چهره روز

معاون متهم می‌کند؟!

پیمان رضایی: سخنرانی معروف 28 فروردین رئیس‌جمهور در قم را به خاطر می‌آورید؟ همانی که احمدی‌نژاد از تخلفات گسترده میلیارد تومانی و جعل سند گسترده در گمرکات خبر داد و غیرمستقیم انگشت اشاره را به سوی روسای وقت گمرک ایران نشانه رفت؟ کمی که به ذهنتان فشار بیاورید، یادتان می‌آید که امسال چه توفانی در حوزه اقتصاد آغاز شد و چه جابه‌جایی‌های بزرگ و کوچکی اتفاق افتاد که آخرینش برکناری طهماسب مظاهری بود. هاشم رهبری، یکی از این قربانیان بود که دقیقا سومین قربانی گزارش‌های دیوان محاسبات محسوب می‌شود. قبل از وی به ترتیب هیات مدیره بیمه ایران و خود داوود دانش‌جعفری - وزیر وقت اقتصاد - قربانی گزارش‌هایی شده بودند؛ اما هاشم‌ رهبری با 2 قربانی قبلی خود، یک تفاوت بزرگ داشت و آن این بود که وی قربانی گزارش جایی شد که از آن، به گمرک آمده بود و پس از برکناری نیز به عنوان معاون به جایی شبیه همانجا بازگشت! رهبری در دیوان محاسبات حق آب و گل داشت و ظاهرا تا همین چند روز پیش هم داشت.
کد خبر: ۲۱۰۳۸۸
وی پس از حضور حسین صمصامی در مسوولیت سرپرستی وزارت اقتصاد، از کار برکنار شد و به دیوان محاسبات بازگشت؛ جایی که آنجا با داوود دانش‌جعفری آشنا شده بود. با این حال چهارشنبه هفته گذشته یک اتفاق جالب برای هاشم رهبری افتاد و  وی به عنوان معاون نظارت، به سازمان بازرسی کل کشور نقل مکان کرد؛ جایی که رئیسش هم  مصطفی پورمحمدی، وزیر کشور سابق  بتازگی از کابینه خارج شده است.

آقای رئیس و معاون حالا دو مقامی هستند که می‌توانند به استناد قانون همه چیز و همه کس را بازرسی و نظارت کنند و پرونده‌های قبلی را بگشایند.

 تمام کسانی که با هاشم رهبری مستقیم یا غیرمستقیم کار کرده‌اند، سلامت مالی و نفس او را تایید می‌کنند؛ اما حالا ظاهرا ورق برگشته است و آقای معاون در مقامی است که می‌تواند دیگران را متهم کند. چرخش و دوران روزگار حکایت غریبی است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها