موبایل

حافظه‌های 16 گیگابایتی‌

اگر دیگر کارت حافظه گوشی شما پاسخگوی نیاز شما برای ذخیره فایل‌های بیشتر نیست، برایتان خبر خوشی داریم. سان دیسک(SanDisk) قصد دارد کارت‌های حافظهmicroSD و2 M با ظرفیت 16 گیگا بایت را به بازار عرضه کند. ظرفیت 16گیگابایتی این کارت‌ها به گوشی‌های سازگار با آنها شانس برابری با ظرفیت حافظه آیفون و گوشی‌های مشابه آن را می‌دهد.
کد خبر: ۲۱۰۸۱۱

هر چند هنوز اطلاعات رسمی در خصوص این که کدام مدل از گوشی‌های موبایل با این استاندارد جدید سازگارند وجود ندارد، با این حال می‌توانیم اطمینان داشته باشیم که هر نوع هندستی که از کارت‌های حافظه  8‌گیگا بایتی پشتیبانی کند به احتمال قوی از عهده پشتیبانی استاندارد جدید (16 گیگا بایت) نیز برمی‌آید. و جالب‌تر از همه این که، عرضه کارت‌های جدید 16گیگا‌بایتی موجب کاهش قیمت کارت های 8گیگا بایتی می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود کارت‌‌های حافظه microSD  با ظرفیت 16‌‌گیگا بایت به قیمت 70یورو (100دلار‌آمریکا) وارد قفسه‌های فروشگاه‌ها شوند و کارت‌های 2 M نیز به قیمت 90 یورو (130 دلار آمریکا) عرضه خواهند شد.

گوشی تمام لمسی نوکیا

نخستین پیش نمایش نوکیا 5800XpressMusic که خیلی‌ها چشم انتظار عرضه آن هستند امروز به وقوع پیوست.
اگر چه انتظار نمی‌رود تا قبل از دوم اکتبر شاهد نخستین عرضه رسمی این هندست باشیم اما ویژگی‌ها و خصوصیات آن تقریبا به طور کامل برای همه آشکار شده است.

نخستین هندست 60S مجهز به فناوری صفحه لمسی (تاچ اسکرین) که قبلا با نام نوکیا تیوب (Nokia Tube) شناخته می‌شد بر روی نسخه جدید سیستم عامل سیمبین 0.5 S06 Taco  اجرا خواهد شد. نوکیا XpressMusic5800  علیرغم دارا بودن یک صفحه نمایش 2.3 اینچی همراه با رزلوشن واید(عریض) و هیجان‌انگیز 640 در 360 پیکسل، بیشتر یک گوشی فوق متوسط خواهد بود تا یک وسیله همه کاره عالی.

نوکیا 5800 ابعادی برابر با5.51 111 x 52 x  میلی متر خواهد داشت و ازGSM چهار بانده و 3G با HSDPA  پشتیبانی می‌کند. وزن آن نیز کاملا معقول و بالغ بر 109 گرم است. برخی دیگر از خصوصیات آن عبارتند از: GPS، فیش صدای استاندارد 3.5 mm، خروجی تلویزیون و شکاف کارت microSD. بنا بر اظهارات نقدنویس، همانند نوکیا 85 N، یک کارت حافظه 8 گیگا بایتی نیز در بسته  (پکیج) خرده فروشی این هندست گنجانده خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها