چهره ناکام هفته

روزی که هوا ایستاد

علی محزون: آلودگی هوای تهران در هفته گذشته حسابی خبرساز شده بود. از یک مقام مسول (چه آدرس دقیقی!) تاکید و از دیگر مقام مسوول تکذیب! آنقدر این ماجرا کش پیدا کرد که دیگر مردم ‌بی‌خیال این بیانیه‌ها و تکذیبیه‌های همراهش شدند. آلودگی هوا البته موضوع تازه‌ای نیست، اما خبر‌هایی که در مورد این پدیده! خوراک روزنامه‌ها شده بود بیشتر از خود هوا سوژه شده بود.
کد خبر: ۲۲۹۶۴۰

زمانی که سازمان هواشناسی کشور هفته گذشته در اطلاعیه‌ای از پایداری جوی در تهران تا پایان هفته خبر داده بود و آلودگی هوای تهران را در شرایط «هشدار» می‌دانست، نه‌تنها کمیته مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران تشکیل جلسه نداد بلکه هیچ مقام مسوولی هم تا آخر هفته در این خصوص اطلاع‌رسانی نکرد!

همه انتقاد‌ها هم برمی‌گشت به وزارت بهداشت. بیشتر مسوولان هم، مقصر اصلی این خبرسازی‌ها (و نه آلودگی هوا!) را وزارت بهداشت می‌دانستند. مدیرکل محیط زیست استان تهران و دبیر کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران با تاکید بر این‌که اطلاع‌رسانی به مردم درخصوص افزایش آلودگی هوا و سلامت آنها وظیفه وزارت بهداشت است به فارس گفته بود: «وزارت بهداشت هیچ اطلاعیه‌ای درخصوص آلودگی هوای تهران صادر نکرد!»، اما انتقاد‌ها در همین حد باقی نماند تا معاون شهردار با توپ پرتری به میدان بیاید. حیدرزاده، در صحبت‌هایش که ایسنا آن را منتشر کرده بود گفته است: «کمیته هماهنگی مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران در اوج ناهماهنگی است. معلوم نیست چه کسی پاسخگوی تلفات و خسارات احتمالی آلودگی هواست؟ محیط زیست تا کی می‌خواهد با مقوله آلودگی هوا انفعالی برخورد کند؟ هیچ مسؤولی به مردم نگفت وضعیت آلودگی هوا چگونه است!» در این گیر و دار و دعواها نکات بامزه‌ای هم بود. مثلا یوسف رشیدی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد که اصلا آخرین جلسه کمیته مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران در سال 83 بوده!

بعد از آن سرپرست معاونت عمرانی استانداری تهران در مورد کم‌کاری استانداری تهران برای تشکیل جلسه کمیته مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران پاسخ گفت، اما پاسخی این مسول به خبرگزاری‌ها فرستاده بود دوباره خبرساز شد. چرا که او هم توپ را انداخته بود به زمین کمیته بهداشت! که این کمیته اصلا هوای تهران را در شرایط «هشدار» ندانسته بوده و بنابراین نیازی به تشکیل هیچ جلسه‌ای نبوده است.

حالا شما بی‌خیال تمام این جدل‌ها شوید و بروید در اسرع وقت یک ماسک تهیه کنید و کاری نداشته باشید که رسانه‌ها در مورد آلودگی هوا چه نظری دارند. حتی اگر هوای تهران بشدت پاکیزه باشد!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها