رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در دیدار با رئیس جمهوری افغانستان وعده داد واشنگتن روند بازسازی این کشور را سرعت خواهد بخشید.
کد خبر: ۲۳۷۴۸۱
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "نانسی پلوسی " که در راس هیئتی هشت نفره از کنگره آمریکا به افغانستان سفر کرده است در دیدار با "حامد کرزای " گفت که آمریکا روند بازسازی افغانستان را به عنوان بخشی از راهبرد جدید "جنگ علیه ترور " سرعت می‌بخشد.

سفر پلوسی به افغانستان در حالی صورت می‌گیرد که مقامات افغان نیز اکنون برای شرکت در بازنگری راهبرد جدید آمریکا در افغانستان در واشنگتن به سر می‌برند.

با وجود آنکه هفت سال از حمله آمریکا به افغانستان می‌گذرد و این تهاجم چیزی جز ویرانی و نابودی برای این کشور نداشته است اما پلوسی اطمینان داد که کشورش به بازسازی افغانستان متعهد است و گفت: راهبرد جدید نیز شامل تمرکز بر تسریع بازسازی افغانستان است.

وی تصریح کرد: که ارزیابی مجدد راهبرد آمریکا در افغانستان جنگ علیه تروریسم را موثرتر می‌کند.

در این دیدار رئیس جمهور افغانستان اظهار امیدواری نموده است که توافقات اخیر افغانستان و سازمان ناتو بتواند به کشتار غیرنظامیان افغان که در اثر حملات نظامیان خارجی رخ می‌دهد، پایان بخشد.

همچنین حامد کرزای از واگذاری امور جستجوی خانه به خانه و دستگیری افغان‌هایی که مظنون به همکاری با تروریست‌ها هستند به نیروهای امنیتی افغان استقبال کرده است و آن را در مبارزه با تروریست موثر خوانده است.

این در حالی است که "باراک اوباما " رئیس جمهوری آمریکا اخیرا دستور اعزام 17 هزار نیروی اضافی به افغانستان را صادر کرد.

هیئت افغانستان نیز که "رنگین دادفر اسپانتا " وزیر امور خارجه افغانستان در راس آن است قرار است فردا یکشنبه نظر این کشور درباره ارزیابی مجدد راهبرد آمریکا را به مقامات واشنگتن ارائه کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها