5 جوان دانشجو که با استخدام چند جوینده کار از آنها به جای خود در امتحانات دانشگاه استفاده می‌کردند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۲۰۲۹۹۴
به گزارش خبرنگار جام‌جم، مدیر یکی از دانشگاه‌های تهران به شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 تهران مراجعه و از یکی از دانشجویان شکایت کرد.

شاکی در تشریح ماجرا به بازپرس ارجمندی گفت: دانشجویان رشته مهندسی در حال برگزاری امتحان بودند که یکی از دانشجویان پسر، متوجه یکی از سوالات امتحانی نشد بنابراین از استاد مربوط به آن درس که در جلسه امتحان حضور داشت خواستم نزد جوان دانشجو برود تا اشکال وی را رفع کند.

وقتی استاد، بالای سر جوان دانشجو رفت، متوجه شد که وی را حتی برای یک مرتبه هم در کلاس درس خود مشاهده نکرده است، در حالی که مشخصات کارت دانشجویی وی با یکی از شاگردانش مطابقت دارد بنابراین ماجرا را با من که مدیر دانشگاه بودم در میان گذاشت و جوان دانشجو را تحویل پلیس دادیم.

شرکت در جلسه امتحان 100 تا 200 هزار تومان‌

به دنبال این شکایت، پرونده به مرکز پلیس تهران ارسال شد و جوان دانشجو مورد بازجویی‌های پلیسی قرار گرفت و با اعتراف به جرم خود گفت: در رشته مهندسی فارغ‌التحصیل شده‌ام و در جستجوی کار بودم تا این‌که چند هفته قبل از طریق نیازمندی یکی از روزنامه‌ها آگهی استخدام فوری برای جویندگان رشته مهندسی را خواندم و با شماره تلفن ثبت شده در متن آگهی تماس گرفتم و برای ملاقات با مرد آگهی‌دهنده از شهرستان به تهران آمدم و با وی ملاقات کردم.

وی افزود: آن مرد به نام بهنام بیان کرد که وضعیت نمرات درسی‌اش بد است و از من خواست به جای او در جلسات امتحان حاضر شوم و در قبال هر امتحان مبلغ 100 تا 200 هزار تومان دریافت کنم. ابتدا قصد همکاری با وی را نداشتم، اما به خاطر مشکلات مالی و نداشتن کار مناسب قبول کردم و با جعل کارت ملی، شناسنامه و کارت دانشجویی وی در جلسه امتحان حاضر شدم که با هوشیاری استاد مربوطه ناکام ماندم.

اعتراف دانشجوی تنبل‌

به دنبال اظهارات متهم، بهنام  جوان دانشجو  هم دستگیر و به جرم خود اعتراف کرد و گفت: پس از مشاهده آگهی روزنامه‌ها مبنی بر استخدام و جابه‌جایی دانشجو، وسوسه شدم برای بهتر شدن نمرات درسی‌ام، دانشجو استخدام کنم تا به جای من در امتحانات شرکت کند.

تحقیقات قضایی در شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای ناحیه 2 تهران در خصوص این پرونده ادامه داشت تا این‌که مدیریت 2 دانشگاه در تهران نزد بازپرس ارجمندی مراجعه و شکایت‌های مشابه دیگری را مطرح کردند.

به دنبال شکایت‌های جدید، 4 دانشجو و 4 جوان فارغ‌التحصیل رشته‌های مهندسی و تربیت بدنی شناسایی و دستگیر شدند و در بازجویی‌های قضایی  پلیسی به جرایم خود اعتراف کردند.

بنا بر این گزارش، برای 5 جوان دانشجو و 5 جوان فارغ‌التحصیل از سوی بازپرس ارجمندی قرار قانونی صادر شده است و تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها