جام‌جم آنلاین: هوگو چاوز، رئیس‌جمهور ونزوئلا همچنان در این کشور محبوب است و در حدود 75 درصد از مردم این کشور از عملکرد او حمایت می‌کنند. به گزارش آژانس بولیواری ونزوئلا، نتایج جدیدترین نظرسنجی موسسه تحلیل داده‌ها در ونزوئلا نشان می‌دهد 8/74 درصد از شهروندان این کشور عملکرد چاوز را تایید می‌کنند. نتایج این نظرسنجی در حالی منتشر شده است که 39 روز به انتخابات آتی ونزوئلا برای گزینش شهرداران، فرمانداران و اعضای پارلمان‌های محلی باقی مانده است.
کد خبر: ۲۱۰۲۸۱

درخواست برای افزایش 30 هزار نفری نیروهای انگلیس در افغانستان‌

جام‌جم آنلاین: سرلشکر سردیوید ریچاردز که دیروز کار خود را به عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش بریتانیا آغاز کرد خواستار افزایش 30 هزار نفری نیروها در افغانستان شد. به گزارش روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، ریچاردز که جایگزین سر ریچاد دانات از ایده اعزام 5 هزار نیروی انگلیسی تازه‌نفس به افغانستان حمایت می‌کند.ریچاردز همچنین بر این باور است در کنار افزایش نیرو مذاکره برای پایان دادن به درگیری‌ها در افغانستان ضروری است اما این گفتگو باید از موضع قدرت انجام شود.

ابقای علی‌اف‌

جام‌جم آنلاین: الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان با کسب بیش از 89‌درصد از آراء را در انتخابات ریاست ‌جمهوری  روز چهارشنبه این کشور برای 5 سال دیگر در سمت خود ابقا شد.

به گزارش روزنامه روسی نیزاویسیمایا گازیه‌تا، ناظرین غربی با وجود پایین بودن نرخ مشارکت مردمی و نیز فقدان رقیب واقعی برای علی‌اف این انتخابات را مثبت ارزیابی کرده‌اند. ناظرین اروپایی که روند انتخابات ریاست‌جمهوری آذربایجان را کنترل می‌کردند از برگزاری آن در شرایطی کاملا دموکراتیک و مطابق با استانداردهای بین‌المللی خبر داده‌اند.

بدترین فاجعه سیاست خارجی آمریکا

جام‌جم آنلاین: مادلین آلبرایت، وزیر امور خارجه‌ سابق آمریکا جنگ عراق را دربرگیرنده پیامد‌های ویران‌کننده برای آمریکا می‌داند اما در عین حال مخالف عقب‌نشینی فوری از این کشور است.آلبرایت در مصاحبه با روزنامه‌ واشنگتن‌تایمز تاکید کرد با تعیین جدول زمانی برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق موافق نیست چون اعتبار آمریکا را زیر سوال می‌برد.

وی در ادامه از کشورهای اروپایی به خاطر انجام ندادن اقدامات کافی برای تامین ثبات در عراق انتقاد کرد و جنگ عراق را ضربه‌ای سخت به دیپلماسی آمریکا توصیف کرد.

انتقاد موسی از اسرائیل‌

جام‌جم آنلاین: عمرو موسی، دبیرکل اتحادیه‌عرب روز گذشته صحبت از تلاش‌ جهت تشکیل کشور مستقل فلسطین را سراب توصیف کرد و از نقش منفی اسرائیل در عملکرد شورای امنیت انتقاد کرد.

موسی در گفتگو با روزنامه عرب‌زبان الشرق‌الاوسط ‌  چاپ لندن ‌  به ارزیابی نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد و نقش مهم این سازمان در روند صلح خاورمیانه پرداخت.  وی یکی از این مانع‌تراشی‌ها‌ را دور کردن سازمان ملل متحد از روند صلح دانست که مانع از عملکرد مثبت و خوب این سازمان بر اساس پیمان‌های موجود بین‌المللی شده است.

درخواست طارق ‌الهاشمی از آمریکا

جام‌جم آنلاین: طارق الهاشمی، معاون رئیس‌جمهور عراق روز گذشته بر لزوم بسته شدن فوری تمام زندان‌های آمریکا در عراق تاکید کرد.

به گزارش روزنامه دارالخلیج ‌ چاپ امارات-  هاشمی گفت: باید تمام زندان‌های تحت نظارت آمریکا در عراق تعطیل شده و تمام زندانیان آن در راستای توافقی مناسب میان دو طرف آزاد شوند.

وی افزود: دستگیری‌هایی که نیروهای آمریکایی بدون دستور قضایی صورت می‌دهند امری نگران کننده است و این روند باید متوقف شود.

شکایت سارکوزی‌

جام‌جم آنلاین: نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهور فرانسه با شکایت علیه ایوز برتراند، رئیس سابق سرویس مخفی پلیس فرانسه به سرکشی او به حریم خصوصی زندگی‌اش انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سارکوزی ادعاهای برتران که بر مبنای دفتر خاطرات وی در نشریه خبری لوپوئن منتشر شده را رد کرده است. برتراند در نوشته‌های خود سارکوزی را به هوسبازی، بی‌بندوباری جنسی، سوء‌‌استفاده از قدرت و حتی رشوه‌خواری متهم کرده است.

دردسر قدرت‌

جام‌جم آنلاین: زیپی لیونی، رهبر جدید حزب حاکم کادیمای رژیم‌صهیونیستی که در حال رایزنی برای تشکیل کابینه جدید است قصد دارد در دیدار با شیمون پرز، رئیس این رژیم مهلت تشکیل دولت را  دو هفته تمدید کند.

به گزارش روزنامه الشرق‌الاوسط ‌  چاپ لندن ‌  پرز در پی انتخاب لیونی به ریاست حزب کادیما مطابق قانون به او 28 روز مهلت داد تا کابینه‌ را تشکیل دهد.

این مهلت هفته آینده به پایان می‌رسد و بر اساس قانون وی می‌تواند این مهلت را دو هفته تمدید کند. لیونی قرار است فردا با پرز دیدار کرده و این درخواست را مطرح کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها