وزیردادگستری انگلیس:

گروهک منافقین تروریست است

جک استراو وزیر دادگستری انگلیس در مصاحبه ای اختصاصی با خبرگزاری ایرنا بر تروریست بودن گروهک منافقین تاکید کرد.
کد خبر: ۲۳۶۹۴۲

   


وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در لندن مبنی بر اینکه آیا دولت انگلیس پس از خارج شدن نام گروهک منافقین از فهرست سازمان های تروریستی همچنان این گروه را تروریست می داند یا نه؟ گفت: بله، ما معتقدیم که سازمان مجاهدین خلق (منافقین) یک گروه تروریستی است.

استراو افزود: وقتی که من وزیر کشور بودم این سازمان را تروریست اعلام کردم و پارلمان نیز این موضوع را پذیرفت و نام مجاهدین خلق(منافقین) را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داد.

وزیر دادگستری انگلیس اظهارداشت: در حال حاضر مشکل اینجا است که دستگاه قضایی انگلیس که بطور مستقل و بر اساس قوانین می تواند تصمیم بگیرد، معتقد است شواهد موجود موضع دولت را در مورد مجاهدین مورد تایید قرار نمی دهد و به همین دلیل نام این گروه از فهرست خارج شد.

وی گفت: ما از این موضوع متاسف هستیم ولی دولت انگلیس در قبال سازمان مجاهدین در موضع مشابهی با دولت ایران قرار دارد.
دستگاه قضایی انگلیس سال گذشته میلادی در اقدامی سوال برانگیز و به دنبال اعمال فشار برخی لابی ها نام گروهک تروریستی منافقین را از فهرست سازمان های تروریستی این کشور خارج کرد.

وزیر دادگستری انگلیس در پاسخ به سوال دیگری در مورد آخرین وضعیت آقای نصرت الله تاجیک دیپلمات سابق کشورمان که پس از بازداشت در انگلیس به استرداد به آمریکا محکوم شده است، گفت: همان گونه که حتما مطلع هستید آقای تاجیک همچنان در انگلیس به سر می برد و با قید ضمانت آزاد است و می تواند در داخل انگلیس تردد داشته باشد.

وی افزود: پرونده تاجیک در حال حاضر توسط وزیر کشور در دست بررسی است و با توجه به پایان روند قضایی رسیدگی به این پرونده، من به عنوان وزیر دادگستری بطور مستقیم با این پرونده درگیر نیستم.
نصرت الله تاجیک سفیر اسبق ایران در اردن در به اتهام واهی تلاش برای خرید دوربین های دید در شب برای ایران در انگلیس دستگیر شد و دادگاه انگلیس حکم به استرداد وی به آمریکا داد.

برپایه گزارش های منتشر شده در رسانه های انگلیسی در این ماجرا ماموران اطلاعاتی آمریکایی در خاک انگلیس برای نصرت الله تاجیک تله می گذراند و به وی پیشنهاد فروش این دوربین ها را می دهند و از محل گفت وگوها فیلم برداری می کنند.

تاجیک که به دلیل بیماری مدتها در بیمارستان بستری بوده، بارها اعلام کرده است که بی گناه بوده و این اتهامات با انگیزه های سیاسی علیه وی مطرح شده است.

جک استراو که در حاشیه نمایشگاه فرهنگ و هنر صفویه در لندن با خبرنگار ایرنا گفت و گو می کرد، درباره اهمیت این نمایشگاه نیز گفت: نمایشگاه فرهنگ و هنر ایران در دوره صفویه یک نمایشگاه بسیار جالب و زیبا است و تاریخ مهمی از کشور ایران را به نمایش می گذارد.

وی افزود: این نمایشگاه به درک و شناخت بهتر مردم انگلیس از ایران و همچنین روابط تاریخی دو کشور بسیار کمک می کند.
نمایشگاه فرهنگ و هنر ایران در دوران صفویه با عنوان "شاه عباس و ایرانی دوباره" این هفته در لندن افتتاح شد و تا چهار ماه پذیرای علاقه مندان به فرهنگ و هنر ایران زمین خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها