مدیر جهاد کشاورزی پاکدشت خبر داد

افزایش 3 مترمکعبی آب تا مهرماه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاکدشت از افزایش 3 متر مکعبی آب تا مهرماه سال جاری در پاکدشت خبر داد. طاهری درباره مشکل آب کشاورزان منطقه گفت: به عنوان یک کارشناس کشاورزی در این منطقه دل به سد ماملو برای آبیاری زمین‌های پاکدشت و ورامین نبسته‌ام، بلکه امیدوارم پساب تهران را به کشاورزی پاکدشت و ورامین تخصیص دهند و با راه‌اندازی تصفیه‌خانه جنوب تهران نیاز به آب در پاکدشت مرتفع شود.
کد خبر: ۱۹۱۹۲۵

وی افزود: نباید از جهاد انتظار زیادی برای حفظ اراضی کشاورزی داشت؛ چرا که اکنون بیش از 10 سال است که بافت روستاها افزایش نیافته، اما ما با افزایش جمعیت مواجه بوده‌ایم.

طاهری گفت: اکنون بیش از 120 پرونده تغییر کاربری زمین کشاورزی در دادگاه وجود دارد که هنوز دادگاه برای آنها حکمی صادر نکرده است.

مدیر جهاد کشاورزی از کاهش آمار کشت صیفی‌جات در شهرستان خبر داد و گفت: از آنجا که صیفی‌‌جات بیشتر به روش غرقابی آبیاری می‌شوند و به منظور کاهش پرت آب امسال کشت صیفی‌جات کمتر از گذشته صورت گرفته است.

وی آمادگی جهاد برای ارائه وام قرض‌الحسنه به کشاورزان را برای تجهیز مزارع به آبیاری تحت فشار و قطره‌ای اعلام کرد و افزود: برای کاهش هدر رفتن آب از اعتبارات خشکسالی، 250 میلیون ریال برای ایزولاسیون کانال‌های آبیاری استفاده خواهیم کرد.

پاکدشت ــ خبرنگار جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها