بافت فرش 116 متر مربعی آذربایجان ‌غربی برای ارسال به تالار مجلس نیجریه در ربط سردشت به اتمام رسید.
کد خبر: ۲۳۱۳۷۱

 بزرگ‌ترین فرش دستباف استان با بیش از 47 میلیون و 840 هزار گره به طول بیش از 12 متر و عرض افزون بر 9 متر با 18 رنگ معمولی و 4 رنگ ابریشم بافته شده است.

این فرش نفیس طی 9 ماه و با همکاری 40 نفر از فرشبافان و هنرمندان شهرستان به ‌منظور ارسال به تالار مجلس کشور نیجریه بافته شده است.

غلامرضا باقری معاون بازرگانی سازمان بازرگانی آذربایجان‌غربی در مراسم اتمام بافت این فرش گفت: در حال حاضر هنرمندان فرش ایرانی بیش از یک سوم بازار فرش دنیا را تامین می‌کنند.

معاون بازرگانی سازمان بازرگانی آذربایجان ‌غربی با بیان این‌که انواع فرش‌های دستباف نفیس از جمله ابریشم، چله، گل‌ابریشم، آهنین تکاب و ماهی خوی به دست هنرمندان آذربایجان‌ غربی بافته می‌شود، تصریح کرد: 85 درصد فرش آذربایجان ‌غربی در زمره فرش‌های ریزبافت هستند ؛ بیش از 34 هزار فرشباف در استان وجود دارند که این افراد بیش از 4 هزار متر مربع فرش در طول سال تولید می‌کنند. خضرکاک درویش، فرماندار شهرستان سردشت، نیز گفت: وجود بازارچه مرزی کیله سردشت زمینه توسعه صادرات این محصول ارزشمند را فراهم کرده است و دسترسی به بازارهای اروپایی و حذف رقبای ناخواسته نیز با این اقدامات میسر می‌شود.

ارومیه - خبرنگار جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها