jamejamonline
دانش عمومی کد خبر: ۱۹۲۰۹   ۲۱ دی ۱۳۸۱  |  ۱۶:۳۱

شما نمی توانید عقربه های زمان را به عقب برگردانید، اما می توانید فرآیند پیرشدنتان را به تاخیر بیندازید. برخی از تحقیقات پزشکی نشان داده اند که 65تا 70درصد

علت طول عمر زیاد ، وابسته به فاکتورهای روش زندگی است . این را دکتر رابرت باتلر مسوول مرکز بین المللی طول عمر در نیویورک می گوید. بسیاری از تغییرات مضر فیزیکی که در طول زمان برای بدن ما ایجاد می شوند، مثل کاهش موادمعدنی استخوان ها، توده عضلانی و قدرت ماهیچه ها به مقدار زیادی قابل پیشگیری است . قدم هایی که شما باید بردارید:
1- پرورش عضلات : برای جلوگیری از لاغری عضلاتتان که یک نشانه مشهود پیری است ، شما باید تمرین نیرومندشدن بکنید. بلندکردن وزنه از ضعف ماهیچه هایتان جلوگیری می کند، بخصوص اگر ورزشهای مربوط به عضله چهارسرران را انجام دهید.
2- ترک سیگار: سیگارکشیدن ریسک بیماری قلبی و سرطان های گوناگون را در شما افزایش می دهد.
3- میوه ها و سبزیجات زیاد استفاده کنید!: مصرف 5تا 9وعده میوه و سبزی در طول روز، ملکول های رادیکال های آزاد اکسیژن که با ضربه به DNA سلولی سبب سرطان می شوند را خنثی می کند.
4- جلوی افزایش وزنتان را بگیرید:افزایش وزن با بیماری دیابت که مسبب بیماری قلبی ، سکته قلبی و نارسایی کلیه است ، مرتبط می باشد.
5- به یک کلوب ورزشی بروید: ورزش منظم و یا پیاده روی ساده روزانه آسان ترین راه برای تنظیم حرکات قلبتان است . برای تداوم نظم پیاده روی روزمره با همسایه ها یا دوستانتان قرار برای پیاده روی (در هوای پاکیزه) بگذارید.
6- فعالیت ذهنی تان را بیشتر کنید: حل مسائل فکری از زوال عقل جلوگیری می کند. با افزایش ارتباطات الکتریکی میان سلول های عصبی مغزتان ضریب هوشی تان را بالا ببرید. برای مثال در اوقات فراغت خود به نوشتن خاطرات روزمره یا نقاشی یا حل جدول بپردازید.
7- استرس را کاهش دهید:نگرانی ، سبب ترشح هورمون های مضر در بدن و تسریع پیرشدن می شود. برای کاهش نگرانی تان از روشهای ریلاکسیشن مثل یوگا وتای چی (Tai Chi) استفاده کنید.
8- از ساعات خوابتان کم نکنید:خواب ناکافی از توانایی شما برای کاهش نگرانی کم می کند. از قاعده 8ساعت خواب در هر شب به طور جدی پیروی کنید. بیشتر مردم هر شب تنها 7ساعت می خوابند.
9- با پزشک خود درباره درمان هورمونی جایگزین مشورت کنید: این دستور برای خانمهای در سنین یائسگی است . هورمون درمانی از بیماری آلزایمر (فراموشی پیران) بیماری قلبی و پوکی استخوان جلوگیری می کند.
10- هر روز به طور منظم ورزش کنید:برای خودتان این قانون را بگذارید که 5روز در هفته و هر روز 30دقیقه ورزش کنید. آیا از داشتن اندامی خوش بدتان می آید؛!
11- چربی غذا را کمتر کنید:این یکی از بهترین راهها برای کاهش وزن و کوچک کردن شکم و جلوگیری از بیماری قلبی است.
12- از داروهای مشکوک و تجاری که به عنوان داروی جوانی فروخته می شوند، اجتناب کنید.
مترجم : دکتر سعید جلالوند
ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
طراحی کی۱۲۵ با پژو ۲۰۰۸ ارتباطی ندارد

طراحی کی۱۲۵ با پژو ۲۰۰۸ ارتباطی ندارد

در پی انتشار گزارش روزنامه جام‌جم در چهارم دی ۹۹ با عنوان «یک فیس‌لیفت جدید» که به بررسی آرای کارشناسان درباره محصول جدید ایران‌خودرو (خودروی تارا) می‌پرداخت، کیانوش پورمجیب، معاون تحقیقات،‌ طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو در گفت‌و‌گو با جام‌جم ضمن اشاره به به برخی ویژگی‌های مهم خودروی تارا، هرگونه ارتباطی بین طراحی خودروی کراس‌اور کی۱۲۵ (K۱۲۵) که قرار است به‌زودی رونمایی شود با پژو ۲۰۰۸ را رد کرد.

عزم ملی، واکسن ملی

عزم ملی، واکسن ملی

دیروز واکسن کرونای تولید کشور به اولین داوطلبان تزریق شد. باید بدانیم کشورهای اندکی در جهان وجود دارند که به دانش تولید واکسن دست پیدا کرده‌اند.

گفتگو

بیشتر
کار ناتمام محققان با آرسیبو

مدیر عملیاتی تلسکوپ رادیویی ساردینیا در گفتگو با جام‌جم از داغ‌ترین حوزه‌های مطالعاتی در اخترشناسی رادیویی می‌گوید

کار ناتمام محققان با آرسیبو