی درباره نسل جوان و موسیقی ایرانی صحبت می‌کند. این نشست 23 اسفند ساعت 14 در تالار آسمان فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

نقد کتاب پزشکی

ایبنا: سومین نشست نقد کتاب پزشکی ویژه کتاب «فارماکولوژی پایه و بالینی کات‌زونگ 2007» با حضور جمعی از کارشناسان و مترجمان کتاب‌های پزشکی امروز عصر در انتشارات تیمورزاده برگزار می‌شود.

شمس من و خدای من

جام‌جم: نشست نقد و بررسی کتاب «شمس من و خدای من» نوشته پرویز عباسی داکانی امروز ساعت 17 در سرای اهل قلم برگزار می‌شود.

نامگذاری سالگرد شهادت باکری به نام روز شهرداری

ایسنا: معاون اجتماعی، فرهنگی شهرداری تبریز گفت: همزمان با اولین نشست شهرداران شمال‌غرب کشور در تبریز، سالگرد شهادت مهدی باکری روز شهرداری نامگذاری می‌شود. دکتر جواد شریف‌نژاد گفت: نشست شهرداران شمال‌غرب کشور 21 اسفندماه جاری در عمارت شهرداری تبریز برگزار می‌شود و برای پاسداشت مقام و جایگاه شهید مهدی باکری  که خود شهردار ارومیه و فرمانده لشکر31 عاشورا  بوده است  این روز به عنوان روز شهرداری در تقویم ملی ثبت خواهد شد.

آغاز در‌س‌ گفتارهایی درباره سعدی

جام‌جم: با پایان درس‌گفتارهایی درباره فردوسی، از فروردین ماه درس‌ گفتارهایی درباره سعدی در شهر کتاب مرکزی آغاز می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شهرکتاب این درس‌گفتارها از چهارشنبه 26 فروردین و در آستانه روز بزرگداشت سعدی آغاز می‌شود و تا برگزاری 50 جلسه ادامه می‌یابد. در این50 جلسه درس‌ گفتار، درباره زندگی و روزگار سعدی، آثار سعدی، تصوف و زبان سعدی، پندها و اخلاق در آثار سعدی و طنز سعدی بحث می‌شود و سعدی‌شناسان و استادان برجسته به تفصیل گلستان، بوستان و غزلیات را شرح و تحلیل می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها