سینمای ایران بالاخره تصمیم گرفت انیمیشن را جدی بگیرد و آن را به عنوان یک گزینه پیش‌رو انتخاب کند. «تهران 1500» عنوان فیلم سینمایی انیمیشنی است که قرار است آن را بهرام عظیمی کارگردانی کند.
کد خبر: ۲۲۷۶۷۹

وقتی به سیاهه عوامل آن نیز نگاه کنیم متوجه می‌شویم که یک گروه حرفه‌ای برای ساخت این انیمیشن 3 بعدی گردهم جمع شده‌اند. علاوه بر این در این انیمیشن حضور 8 بازیگر سینمای ایران پیش‌بینی شده که تاکنون با 6 نفر از این بازیگران قرارداد بسته شده است.

بهرام رادان نقش اول مرد این پروژه را ایفا می‌کند. او در این فیلم سینمایی انیمیشن در نقش یک راننده تاکسی به نام جواد ظاهر خواهد شد و مهران مدیری هم در نقش یک پیرمرد 60 ساله به نام اکبرآقا حضور خواهد داشت که در واقع داستان فیلم درباره گذشته و حال اکبرآقا است. به جز این دو بازیگر، گوهر خیراندیش، مهتاب نصیرپور، حبیب رضایی و حسام نواب صفوی هم در این فیلم انیمیشن حضور خواهند داشت. آن‌طور که شنیده می‌شود تلاش برای انتخاب بازیگر نقش اصلی زن همچنان ادامه دارد.

در حال حاضر کار عکاسی از زوایای مختلف صورت و حالات آنها مثل شادی، غم، هیجان، ترس انجام گرفته و بزرگمهر حسین‌پور از کاریکاتوریست‌های مطرح کشورمان هم براساس این عکس‌ها، کاراکتر انیمیشن آنها را خلق می‌کند. در مرحله بعد هم مدلسازان کامپیوتری براساس طراحی‌های انجام گرفته مدل سه‌بعدی این کاراکترها را می‌سازند.

در حال حاضر کار طراحی فضا و وسایل آغاز شده و حمید بهرامی از بزرگان انیمیشن ایران، این مهم را در آمریکا انجام می‌دهد و این طراحی‌ها از طریق اینترنت ارسال می‌شود. همچنین کار استوری‌برد (فیلمنامه مصور)‌ توسط مانی وطن‌دوست در حال انجام است. بجز این کار، دوبله این اثر از هفته آینده آغاز می‌شود. از آنجا که در تمام انیمیشن‌هایی که امروزه ساخته می‌شوند اول کار دوبله انجام می‌شود و براساس دوبله انجام شده کاراکتر را جانبخشی خواهند کرد تا حالات و لیپسینک (لب‌خوانی)‌ درست صورت گیرد.

«تهران 1500» با موضوعی کمدی به مضامین فرهنگی و شهرنشینی می‌پردازد. داستان این فیلم در 113 سال آینده روی می‌دهد همه ماجراهای این فیلم در 30 روز قبل از سال تحویل 1500 روی می‌دهد.

این فیلم را موسسه تصویر شهر و موسسه نسل اندیشه سبز تهیه کرده‌اند. نویسندگی فیلمنامه بر عهده مسعود علمداری و بهرام عظیمی بوده و سید هادی منبتی هم مدیر پروژه بوده است. همچنین اسماعیل شرعی مدیر تولید و حبیب رضایی در سمت انتخاب بازیگر این اثر همکاری می‌کنند. آیا پروژه «تهران 1500» موفق می‌شود. این رویا را که مخاطب ایرانی برای یک انیمیشن ایرانی توی صف سینما بایستد را زنده کند؟ 

مهدی غلامحیدری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها