قالیباف:

شهدا با خدا معامله کردند

دکتر محمد باقر قالیباف شهردار تهران گفت: نباید لحظه ای در این موضوع تردید کنیم که شهدا ما را به صراط مستقیم هدایت می کنند و ما به توجه و عنایت آنها نیازمندیم. وی تاکید کرد : اگر امروز پرچم اسلام و اهل بیت (ع) در این کشور برافراشته شده و اگر عزت، امنیت، استقلال و آزادی را شاهد هستیم همه اینها به برکت خون شهداست و ما مدیون آنانیم.
کد خبر: ۱۸۵۷۰۸

 به گزارش مهر، دکتر قالیباف ، شب گذشته در مراسم «عقیق سرخ» که به منظور یادبود شهدای محله کرمان منطقه 8 برگزار شده بود ، با بیان این مطلب اظهار کرد :  شهدا با خدا معامله کردند و جان خود را در این راه نثار کردند و البته خدا هم خریدار آنها بود و امروز شهدا بر سر خوان او نشسته اند و در محضر الهی حضور دارند .

به گفته قالیباف امروز هر فردی اگر ذره ای انصاف داشته باشد و حتی مسلمان هم نباشد بر این نکته تاکید می کند که همه ما زندگی مادی و معنوی امروز خود را مدیون شهدا هستیم.

وی متذکر شد : توجه به شهید  توجه به راه شهدا و احترام و کرامت خانواده شهدا و ایثارگران توجه به خودمان است و ما باید در هر موقعیت یاد شهدا و تجلیل از خانواده سرافراز آنان را فراموش نکنیم.امروز اگر مدعی ادامه دادن راه شهدا هستیم باید ببینیم آنها برای چه آرمانهایی رفتند و ما هم برای تحقق آن آرمانها گام برداریم .

شهردار تهران گفت : شهدا و امام می خواستند در این مقطع از تاریخ اثبات کنند که دین در اداره جامعه می تواند به همه نیازهای مادی و معنوی ما پاسخ دهد و ما امروز اگر در مسند مسئولیت هستیم باید بتوانیم این موضوع را تحقق بخشیم و با حرکت روبه جلو و رشد روز افزون  دین خود را به این کشور ادا کنیم.

قالیباف با اشاره به برگزاری مراسم  یادواره شهدا گفت : اینگونه مراسم است که در این دنیای پرفریب ما را حفظ می کند.

وی با اشاره به اثرات برگزاری نشستهای یاد و خاطره شهدا ، اظهار کرد : دشمن همه توانش را بر این نکته معطوف کرده است که فرهنگ جهاد و شهادت را از ما جدا کند، چرا که آنها می دانند تا زمانی که در این ملت روحیه جهاد و فرهنگ شهادت وجود داشته باشد، ذلیل نمی شوند .

شهردار تهران با قدرانی از شورایاری محله کرمان به دلیل برگزاری مراسمی بزرگداشت شهدا، از سایر شورایاریهای محلات تهران خواست تا با برنامه ریزی، برگزاری چنین مراسمی را در دستور کار قرار دهند و بر پشتیبانی شهرداری تهران از چنین حرکتهای فرهنگی تاکید کرد .

در مراسم یادوراه شهدا محله کرمان «عقیق سرخ» جمع کثیری از اهالی منطقه 8 و خانوداه های شهدای این منطقه حضور داشتند.

تجلیل شهردار تهران از یک پدر شهید 110 ساله از بخشهای ویژه این مراسم بود. در این مراسم تندیس یادبود به خانواده های شهدای محله کرمان از سوی شهردار تهران اهدا شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها