برای دیدار با نمایندگان زن ایران مطرح شد

درخواست جدید مجلس آمریکا

گروه سیاسی: حسین تقوی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، از درخواست جدید نمایندگان زن مجلس آمریکا برای دیدار با نمایندگان زن ایرانی خبر داد. نمایندگان آمریکایی پیش از این در درخواستی دیگر، خواستار دیدار و گفتگو با نمایندگان مجلس شورای اسلامی کشورمان شده بودند.علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر اخیر خود به ژنو که به ‌منظور شرکت در اجلاس جهانی بین‌المجالس انجام شد، از بررسی درخواست نمایندگان آمریکا برای ارتباط با ایران در مجلس خبر داده بود.
کد خبر: ۲۱۸۲۲۷

سابقه این درخواست‌ها را می‌توان در مجلس هفتم نیز یافت. به‌دنبال پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات پارلمانی آمریکا، نمایندگان این کشور از جمله نانسی‌ پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و تام‌ لانتوس، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان برای سفر به ایران و گفتگو با نمایندگان ایران تمایل نشان دادند و این مساله را مطرح کردند.پیش از آن نیز خبر ارسال نامه 60 نفر از نمایندگان کنگره آمریکا و درخواست ایجاد ارتباط با ایران به غلامعلی حدادعادل، رئیس مجلس وقت مطرح بود. جمعی از نمایندگان ایران پیشتر با جمع‌آوری امضا، تلاش برای ایجاد گروه دوستی پارلمانی ایران و آمریکا را آغاز کردند و از سوی دیگر، برخی اصولگراها با انتقاد از ایجاد رابطه با آمریکا معتقد بودند، مذاکرات ایران و آمریکا باید محدود به بحث عراق باشد.
البته با اتفاقاتی که در یک سال گذشته رخ داده، پالس‌های مثبتی از سوی دولت برای ایجاد رابطه با آمریکا ملاحظه می‌شود.

در روزهای گذشته، به دنبال دعوت سال گذشته محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری که در جریان سخنرانی در دانشگاه کلمبیا از دانشگاهیان این کشور خواسته بود به ایران سفر کنند، هیاتی 12 نفره از دانشگاه‌های آمریکا برای دیدار و گفتگو با مقام‌های ایران وارد تهران شدند.دیدار‌ با احمدی‌نژاد و برخی مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی از جمله برنامه‌های این هیات گزارش شده است.

باید به طور مستقیم با ایران تعامل کرد

در همین حال، مشاور رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در امور خاورمیانه با تاکید بر این‌که باید به طور مستقیم با تهران تعامل کرد، گفت: هویج و چماق‌هایی که واشنگتن تاکنون در قبال ایران دنبال کرده است، چندان قوی نبوده‌اند.

دنیس راس با بیان این‌که اوباما آماده است تا از هویج‌ها و چماق‌های قوی‌تری در رابطه با ایران استفاده کند، تصریح کرد: چماق‌ها آنقدر قوی نبوده‌اند که توجه آنان را جلب کند و هویج‌ها نیز آنقدر جدی نبوده‌اند که باعث شود آنان دلیلی برای تغییر مسیرشان داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها