چهره‌های دور

دیه‌گو لونا

همبازی گائل گارسیا برنال در «رودو و سورسی»‌ 29 دسامبر 1979 در مکزیک به دنیا آمد. مرگ تراژیک مادرش در 2 سالگی (در یک حادثه رانندگی)‌ لطمه بزرگی به او زد. در همان دوران کودکی، تحت تاثیر حرفه پدرش قرار گرفت که در دنیای هنر و سرگرمی کار می‌کرد. پدر او بزرگ‌ترین و تحسین‌ شده‌ترین طراح صحنه زنده دنیای تئاتر، سینما و اپرای کشورش است.
کد خبر: ۲۳۶۵۶۷

آشنایی پدر دیه‌گو لونا با هنرمندان مکزیکی باعث شد تا پای وی از همان دوران کودکی به تئاتر، سینما و تلویزیون باز شود. اولین بار سال 1991 جلوی دوربین تلویزیون قرار گرفت و پس از آن به طور مرتب در نمایش‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی ظاهر شد. اولین موفقیت بزرگ او «و همین طور مادرت»( 2001)‌ بود که در کنار صمیمی‌ترین دوست خود گائل گارسیا برنال آن را بازی کرد. او هم مثل گارسیا برنال، در بازار سینمایی اروپا و آمریکا چهره موفق و محبوبی است. وی در چند فیلم آمریکایی مثل «خون‌آشام‌ها»، «فریدا» و «شب‌های هاوانا»( دنباله‌ای بر فیلم موفق دهه هشتادی «رقص کثیف»‌) بازی کرده است.

او که از دوران کودکی با گارسیا برنال دوست بوده، نتوانسته شهرتی همپای او به دست بیاورد. این دو در کنار فعالیت هنری، در فعالیت‌های خیرخواهانه اجتماعی و سیاسی نیز شرکت فعالانه‌ای دارند. این دو یک سال قبل سازمانی را راه انداختند که وظیفه‌اش حمایت از بچه‌های بی‌خانمان مکزیکی است. این اقدام، با استقبال خوب و گرم گروه‌ها و سازمان‌های سیاسی و اجتماعی روبه‌رو شد. لونا و گارسیا برنال، مالک یک شرکت مستقل فیلمسازی هم هستند. آنها در این شرکت از هنرمندان جوان و مستعد کشور حمایت مالی و معنوی کرده و به آنان کمک می‌کنند تا پروژه‌های سینمایی‌شان را تبدیل به فیلم کنند. برعکس گارسیا برنال، لونا ازدواج کرده و صاحب یک فرزند است. همسرش هم در دنیای سینما فعالیت دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها