کارگردان سریال روز حسرت:

دنبال تاثیر اجتماعی بودیم

کارگردان و بازیگران سریال «روز حسرت» دیروز درخبرگزاری فارس دور هم جمع شدند تا به سوالات خبرنگاران درباره این سریال پاسخ بدهند.
کد خبر: ۲۰۷۲۲۰
سیروس مقدم در ابتدای این نشست درباره انتخاب موضوع «برزخ» برای این سریال گفت: موضوعی که این روزها خیلی از من پرسیده می‌شود که جای تعجب دارد این است که با توجه به شرایط فعلی جامعه، شما همه مسائل را رها کرده و به موضوع برزخ چسبیده‌اید؟ در پاسخ باید بگویم اگر کمی ریشه‌یابی کرده و عمیق‌تر به اطراف خود نگاه کنیم،‌ متوجه امور ماورایی در کنار بخش عمده‌ای از ناهنجاری‌ها، سوءتفاهمات، بدرفتاری‌ها‌، بی‌احترامی به حقوق دیگران، تصاحب اموال هم، خیانت در امانت، طلاق، اعتیاد و... می‌شویم و خیلی به هم مربوط هستند.

باید بتوانیم آخرت آدم‌ها را یادآوری کنیم. نگوییم دنیا همین جاست و توبه را نگذاریم برای دقایقی که پلک‌هایمان بسته می‌شود و بگوییم خدایا من را ببخش. اگر این معرفت به درون آدم‌ها برگردد ساخت سریال‌هایی با این مضامین، تاثیرات اجتماعی بیشتری را برجای می‌گذارد تا این‌که صرفا به شیوه قصه‌گویی بخواهیم این مسائل را مطرح کنیم.

کارگردان مجموعه تلویزیونی «روز حسرت» درباره پایان شتاب زده و کلیشه‌ای سریال نیز گفت: اگر فکر می‌کردم پایان سریال کلیشه‌ای است، شما یک پایان دیگر می‌دیدید. من پلان به پلان فیلمنامه را در شرایط سخت و با باور و ایمان گرفته‌ام و اگر غیر از این بود، شور و حال ابتدای کار را در انتها نمی‌دیدید.

افسانه بایگان بازیگر نقش نرجس هم در این نشست درباره تناقضات رفتاری نرجس در برخورد با فرزندش به عنوان یک زن تحصیلکرده که در جامعه نیز حضور فعالی دارد، گفت: در این زمینه دو مقوله عقل و دل وجود دارد.

در کنار اندیشه باز و تحصیلکردگی این شخصیت، ما یک بخش دل هم داریم که عقل آنجا راه پیدا نمی‌کند و این مناسبات اصلا آنجا بی‌معنی است. اتفاقاتی که برای نرجس در ارتباط با پسرش می‌افتد، به نظر من در بخش دل بود و احساساتی صرفا متعلق به یک مادر و یک زن بود که یک زن دیگر را بخوبی می‌تواند بشناسد و درگیر آن شود.

تقدیر نماینده ولی‌فقیه و سرپرست سازمان اوقاف‌ از سریال روز حسرت‌

همچنین نماینده ولی‌فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه با ارسال نامه‌ای به رئیس سازمان صداوسیما از تلاش‌ها و توجه جدی شبکه‌های مختلف سیما به مقوله وقف و ترویج و تبلیغ هنرمندانه آن بویژه در سریال جذاب و پرمخاطب «روز حسرت» تقدیر کرد.

در بخشی از این نامه آمده است: با توجه و تاکید جناب‌عالی و آقای دکتر میرباقری بر اهتمام جدی مدیران محترم شبکه‌های مختلف سیما به توجه ویژه به مقوله و لزوم ترویج و تبلیغ این سنت پسندیده در برنامه‌ها، بویژه در قالب فیلم و سریال خوشبختانه امسال در ماه مبارک رمضان، شاهد پخش سریال جذاب و پرمخاطب «روز حسرت» بودیم که علاوه بر نکات اخلاقی به صورت ویژه و خاص به بحث وقف پرداخته و با طرح موضوع مهم خیانت در موقوفات و بی‌اعتنایی به نیت واقف و تبعات خانمان‌سوز این عمل زشت علاوه بر تاثیر مثبت در به وجود آمدن امید در بین متدینین جامعه، جرقه‌هایی را در وجدان خفته همه آنانی که سالیان سال با موقوفه‌خواری مرتکب معصیت شده‌اند، ایجاد خواهد نمود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها