رنگا رنگ

تبعیض علیه زنان انگلیسی

تعداد نمایندگان زن در پارلمان انگلیس بسیار کم است، حقوق زنان کمتر از مردان است و زنان را برای خلاف‌های بسیار جزیی زندانی می‌کنند. به گزارش بی‌بی‌سی، گزارشی از یک کمیته با نفوذ سازمان ملل با ارائه تصویری سیاه از زندگی روزمره زنان در انگلیس به مبارزه آنان برای برخورداری از زندگی بهتر در جامعه این کشور اشاره می‌کند.
کد خبر: ۲۲۷۳۲۶

کمیته سازمان ملل ضمن تاکید بر ضرورت تلاش بیشتر برای بهبود وضعیت زنان در انگلیس خواهان تعیین جداول زمانی برای افزایش تعداد زنان در زندگی سیاسی و عمومی و استفاده از تدابیر ویژه برای ارتقای موقعیت زنان به مواضع رهبری شده است. از هر پنج عضو مجلس عوام و مجلس لردهای انگلیس فقط یک نفر را زنان تشکیل می‌دهند و اختلاف بین دستمزد زنان و مردان در انگلیس از بیشترین‌ها در اروپاست. یافته‌ها نشان می‌دهد میانگین دستمزد زنان برای انجام کار برابر با مردان حدود 83 درصد دستمزد مردان است.

سازمان ملل در گزارش خود بر ضرورت انجام تدابیری برای مهار خشونت علیه زنان و جلوگیری از ازدواج‌های اجباری تاکید کرده و خواهان خودداری از زندانی کردن زنان برای ارتکاب خلاف‌هایی بسیار جزیی شده است.

سازمان‌ ملل از دولت انگلیس خواسته است تلاش‌های خود را برای کاهش تعداد زنان در تعارض با قانون این کشور، از جمله از طریق برنامه‌های پیشگیری به منظور یافتن دلایل خلافکاری زنان، بیشتر کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها