گزارشی از کنسرت گروه دارکوب‌نوازان که بعداز 2 سال برگزار شد

دارکوب‌‌ها نواختند

بالاخره پس از 2 سال انتظار کنسرت گروه موسیقی «دارکوب» به سرپرستی همایون نصیری در سالن اریکه ایرانیان برگزار شد. این در حالی است که حامد بهداد به عنوان بازیگر مطرح سینمای ایران نیز به عنوان خواننده این گروه را همراهی می‌کرد.
کد خبر: ۱۸۵۶۹۸

نام حامد بس بود تا فکر کنی که تمام این چند روز در اریکه ایرانیان چه شور و هیجانی برای دوستدران این پسر جوان و خوش‌آتیه سینما برپاست. روز پنجشنبه 30 خرداد به همراه یکی از دوستانم در سانس دوم این کنسرت برای شنیدن موسیقی گروهی که 2 سال به دلایل مختلف اجرای آن به تعویق افتاده بود، به اریکه ایرانیان در بلوار فرحزادی شهرک غرب رفتم.

در راه گفتگوی محمدرضا گلزار و حامد بهداد را در ارتباط با اجرای این گروه با خود مرور می‌کردم و از این که می‌توانم بازیگر محبوب نسل سوم را در کسوت یک خواننده ببینم حس جالبی داشتم. شاید همین سال گذشته بود که قرار بود گلزار نیز این گروه را همیاری کند، اما شنیده‌ها حاکی است به دلیل لغو این کنسرت در سال گذشته در تالار اندیشه مشکلاتی بین وی و این گروه به وجود آمد که منجر به خروج وی شد.

محمدرضا گلزار که آن روزها در اصفهان در کنار نیکی کریمی و حامد کمیلی با چهره‌ای جدید مشغول بازی در فیلم «دو خواهر» بود، درست چند روز از برگزاری این کنسرت در گفتگویی با یکی از خبرگزاری رسمی گفت: من حضور و همکاری خودم را در گروه‌های موسیقی تکذیب می‌کنم و اخباری که در این خصوص منتشر شده است را درست نمی‌دانم. من در هیچ گروه موسیقی با عنوان خواننده یا نوازنده عضو نیستم و در حال حاضر فعالیتی در این زمینه ندارم. از علاقه‌مندان به موسیقی در خواست می‌کنم هیچ بلیتی را تحت نام محمدرضا گلزار نخرند. من گروه جدید موسیقی خودر ا پاییز امسال معرفی خواهم کرد.

در همین فکر‌ها بودم که به نزدیکی اریکه ایرانیان رسیدم. به هر حال پنجشنبه شب بود و سانس دوم و درست یک شب از برگزرای این کنسرت گذشته بود. وقتی وارد لابی این مجتمع فرهنگی می‌شدیم شاید با جمعیت زیادی از جوانان زیر 20 سال روبه‌رو می‌شدی که هر کدام از آنها یا علاقه‌ای خاص برای شروع این مراسم لحظه شماری می‌کردند.

در دست بسیاری از این مخاطبان دسته‌های گل زیبایی دیده می‌شد که مشخص بود پس از پایان این کنسرت قرار است به علاقه‌مندان خود هدیه دهند. البته در میان این جمعیت چهره‌های آشنایی همچون گلاب آدینه و دخترش نورا هاشمی، گوهر خیراندیش، حمید فرخ نژاد و... نیز دیده می‌شد.

پس از نیم ساعت تاخیر این مراسم در ساعت 30/21 آغاز شد. با نمایان شدن گروه روی صحنه صدای فریاد و شادی علاقه‌مندان بالا گرفت. کار گروه در پارت اول با اجرای قطعاتی همچون دارکوب، سلیگا و آفتاب به پایان رسید. پارت دوم نیز پس از مدتی کوتاه با اجرای جادو آغاز شد. قطعه دوم بخش دوم متعلق به بازیگر محبوب نسل سوم بود. با استفاده از بروشوری که به‌من داده بودند می‌دانستم که حالا باید منتظر حامد بهداد باشم.
می‌دانستم که قطعا قطعه‌ای اجرا خواهد کرد که به زبان زادگاه‌اش مشهد یا همان تربتی است.

وی درباره اجرای این قطعه گفته بود: امیدوارم این کنسرت بهانه‌ای باشد برای دیدار با علاقه‌مندان. به پاس زادگاهم می‌خوانم و مشتاقانه منتظر دیدن مردم هستم.

او به حق قطعه‌ای را اجرا کرد که شاید به نوعی بهترین قطعه این کنسرت به شمار می‌رفت. او زمانی که این شعر را برای علاقه‌مندان می‌خواند انگار روی صحنه است و در حال بازی کردن. واقعا تمام داستان شعری که به زبان خراسانی خواند را به نوعی به اجرا در آورد.

همین حرکات وی بود که شاید علاقه‌مندان او را بیشتر هیجان‌زده می‌کرد و تسلط وی بر این لهجه کار او را زیباتر جلوه می‌داد و وقتی اجرای وی به پایان رسید، مخاطبان درخواست اجرای دوباره داشتند، اما به هر حال هر کنسرتی قوانین خود را دارد. قطعه سوم همچون پارت اول اجرای قطعه «آفرو» با هنرمندی حسن نجف بود.

مراسم ساعت 20/23 دقیقه به اتمام رسید. بابک بروجردی نوازنده «پیانو و پرکاشن»، دارا دارایی «گیتارباس»، امیرحاجی لی «ترومپت»، وحید روحانی «پرکاشن»، بهرام آقاخان «گیتار»، شروین مهاجر «کمانچه»، پیام رونق «بی جی ریدو» (ساز بادی آفریقا)، حسن نجف «آواخوانی» و حامد بهداد خواننده گروه ازجمله افراد این گروه بودند که مردم با حضور دسته‌جمعی آنها روی صحنه مدام آنها را تشویق می‌کردند.

جالب این بود که سیامک انصاری مدیر و طراح هنری نیز با اصرار  زیاد گروه  روی صحنه به آنها ملحق شد که البته ورود وی نیز با استقبال زیادی روبه‌رو شد. صفی طولانی در پایان این مراسم برای گرفتن امضا توسط همان جوانان تینیجر برپا شده بود که باعث خنده و تعجب ما شد.

ما از اریکه ایرانیان ساعت 30/23در حالی بیرون آمدیم که آرزو می‌کردیم این گروه بتواند اجرای بعدی خود را در زمان دیگر با موفقیت روی صحنه ببرد.

بیتا موسوی‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها