نمایشگر‌ کروی ‌شکل‌

مایکروسافت غول نرم افزاری دنیا پس از عرضه رایانه های کاملا نوآورانه سطحی و دیوار لمسی، در راستای اهداف خود جهت ورود به دنیای سخت افزار، صفحه نمایشگر جدیدی را با عنوان کره (Sphere) معرفی کرد. یک سال قبل، مایکروسافت رایانه نوآورانه کاملا لمسی با عنوان سطح (Surface) را معرفی کرد که شبیه به یک میز شیشه ای است.
کد خبر: ۲۰۱۰۷۲

به گزارش مهر، مایکروسافت که استراتژیهای جدیدی را برای ورود پرقدرت به بازار سخت افزار دنبال می کند ماه می سال جاری نیز رایانه نوآورانه لمسی دیگری را نشان داد که شبیه به تخته سیاهی است که با لمس انگشت تمام کارهای یک رایانه عادی را انجام می دهد. این تخته سیاه رایانه‌ای، دیوار لمسی (Touchwall)  نام دارد.

اکنون نیز جانشینان بیل گیتس اختراع لمسی جدیدی را از دنیای مایکروسافت به رخ رقبا کشیدند که درواقع یک نمایشگر شبیه به کره است. این نمایشگر با هدف به چالش کشیدن نمایشگرهای سنتی به ظهور رسیده است.
ایده پرداز این اختراع یکی از محققان مایکروسافت است که فیلمی از این نمایشگر آینده را به منظور معرفی کاربردهای آن روی یوتیوب گذاشته است.

درحال حاضر این پروژه که در یک مرکز تحقیقاتی در ردموند واشنگتن طرح‌ریزی شده است در مرحله آزمایش است اما مایکروسافت به زودی می‌تواند تولید و فروش آن را آغاز کند. این نمایشگر به دلیل حالت کروی و 360 درجه ای که دارد به افراد بیشتری امکان می دهد که به طور همزمان تصاویر را مشاهده‌کنند.

تصاویر می توانند درشتنمایی و یا کوچک نمایی‌ شوند. به محض اینکه کاربر دستها را روی بخشی از کره بگذارد نمایش از طرف دیگر تمام می شود. این مبتکر مایکروسافت در این فیلم نشان می‌دهد که این کره می تواند برای مشاهده تصاویر ماهواره ای گوگل بسیار کاربردی باشد. به طوری که تصاویر زمین روی این نمایشگر کروی شکل به صورت مدور نمایش داده می‌شوند و کاملا همانند زمین واقعی به نظر می‌رسند. در این سیستم از امکانات لمسی به همراه یک پروژکتور و یک دوربین مادون‌قرمز ترکیب یافته است. مهندسین مایکروسافت که تا کنون در مرورگرهای فیلم و عکس پیشرفت زیادی داشته‌اند، در این سیستم نیز به این بخش توجه خاصی نشان داده‌اند.

دن اولدز (Dan Olds) یکی از تحلیل‌گران شرکتGabriel Consulting  در این باره گفت: فردی که پول و زمان صرف می‌کند، مهم است که به طراحی‌ها و استفاده‌های متفاوت و گوناگونی از رایانه‌ها نیز نظر داشته باشد؛ شما هرگز نمی‌دانید که ممکن است کار به کجا کشیده شود.

مایکروسافت همچنین اعلام کرد که به دنبال ساخت و گسترش بیش از 2 هزار سنسور حرارتی و رطوبتی برای کنترل مصرف انرژی در تاسیسات خود است، اما هنوز اعلام نشده است که آیا مایکروسافت این فناوری را برای مصارف تجاری برنامه‌ریزی کرده است یا خیر. چرا که وی تنها اعلام کرد که شرکت علاقه بسیاری برای تولید آن دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها