برجای مانده از هفته ششم لیگ برتر

کابوس‌ سرخابی‌ها

هفته ششم لیگ برتر که پس از تعویق هفته پنجم جای آن را گرفت، سرشار از نتایج عجیب و غریب بود. شکست سرخابی‌های پایتخت و همچنین باخت وحشتناک ذوب‌آهن صدرنشین، جنجال داوری در بازی پرسپولیس مس، سقوط عجیب استقلال به رده هفدهم جدول رده‌بندی و ... همه و همه اتفاقاتی است که بیشتر آنها غیرمترقبه بودند و اسباب شگفتی را فراهم آ‌وردند.
کد خبر: ۲۰۳۷۰۲

داوری عادی

تنها حادثه پر سر و صدای هفته ششم که البته هیچ جای تعجبی نداشت، جنجال داوری مسعود مرادی در بازی پرسپولیس  مس بود. واقعا هم جای تعجب نداشت، چون پرسپولیسی‌ها عادت کرده‌اند وقتی مرادی داور بازی  تیمشان باشد حتما مشکل داوری داشته باشند و جالب این‌که تماشاگران تیم هم پیش از شروع مسابقه متفق‌القول از بابت داوری مسعود مرادی بیشتر از تیم حریف نگران بودند. حتی این‌که مسعود مرادی پس از پایان مسابقه هم مدعی شود که هیچ اشتباهی نکرده و تمام تصمیماتش صحیح بوده هم جای تعجب نداشت، چون مسعودخان طبق شواهد مکتوب در رسانه‌های مختلف و حتی آرشیو برنامه‌های صداوسیما از بدو داوری خود تا به حال حتی یک اشتباه خود را هم گردن نگرفته است. واقعا که حق ایشان در مجامع بین‌المللی تضییع شده است، چون می‌تواند با این کیفیت داوری، فینال جام جهانی را هم عین آب خوردن قضاوت کند و البته مثل 2 فینال جام حذفی ایران (ابومسلم  صباباتری و سپاهان  پرسپولیس)‌ راحت‌تر از آب خوردن نتیجه مسابقه را تغییر دهد.

استقلال، بهترین میهمان لیگ

این‌که استقلال به رده هفدهم جدول رده‌بندی سقوط کرده، برای این تیم پرطرفدار تهرانی عجیب و بسیار تاسف‌بار است که چرا این تیم پرمهره به چنین حال و روزی افتاده است، ولی به نظر می‌رسد در حال حاضر همه تیم‌های لیگ آرزو دارند در خانه خود پذیرای استقلال باشند، چون آبی‌های پایتخت بهترین و راحت‌ترین میهمان لیگ هستند. آنها هیچ میزبانی را اذیت نمی‌کنند و به هیچ تیمی نه نمی‌گویند. فرقی نمی‌کند حریف پگاه باشد یا مس یا حتی صباباتری که تا قبل از رویارویی با استقلال حتی یک بار هم مزه برد را نچشیده بود. در هر صورت استقلال بیرون از خانه به همه می‌بازد، حال این تابو کی می‌شکند و قلعه‌نویی چه وقت به کابوس بازی‌های خارج از خانه خاتمه می‌دهد، پرسشی است که پاسخ دادن به آن با سیستم 2  5  3 استقلال کار بسیار دشواری است.

بال‌گشایی قوی‌سپید

فصل گذشته، ملوان که در نیم فصل نخست جزو خوب‌های لیگ بود، در دور برگشت سریالی از ناکامی‌ها را متحمل شد و با برجای گذاشتن رکورد 17 بازی بدون پیروزی همراه با شیرین فراز جزو استثناهای لیگ بودند. شروع بد ملوان‌ها با 2 باخت پیاپی این توهم را پیش آورد که‌ قوی سپید هنوز از بیماری فصل گذشته رنج می‌برد، ولی احمد‌زاده با کسب نتایج درخشان در 3 بازی اخیر خود ثابت کرد این تفکر در حد همان توهم است، تیمی که پرسپولیس را در انزلی و سپاهان را در اصفهان متوقف می‌کند و فولاد را در اهواز می‌برد، همان قوی‌سپید دوست‌داشتنی گذشته است نه تیم بیمار نیم فصل دوم لیگ هفتم.

انهدام صدرنشین‌

بدبین‌ترین نفرات هم تصور نمی‌کردند ذوب‌آهن مدعی و بدون باخت در مشهد منهدم شود. ذوبی‌ها که از 4 مسابقه قبلی صاحب 3 برد و یک تساوی بودند، برای تداوم صدرنشینی خود راهی مشهد شدند، ولی با ابومسلمی روبه‌رو شدند که هیچ شباهتی به تیم هفته‌های گذشته نداشت تا شاگردان ابراهیم‌زاده زیر نورافکن‌های ورزشگاه ثامن‌الائمه ذوب شوند. خوردن 4 گل در یک مسابقه برای ذوب‌آهن که از مجموع گل‌های خورده این تیم در 4 مسابقه گذشته هم کمتر بود، حتی در مخیله خوشبین‌ترین طرفداران ابومسلم هم نمی‌گنجید، ولی این اتفاق افتاد تا هادی برگی‌زر، مربی جوان این تیم با امیدواری و اعتماد به‌نفس بیشتری به ادامه لیگ هشتم فکر کند.

لکه ننگ (!)

هر چند صباباتری موفق شد با شکست دادن استقلال اولین پیروزی خود در لیگ هشتم را به دست آورد و چندین پله در جدول رده‌بندی صعود کند، ولی این پیروزی با یک نمره منفی هم همراه بود که این نمره در کارنامه مدافعان صبا ثبت شد. مهاجمان استقلال طی 4 مسابقه قبلی تیم‌شان نه‌تنها به تور بلکه حتی به تیر دروازه حریفان هم توپی نزده بودند، ولی سیاوش اکبرپور که جزو همین مهاجمان ناموفق بود مقابل صباباتری با پرتاب بلند علیزاده و یک ضربه سر محکم، دروازه المیر تولیا را باز کرد تا مدافعان صبا به عنوان اولین خط دفاعی معرفی شوند که دروازه خود را تسلیم مهاجمان استقلال کرده‌اند.

تا باشد از این بحران‌ها

طی تعطیلات اجباری لیگ قبل از هفته ششم اخبار ناخوشایندی از باشگاه پیکان شنیده می‌‌شد. اعتراض و اعتصاب تعداد زیادی از بازیکنان در واکنش به عدم پرداخت مطالبات خود و تهدید مدیرعامل مبنی بر حضور با تیم امید در لیگ هشتم باعث شده بود که خیلی‌ها به ادامه حیات پیکان در لیگ به دیده تردید نگاه کنند ولی پیکان در هفته ششم ناگهان بهتر شد و طومار راه‌آهن را در خانه‌اش در هم پیچید. تا باشد از این بحران‌ها که چنین باعث تحول یک تیم می‌شود. پیکان با این برد جدا از بازگشت به آرامش، انتقام شکست وحشتناک 5  صفر سال گذشته در خانه راه‌آهن را گرفت.

رحمتی آبروی ملی‌پوشان

مسافرت تیم ملی به عربستان گرچه با تساوی بیرون از خانه یک نتیجه موفق به حساب می‌آمد ولی ترکش‌های این سفر ملی‌پوشان را در هفته ششم حسابی اذیت کرد. سیدجلال‌ حسینی، ابراهیم صادقی، سیدجلال‌ رافخایی، مجتبی شیری و... نیکمت‌نشین شدند، غلامرضا رضایی، محمد نوری، هادی عقیلی بدترین بازی‌های خود را انجام دادند، ستار زارع و حسین کعبی اصلا بازی نکردند تا در واقع سید‌مهدی رحمتی، با نمایش درخشانش مقابل پرسپولیس آبروی همه ملی‌پوشان را بخرد.

آرش رستم‌نمدی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها