طی 2 سال اخیر، آذر ماه برای جامعه پزشکی کشورمان بخصوص در حوزه جراحی مغز و اعصاب خبر‌ساز بوده و البته مغتنم، چرا که در این ماه، فرصتی ارزشمند برای آشنایی با جدید‌ترین تکنیک‌های درمان و البته تشخیص ضایعات مغزی نخاعی فراهم می‌آید.
کد خبر: ۲۲۰۴۳۳

حضور پروفسور مجید سمیعی، استاد برجسته ایرانی جراحی مغز و اعصاب و رئیس انجمن بین‌المللی جراحان اعصاب قاعده جمجمه در ایران، چنین فرصتی را برای متخصصان ما فراهم آورده تا از نزدیک این تکنیک‌ها را فرا بگیرند.

پروفسور سمیعی سال گذشته با شرکت در سمپوزیوم بین‌المللی مغز و اعصاب تهران، عمل جراحی قاعده جمجمه را در بیمارستان میلاد به صورت زنده در سالن سمپوزیوم به نمایش گذاشت. این نوع جراحی به دلیل این‌که تمام عروق و اعصاب ورودی و خروجی به مغز از آن عبور می‌کند، حساسیت بسیار بالایی دارد و اگر هنگام درآوردن تومور در این محل بی‌دقتی شود خطرات زیادی از جمله فلج شدن صورت فرد اتفاق می‌افتد. ولی این جراح برجسته با مهارت و تسلط خاصی این عمل جراحی را انجام می‌دهد.

وی تاکنون بیش از 8000 بار عمل جراحی در قاعده جمجمه انجام داده‌ و بنیانگذار این نوع عمل جراحی قاعده جمجمه در دنیاست؛ بعلاوه با تشکیل انجمن بین‌المللی قاعده جمجمه، در سطح جهانی دوره‌های آموزشی زیادی را برای پزشکان در کشورهای مختلف دنیا برگزار کرده است.

سمیعی امسال نیز با حضور در دومین سمپوزیوم بین‌المللی مغز و اعصاب در بیمارستان میلاد کاربرد جدیدترین دستگاه‌های تشخیصی ضایعات مغزی را ارائه کرد تا به مدد آنها با تشخیص محل دقیق ضایعات، آسیب‌های جانبی در حین جراحی به حداقل کاهش پیدا کند.

این جراح برجسته ایرانی حدود 40 سال است که به کمک فراست، دانش و تجربه‌اش می‌آموزد و می‌آموزاند.
پروفسور سمیعی همچنان بر دانش خود متناسب با پیشرفت‌های تکنولوژیک روز دنیا می‌افزاید تا آنچه می‌شود برای بیماران انجام داد بی‌عیب و نقص باشد. بی‌جهت نیست که وی مایه مباهات ما ایرانیان و البته جهانیان باشد.

پونه شیرازی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها