لیگ کشتی آزاد در آستانه اوجگیری مدعیان

المپیکی‌ها درصدد اعاده حیثیت

در این روزها رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد به عنوان تنها محفل توجه و میدان ارزیابی برای موجودیت کشتی ایران به‌‌شمار می‌آید. کادر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد که به دلیل ضیق وقت، فرصت کافی برای شناسایی مردان برتر از طریق مسابقه انتخابی را ندارند تمام تمرکز خود را به تشک‌های لیگ کشتی دوخته است تا ملی‌پوشان شایسته حضور در جام‌‌جهانی را از این کارزار مورد شناسایی و گزینش قرار بدهد. پس از آن که هفته نخست از مرحله برگشت لیگ برتر کشتی آزاد با پیروزی یکطرفه و قاطعانه مدعیانی همچون گاز مازندران، نفت تهران، راه‌آهن خراسان و صدرای زیر‌ آب مقابل حریفان بی‌بضاعت و از پیش‌باخته پشت سر گذاشته شد به‌‌فاصله 4 روز بعد، یک بار دیگر کشتی‌گیران لیگی مجاب به زورآزمایی با یکدیگر خواهند بود و تیم‌های مدعی با تمام توان برای مبارزات امروز (چهارشنبه) خود را مهیا کرده‌اند و در این رهگذر حضور و رقابت 12 کشتی‌گیر خارجی در لیگ برتر بر‌‌جذابیت این رقابت‌ها می‌افزاید. قاطعیت کمیته لیگ فدراسیون کشتی در برگزاری منظم و مستمر این رقابت‌ها نوید شناسایی تیم قهرمان ششمین دوره لیگ برتر کشتی آزاد را در روز 20 بهمن می‌دهد.
کد خبر: ۲۲۹۷۹۹

پس از آن که پیشنهاد کادر فنی کشتی آزاد مبنی بر توقف رقابت‌های لیگ در پایان دیدارهای مرحله برگشت در روز 14‌‌بهمن‌ماه از سوی کارگزاران فدراسیون کشتی وتو شد و ادامه بدون توقف ششمین دوره لیگ برتر کشتی آزاد تا شناسایی تیم قهرمان در روز 20 بهمن در دستور کار قرار گرفت، شور و انگیزه خاصی از سوی مربیان و کشتی‌گیران برای دستیابی به پیروزی‌های تیمی و فردی برانگیخته شد. همین عاملی شده تا دیدارهای مرحله برگشت از جذابیت و حساسیت بیشتری برخوردار باشند. افزایش کشتی‌گیران خارجی به 12 نفر و بهره‌گیری بیشتر تیم‌های مدعی حضور در مرحله پایانی هم نوید مبارزات دیدنی و باکیفیتی را در روزهای‌ آینده می‌دهد.

بدون شک تیم نفت، مدافع عنوان قهرمانی که بیشترین افتخارات را طی 5 دوره گذشته به دست آورده است بیش از دیگر تیم‌ها روی دیدارهای مرحله برگشت حساب باز کرده است تا با جبران مافات و امتیازات از دست رفته مسابقه‌های دور رفت، خود را به جمع 4 تیم برتر مرحله نهایی و فینال برساند.

نفت تهران پس از آن که در اولین گام، پیروزی بدون دردسری را در تهران مقابل سیمان درود، تنها تیم پیروز لیگ ششم با برتری 7 بر صفر پشت سر گذاشت فردا در دومین مسابقه دور برگشت خود گرچه در بابل میهمان آزادگان این شهر است، اما پیروزی شاگردان محمد طلایی حتی در این مسابقه خارج از خانه نیز متصور و در دسترس خواهد بود؛ اما تیم نفت دوشنبه هفته آینده حساس‌ترین مسابقه خود را در مصاف با تیم مازنی صدرای زیر آب باید برگزار کند، مبارزه‌ای که نتیجه آن می‌تواند تا حدود زیادی سرنوشت قهرمان سال گذشته را برای حضور در نیمه‌نهایی و تکرار افتخارات گذشته مشخص کند. گرچه صدرای زیر آب در شهر خود دیدار رفت را 3 - ‌4 پیروزمندانه جشن گرفت، اما این بار کادر فنی نفت متشکل از طلایی و مرتضی لطیفی برای جبران این شکست تلخ در سالن شهدای هفتم تیر لحظه‌شماری می‌کنند جهت رسیدن به این هدف باید دقت و حساسیت زیادی در مهره‌چینی و ترکیب تیم خود به‌‌‌‌خرج دهند تا همچون مسابقه رفت، بر اثر اشتباه مردان خودی شکست را با پیروزی عوض نکنند.
گراد، تنها تیم بدون شکست که با 4 پیروزی و 8 امتیاز در صدر گروهA  پیشتازی می‌کند دغدغه‌ای برای تکرار پیروزی دیدار رفت و تحمیل ششمین شکست بر تیم تازه‌وارد سیمان دورود در تهران نخواهد داشت.

اما در حساس‌ترین مبارزه هفته دوم، تیم‌های بالانشین راه‌آهن خراسان و گاز مازندران در سالن سیدرسول حسینی ساری رودرروی هم قرار می‌گیرند؛ دیداری که برای کشتی مازندران و شاگردان اسماعیل دنگسرکی و محمود اسماعیل‌پور یک مسابقه حیثیتی به منظور جبران شکست ناباورانه در مشهد تلقی می‌شود، بخصوص برای کشتی‌گیر المپیکی‌ای چون یزدانی چهره‌های شاخصی مانند حاجی‌زاده و داداشی این دیدار یک مسابقه جهت اعاده حیثیت و اعتبار آنها محسوب می‌شوند. برای پاک کردن خاطرات تلخ دیدار رفت، تیم گاز چاره‌ای ندارد تا با تمام توان و بهره‌گیری از همه ملی‌پوشان المپیکی خود همچون مراد محمدی، رضا یزدانی و نفرات شاخص خود مانند اصغر بذری، تقی داداشی و مهدی حاجی‌زاده در مقابل شاگردان توکلیان صف‌آرایی کند. این مبارزه مورد توجه و نظارت دقیق کادر فنی تیم ملی خواهد بود و چه بسا تکلیف ملی‌پوشان برگزیده برای حضور در جام جهانی تا حدود زیادی در این مسابقه روشن و مشخص شود.

گاز مازندران در صورت پیروزی در این دیدار، فرصت صعود به صدر جدول و به زیر کشیدن صدرنشین 6 هفته گذشته را خواهد یافت.

اگر دیدار 2 تیم KSB  کلاردشت و باشگاه فرهنگی  ورزشی عسکری محمدیان یک دیدار خانگی بین 2 تیم مازنی محسوب شود، اما مصاف تیم بی‌ادعای نیروی زمینی و صنایع و معادن همدان در دیدار بوعلی‌سینا نیز خالی از هیجان و رقابت‌های پایاپای نخواهد بود و شاگردان مسعود مصطفی جوکار برای کسب پنجمین پیروزی و نزدیک شدن به 2 تیم صدر جدول حتی در خانه هم کار چندان راحتی پیش‌رو نخواهند داشت.

سعید میرزاشفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها