چای بنوشید تا سکته نکنید

محققان می گویند نوشیدن چای و قهوه ، خطر ابتلا به سکته مغزی را در مردان کاهش می دهد. مصرف روزانه دو فنجان یا بیشتر چای در این مردان خطر ابتلا به سکته مغزی را بیست و یک درصد کاهش می دهد.دکتر «سوزانا لارسون» و همکارانش در موسسه معتبر «کارولینسکا» در استکهلم سوئد اعلام کردند مصرف قهوه و چای به طور بالقوه سبب کاهش خطر بروز سکته مغزی می شود زیرا این نوشیدنی ها خواص آنتی اکسیدانی دارند.
کد خبر: ۱۸۴۰۲۰

به گزارش واحدمرکزی خبر ،  گروه محققان سوئدی با بررسی ارتباط بین مصرف قهوه و چای و خطر بروز انواع مختلف سکته مغزی از نوع خونریزی دهنده مغزی و زیر عنکبوتیه مغزی ، که هر دو ناشی از خونریزی مغزی هستند و نیز سکته شایعی که ناشی از انفارکتوس مغزی است و به سبب مسدود شدن سرخرگ مشروب کننده مغز ایجاد می شود ، به نتایج جالبی دست یافتند.

در این بررسی 25 هزار و556 مرد فنلاندی از نظر مصرف غذا و نوشیدن قهوه و چای بررسی سدند.

 

 


 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها