اعضای یک باند جعل سند که با دریافت مبالغ هنگفتی اسناد قلابی در اختیار شهروندان تهرانی قرار می‌دادند توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۲۰۳۵۱۲

به گزارش خبرنگار ما، اولین بار ماموران پلیس در حین بررسی اسناد خودروی شهروندی متوجه جعلی بودن آن شدند و تحقیقات خود در این رابطه آغاز کردند، مرد راننده‌ای که اسناد را در اختیار داشت به پلیس گفت: من هم نمی‌دانستم این اسناد جعلی است، مدتی قبل به دلیل تخلفات رانندگی، پلیس گواهینامه و کارت ماشینم را گرفت، چون مبلغ جریمه‌ای که باید می‌پرداختم زیاد بود دنبال راهی برای کاهش آن بودم تا این که در نزدیکی یکی از مراکز راهنمایی و رانندگی با مردی آشنا شدم که می‌گفت کسی را می‌شناسد که می‌تواند مبلغ جریمه را کاهش دهد و مشکلم را حل کند. او نیمی از مبلغی را که باید می‌پرداختم به عنوان دستمزد از من گرفت و بعد از چند روز مدارک را به من تحویل داد. زمانی که این اتفاق افتاد متوجه نشدم که مدارک جعلی است و فکر می‌کردم او واقعا این کار را برایم انجام داده است.

با گذشت زمان مشخص می‌شد، جعل‌‌های دیگری نیز صورت گرفته است که احتمالا همگی کار یک باند است، چرا که پلیس اسناد جعلی دیگری از جمله سند ماشین، زمین و سایر مدارک دیگر را پیدا کرد که از یک نوع کاغذ و جوهر در آنها استفاده شده بود. بهترین راه برای شناسایی عاملان این جعل‌های گسترده انجام کار اطلاعاتی و بررسی‌های نامحسوس در سطح شهر بود. ماموران دریافتند، سرکرده این گروه جوان کارکشته‌ای به نام پژمان است که با کاغذ و جوهر استفاده شده در اسناد و حتی چاپ آنها به صورت کامل آشنایی دارد.

بنابراین تحقیقات ویژه‌ برای دستگیری پژمان آغاز شد و پلیس موفق شد مخفیگاه این متهم را شناسایی و او را در یک عملیات غافلگیرکننده دستگیر کند.

پژمان پس از دستگیری لب به اعتراف گشود و گفت: من با چند نفر دیگر که همگی عضو یک باند هستیم این کار را انجام می‌دادیم، شیوه کاری ما این بود که 2 نفر از اعضای باند افرادی که به هر دلیلی اسنادشان در مراکز دولتی گیر کرده بود را شناسایی می‌کردیم و پس از ایجاد رابطه دوستانه با آنها مبالغ هنگفتی می‌گرفتیم و به بهانه این که اسناد واقعی را به آنها بازمی‌گردانیم سند جعلی درست کرده و در اختیار آنها قرار می‌دادیم. متهم ادامه داد: وقتی مشتریان شک می‌کردند، ما با این عنوان که سند قبلی باطل شده بود بنابراین سند جعلی صادر کردیم اعتماد آنها را دوباره جلب می‌کردیم.

در باندی که ما فعالیت داشتیم هرکس وظیفه‌ای داشت به جز کسانی که مشتریان را جذب می‌کردند، 2 نفر دیگر هم بودند که وظیفه تهیه کاغذ و جوهر را داشتند که من مخفیگاه همه آنها را می‌دانم.

ماموران پلیس با همکاری پژمان 4 همدست دیگر او را هم شناسایی و دستگیر کردند، همگی متهمان به جرایم خود اعتراف کردند و پذیرفتند که اسناد جعلی را در اختیار مردم قرار می‌دادند.

در حال حاضر ماموران بررسی خود را درباره تعداد اسناد جعلی و پول‌هایی که این افراد از این طریق به دست آوردند آغاز کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها