کشف نانوذرات نامرئی طلا در طبیعت

پژوهشگران استرالیایی نوعی نانوذرات نامرئی از طلا را در طبیعت کشف کردند که مشابه آنها تاکنون تنها در آزمایشگاه تولید شده بود.جستجو برای نانوذرات نوعی طلای طبیعی اما نامرئی بسیار مهم است. اگر این نانوذرات طبیعی وجود داشتند می توانستند به درک عمیقتر اینکه طلا چگونه می تواند به وسیله فرایندهای ژئولوژیکی حمل و ته نشین شود کمک کنند.
کد خبر: ۱۸۳۶۷۲

سرانجام پس از مدتها کاوش گروهی از محققان دانشگاه "کارتین" و دانشگاه وسترن در استرالیا به سختی موفق شدند نانو ذرات جدیدی را در طبیعت کشف کنند.

این ذرات طلا در غرب استرالیا و در منطقه ای از آبهای زیرزمینی بسیار نمکی و اسیدی شناسایی شده اند. این آب، طلای اولیه را حل کرده است و دوباره بلورهای طلا را روی یک سطح شکسته و در یک حفره باز ته نشست کرده است.

این محققان که نتایج تحقیقات خود را در مجله علمی "ژئولوژی" منتشر کرده اند در این خصوص توضیح دادند: "در این بررسی مشاهده شد که در عرض بلورهای این طلا یک رگه سیاه وجود دارد. تصاویر بزرگنمایی شده نشان می دهند که این رگه در حقیقت توده ای از نانوذرات طلا است. این نانو ذرات طلا تاکنون در آزمایشگاه ساخته شده اما هرگز نمونه آن در طبیعت آن کشف نشده بود."

این دانشمندان با تجزیه خاکهای رس این لایه شکسته که هیچ طلای مرئی در آن وجود نداشت مشاهده کردند که این خاک محتوی 59 پارت در میلیون طلا است.

نتایج این یافته ها حاکی از آن است که این نانوذرات طلا در خاک رس نامرئی هستند.

محققان استرالیایی اظهار داشتند: "این نانوذرات طلا هرگز در طبیعت کشف نشده بودند چون آنها تنها می توانند پرتوهای الکترونی را روشن کنند و کاملا نامرئی هستند."

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها