شش هفته تا آغاز جنگ؛

جام جم آنلاین - صدام فقط شش هفته برای اجتناب از جنگ فرصت دارد ، این تیتر اول روزنامه دیلی تلگراف در شماره روز شنبه اول فوریه بود.
کد خبر: ۲۰۱۴۶
روزنامه تایمز لندن به نوبه خود در شماره روز شنبه نوشت ، جنگ علیه عراق شش هفته دیگر و گاردین نیز عنوان نخست شماره روز شنبه خود را به این تیتر اختصاص داد: صدام شش هفته مهلت دارد.
روزنامه تایمز به نقل از مقامات انگلیسی که هویت آنها فاش نشد، نوشت : جرج بوش و تونی بلر درمورد روزشماری برای جنگ به توافق رسیدند که براساس آن جنگ در نیمه ماه مارس آغاز می شود.
روزنامه گاردین خبر داد جرج بوش و تونی بلر توافق کردند یک مهلت شش هفته ای به بازرسان تسلیحاتی و ماموران سرویس های مخفی بدهند تا مدارک لازم را برای متقاعد کردن فرانسه و کشورهای عربی برای حمایت از جنگ علیه عراق جمع آوری نمایند.
همچنین به گزارش شبکه تلویزیونی کانال دو فرانسه ، هانس بلیکس رئیس هیات بازرسان تسلیحاتی اعلام کرد درصورتی که عراق مجوز پرواز هواپیماهای شناسایی را برای استفاده بازرسان صادر کند ، حاضر است برای گفتگو درمورد مسائل مبهمی که در گزارش تسلیحاتی عراق وجود دارد ، به این کشور سفر کرده و با صدام حسین ملاقات کند.
درعین حال ، مقامات عراقی از شورای امنیت درخواست کردند هنگام ارائه مدارک امریکا درمورد تسلیحات کشتارجمعی عراق که قرار است توسط کالین پاول وزیر خارجه امریکا روز چهارشنبه 5 فوریه به شورای امنیت ارائه شود، حضور داشته باشند.
یک دیپلمات سازمان ملل گفت ، مقامات عراقی از سازمان ملل خواسته اند تا طارق عزیز معاون نخست وزیر عراق دراین جلسه حضور یابد.
همچنین طاها یاسین رمضان معاون رئیس جمهور عراق در گفتگو با هفته نامه اشپیگل تهدید کرد درصورت اقدام نظام امریکا علیه عراق ، این کشور دست به عملیات انتحاری در خارج از خاک عراق خواهد زد.
وی گفت حملات انتحاری سلاح جدید ما علیه دشمنان خواهد بود.
وی افزود مردم کشورهای عربی به مردم عراق در دفاع از استقلال و آزادی خود کمک خواهند کرد.

لشکر اول نیروی زمینی امریکا آماده اعزام به خلیج فارس شد
دو برابر شدن ناوهای هواپیمابر امریکا در منطقه پیرامون عراق
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها