کد خبر: ۲۲۰۹۸۴

 قارچ: نیم کیلو

 پوره سیب زمینی: 2 پیمانه

 نمک و فلفل:  به اندازه کافی

 پیاز متوسط:  2  عدد

 کره:  100  گرم

طرز تهیه: زبان غذای بسیار لذیذی است، ولی مدت طبخ آن طولانی است. زبان را بدقت تمیز کنید و مقداری آب روی آن بریزید،  به طوری که کاملا روی آن را بگیرد. ظرف را روی شعله بگذارید تا جوش بیاید  و سپس کف روی زبان را یکی دوبار بگیرید .

 سپس سبزی‌های معطر و دانه‌های سیر و  پیاز خرد شده را داخل زبان بریزید و در ظرف را بندید و بگذارید با حرارت ملایم بپزد .

 وقتی زبان پخت باید تقریبا نصف لیوان آب داشته باشد. در اواخر طبخ کمی نمک در خوراک زبان بریزید و بگذارید چند جوش بزند .

 بعد زبان را از ظرف خارج کنید و داغ داغ پوست آن را بگیرید و  بگذارید سرد شود و بعد آن را با کارد تیز ورقه ورقه ببرید  . در صورت مصرف قارچ تازه قارچ ها را بشویید و خرد و در کره کمی سرخ کنید، به طوری که آب قارچ کشیده شود . قارچ‌ها را در سس گوجه فرنگی بریزید و آب زبان را صاف و به سس اضافه کنید و بگذارید سس چند جوش بزند و کمی غلیظ شود . زبان را به درازا یک طرف دیس بچینید و  اطراف زبان را یک ردیف جعفری بریزید و طرف مقابل زبان را کنار دیس دو ردیف پوره سیب زمینی با قیف بریزید و فاصله بین پوره و زبان را با سس قارچ پر کنید و اطراف دیس را با چند قارچ درسته سرخ شده تزیین کنید.

دلمه سیب زمینی

مواد لازم:

سیب زمینی پوست کنده: 500 گرم

گوشت چرخ کرده:  250 گرم

پیاز متوسط:  2 عدد

روغن مایع:  4 قاشق سوپخوری

تخم مرغ آب پز: 3 عدد

جعفری خرد کرده: 3 قاشق سوپخوری

رب گوجه فرنگی: 1 قاشق سوپخوری

کره: 150 گرم

نمک و فلفل:  به اندازه کافی

طرز تهیه: پیاز را خرد کرده و در داخل روغن سرخ کنید. گوشت چرخ کرده را با پیاز مخلوط کرده و بگذارید تا روی حرارت آب پیاز و گوشت کشیده  و گوشت تفت داده شود. سپس رب گوجه فرنگی را در یک لیوان آب حل کرده، نمک و فلفل اضافه کنیدو آن را روی گوشت و پیاز بریزید و بعد از دو جوش، تخم مرغ‌های پخته شده را داخل آن رنده کنید.
جعفری‌های خرد شده را نیز اضافه کنید و بعد از چند ثانیه مواد را از روی حرارت بر دارید. داخل سیب زمینی‌ها را خالی کنید به طوری که ته آن آسیب نبیند و سوراخ نشود. سپس سیب زمینی‌ها را در کره مایع بغلتانید و داخل آنها را با مواد آماده شده پر و در ظرفی بچینید و 2 قاشق کره و نصف لیوان آب نیز اضافه کنید و بگذارید تا بپزد. می‌توان سیب زمینی‌ها را داخل دو ظرف نسوز چید و در فر گذاشت و در درجه حرارت 350 درجه فارنهایت  یا در کیک پزهای خانگی پخت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها