خواص انجیر

انجیر علاوه بر اینکه چاق کننده است ، ضد سرطان بوده و در درمان بیماریهای پوستی نیز موثر است. انجیر برای افرادی که می خواهند وزنشان اضافه شود و یا برای بیمارانی که دوره نقاهت خود را می گذرانند ، بسیار مفید است بنابراین می توان آنرا با شیر سویا مخلوط و بین غذاها مصرف کرد. انجیر یکی از بهترین میوه ها برای تمیز کردن روده بزرگ و رفع یبوست است.
کد خبر: ۱۸۲۸۵۶

برای درمان ناراحتی های سینه می توان از جوشانده خرما ، عناب ، انجیر خشک و مویز استفاده کرد.
جوشانده انجیر خشک درمان کننده التهاب مجاری دستگاه تنفسی ، کلیه ، ذات الریه ، سرخک ، مخملک و آبله است. برای برطرف کردن سیاه سرفه ، برونشیت و ذات الریه از قهوه انجیر استفاده می شود .

انجیر علاوه بر تقویت دستگاه هاضمه برای درمان سوء هاضمه نیز مفید است. سوپ انجیر بسیار مقوی بوده و برای افزایش شیر در زنان شیرده مفید است. جوشانده انجیر خشک در شیر برای درمان آنژین ، ورم لثه و ورم مخاط دهان نیز موثر است. انجیر را می توان همراه با میوه های دیگر مصرف کرد اما با میوه های اسیدی مانند پرتقال و گریپ فروت سازگار نیست.

انجیر برای افرادی که قند خونشان پایین می آید و یکباره احساس ضعف می کنند مناسب است زیرا قند آن به سرعت در روده کوچک جذب می شود.

انجیر تقویت کننده کبد است. چنانچه ترشح ادرار کم باشد خوردن انجیر باعث ازدیاد آن می شود. همچنین انجیر تعرق را زیاد می کند و باعث کاهش حرارت بدن نیز می شود .

انجیر برای کبدهای ضعیف مناسب نیست و کسانی که کبد ضعیف دارند باید انجیر را با گردو بخورند. گفتنی است زیاده روی در مصرف انجیر تولید نفخ شکم و اسهال می کند و برای چشم نیز مضر است.

واحدمرکزی خبر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها