کد خبر: ۱۹۴۶۷۷

نخود سبز پخته شده: در حدود نصف لیوان‌

کره: 250 گرم‌

نمک و فلفل: به مقدار کافی‌

طرز تهیه: سرهای بادمجان و کدو را می‌گیریم و به صورت حلقه حلقه می‌بریم ولی حلقه‌ها را از هم جدا نمی‌کنیم تا فرم بادمجان و کدو محفوظ بماند. 4 عدد از گوجه فرنگی‌ها را کنار می‌گذاریم و بقیه را حلقه حلقه می‌کنیم و بین هر حلقه کدو و بادمجان یک حلقه گوجه فرنگی قرار می‌دهیم و کمی نمک و فلفل به آن می‌پاشیم، سپس بادمجان‌ها و کدو‌ها را یک در میان در ظرف گرد نسوزی می‌چینیم و
150 گرم از کره را قطعه قطعه کرده روی آنها می‌گذاریم و ظرف را در فر با حرارت ملایم قرار می‌دهیم و می‌گذاریم به مدت نیم ساعت تا سه ربع بماند تا کدو و بادمجان بپزد ولی زیاد له نشود. بعد سه عدد از گوجه فرنگی‌ها را از وسط نصف و داخل آن را خالی می‌کنیم. برنج و نخودسبز پخته شده را با کمی نمک و فلفل و پنجاه گرم کره آب شده مخلوط کرده داخل گوجه فرنگی‌ها را با این مواد پر می‌کنیم. گوجه فرنگی‌ها را در اواخر طبخ بادمجان و کدو دور ظرف می‌چینیم. یک عدد گوجه فرنگی را حلقه حلقه کرده وسط ظرف قرار می‌دهیم و یک ربع دیگر می‌گذاریم ظرف در فر بماند تا گوجه فرنگی‌ها بپزد ولی له نشود. این غذا را با همان ظرف سر میز می‌بریم. در صورتی که بخواهیم گوجه فرنگی‌ها شکل خود را از دست ندهد ابتدا کدو و بادمجان را می‌گذاریم کمی بپزد بعد حلقه‌های گوجه فرنگی را بین آنها قرار می‌دهیم و دوباره چند دقیقه دیگر می‌گذاریم بپزد.

دال عدس‌

مواد لازم:

عدس قرمز: 2 پیمانه‌

 پیاز بزرگ: 1 عدد

سیر: 2 قاشق سوپخوری‌

 رب گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری‌

 سیب زمینی متوسط: 2 عدد

لیمو عمانی: 2 عدد

ادویه :  1  قاشق چایخوری‌

 فلفل قرمز: 1 قاشق غذاخوری‌

 روغن: 1 قاشق غذاخوری‌

 تمر هندی: به دلخواه

طرز تهیه: ابتدا پیاز را با روغن سرخ کرده طلایی رنگ که شد سیر را اضافه می‌کنیم و کمی تفت می‌دهیم. سپس رب، فلفل، ادویه، لیمو عمانی، سیب‌زمینی وعدس را همه با هم اضافه کرده و حرارت کاملا ملایم کرده تا با بخار بپزد.

هر از چند گاهی هم مواد را زیر و رو کرده تا به ته دیگ نچسبد، زیرا عدس قرمز فورا به دیگ می‌چسبد بعد از این‌که آب انداخت آب تمر و آب را به میزان لازم اضافه کرده و نمک را نیز اضافه می‌کنیم و می‌گذاریم مواد کاملا پخته شوند.

وقتی غذای ما جا افتاد زیر آن را خاموش می‌کنیم و با گوشتکوب دال عدس را می‌کوبیم (به خاطر سیب‌زمینی موجود در آن که‌ باید کاملا له شود)‌ این غذا را می‌توان با ترشی هم صرف کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها