آداب خرید کردن با کودکان

هدف شما خرید سریع و متناسب با درآمدتان است . اما وقتی کودکان می بینند که صد قلم جنس جورواجور در لیست خریدتان دارید ، می خواهند شما را چپاول کنند. همراه بردن کودکان از چند جهت باعث دردسر است
کد خبر: ۲۱۸۸۱
؛ گاهی آنها به مغازه ای که از آن قصد خرید دارید، وارد نمی شوند و گاهی هم از شما اسباب بازی کوچکی که سر راه می بینند می خواهند و گاهی ...، که همه اینها از سرعت خرید می کاهد و به هزینه ها اضافه می کند.

قبل از خرید ، باید کودک را از قوانین آن آگاه کنید. البته به خاطر داشته باشید شاید مجبور شوید چندین بار آن را تکرار کنید. هر روز که تصمیم به خرید داشتید به کودک بگویید که چه انتظاری از او دارید ، مانند: تمام وقت نزدیک من باش ، اما برای خریدن شکلات نمی رویم ، امروز فقط مدلها را می بینیم و بعد خرید می کنیم . حتی با انجام بازی می توانید نحوه خرید کردن و همراهی او با خودتان را برای او نمایش دهید. بچه ها قبل از حرکت باید خوب استراحت کرده و غذای کافی نیز خورده باشند تا شما را به راحتی همراهی کنند. مقداری تنقلات و نوشیدنی مغذی با خود بردارید (چیزهایی مثل شیر، آبمیوه ، نخودچی کشمش ، میوه یا لقمه ای نان )، برای بچه های کوچکتر بردن اسباب بازی های دلخواهشان نیز مطلوب است تا آنها احساس آرامش کنند.
اجازه ندهید کودک خسته و کسل شود
وقتی خستگی در فرزندتان پدیدار می شود باید کمی خلاق باشید. «سوزان پیری» روان شناس اجتماعی می گوید اگر فرزندانتان را هنگام خرید سرگرم کنید وقتی از این فروشگاه به آن فروشگاه می روید مزاحم شما نمی شوند. او بازیهایی را پیشنهاد می کند که واقعا نگرانی خرید را از بین می برد. به طور مثال وقتی می خواهید بوتیکی را تماشا کنید و چیزی انتخاب نمایید از کودک خود بخواهید شلوارها، بلوزها را بشمارد و یا لباسهای زرد یا آبی و غیره را جداگانه بشمارد یا وقتی در مکان شلوغی مجبور به توقف هستید از او بخواهید دخترها و پسرهای اطراف خود را بشمارد. اگر بچه کوچکتری اطراف خود دارید که قادر به شمارش و بازی با اشیا نیست ، از بزرگتر دیگری مثل همسرتان کمک بگیرید تا یک نفر بچه را نگه دارد و دیگری خرید کند.
اجازه دهید فرزندتان مشارکت کند
با توجه به دیدگاه بچه ها ، اگر آنها نتوانند موقع خرید اظهارنظر نمایند ، خرید امری کسالت آور و ناخوشایند خواهد شد و به یاد داشته باشید در صورت امکان ، موقع خرید نظر آنها را بپرسید (جوراب چه رنگی برای بابا بهتر است ، کجا غذا بخوریم یا چه هدیه ای برای مادربزرگ بخریم) با این روش بچه ها فقط به خودشان فکر نمی کنند و احتمال این که شما را به زحمت بیندازند تا فقط برای آنها خرید کنید کم می شود. از طرفی انتخاب هدیه ، برای کودکان بسیار لذت بخش است .
ایمنی در خرید
توجه به ایمنی بچه ها ، هنگام خرید در اماکن پرجمعیت اهمیت تازه ای می یابد به کودکان خود طرز استفاده از تلفن همگانی را آموزش دهید و آنها باید بدانند در مواقع ضروری می توانند با اقوام خود یا 110 تماس بگیرند. کارشناسان به خانواده ها توصیه می کنند نکات زیر را برای خرید به کار بندند :
1- به محض ورود به بازار و فروشگاه مورد نظرتان ، جایی مثل باجه تلفن یا باجه صندوق را انتخاب کنید و قرار بگذارید در صورت جدا شدن و گم کردن همدیگر آنجا منتظر هم بمانید.
2- نام و شماره تلفن خودتان را در جیب فرزند خردسالتان بگذارید و به او یاد دهید که اگر گم شد چگونه از آن استفاده کند.
3- دزدها در کمین غارت شما هستند ، مخصوصا مادرانی که به وسیله فرزندشان حواسشان پرت می شود. از کیف پول خود چشم برندارید و مواظب کارت اعتباری خود باشید ، هنگامی که پین کد را وارد می کنید مراقب اطرافیان باشید تا کسی آن را یاد نگیرد.
4- اگر مجبورید با هدایا یا بسته هایی که خریده اید این طرف و آن طرف بروید ، آنها را محکم ببندید و آن را در صندوق عقب ماشین قرار دهید تا از دید دیگران مخفی بماند و کسی وسوسه نشود شیشه ماشین شما را بشکند و آنها را بردارد. اتومبیل خود را نزدیک علامتی پارک کنید و یا روبانی به آنتن آن گره بزنید تا در مکانهای شلوغ به راحتی وسیله تان را پیدا کنید.
5- هنگامی که این موارد را رعایت کردید ، درگیری و کشمکش خرید به یک راهپیمایی (ماراتون) دلچسب تبدیل شده و از اضطراب و تنش آن کاسته خواهد شد. «جودی روت» کارشناس تربیتی کودکان می گوید: «در آخر گردش و خرید طولانی به کودکتان اجازه دهید یک هدیه برای خود انتخاب کند. چیزهایی را که در نظر دارید ، به او نشان دهید و بگویید یکی را برای خودش برگزیند بدین وسیله شما از همراهی او قدردانی می نمایید و او به خاطر می سپارد هنگام خرید چگونه باید رفتار کند». به خاطر بسپارید دوران تعطیلات ، زمان شادمانی و تفریح است . نظر مثبتی به آن داشته باشید ، با تدابیر خود خستگی و ملامت را دور کنید و از زمانی که با فرزندانتان می گذرانید لذت ببرید.

فصل تازه - ویژه نامه جام جم برای سال نو
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها