در سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب‌

ایران بار دیگر در سوگ آفتاب می نشیند

گروه شهرستان‌ها: این روزها، تمامی شهرها و استان‌های ایران سوگوار ارتحال مردی هستند که معمار انقلاب اسلامی است. از یک سو شهرهای ایران در ایام سالگرد رحلت امام سیاه‌پوش هستند و از سوی دیگر مردم از استان‌های مختلف کشور راهی تهران شده‌اند تا بتوانند این روزها را در جوار مرقد مطهر بنیانگذار انقلاب باشند.
کد خبر: ۱۷۹۰۴۳
 

حرم رضوی در سوگ‌

حرم رضوی نیز به مدت 3 روز سوگوار رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است.در این 3 روز علاوه بر سخنرانی دادستان کل کشور در مشهد، سخنرانان برجسته دیگری نیز در حرم رضوی پیرامون شخصیت امام(ره)‌ سخنرانی می‌کنند.

به گزارش مهر، امیر خوراکیان درباره این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: بخش اول مراسم شامل سوگواری و سخنرانی است که از روز دوشنبه 13 خرداد آغاز شده و به مدت 3روز در رواق بزرگ امام خمینی(ره) ادامه می‌یابد.

وی افزود: این مراسم در روز‌های یاد شده از ساعت 17 و با تلاوت قرآن مجید آغاز شده و با سخنرانی و مرثیه‌سرایی ذاکران اهل بیت (علیهم السلام) ادامه می‌یابد.وی ادامه داد: سخنرانان این مراسم حجت‌الاسلام راشد یزدی، آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی دادستان کل کشور و آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد هستند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: در کنار مراسم عزاداری که با پخش سراسری صوت در تمامی اماکن متبرکه و شبکه اینترنتی Razavi.tv همراه است، همایش‌های تخصصی نیز در حرم مطهر برگزار می‌شود.

خوراکیان افزود: یکی از این همایش‌ها جلسات گفتمان دینی است که از روز دوشنبه 13 خردادماه به مدت 6 شب، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با موضوع تشریح شخصیت امام(ره) و بازبینی انقلاب اسلامی ایران در مدرسه پریزاد، برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این جلسات، شب شعر «لحظه‌‌های بی‌تابی» با حضور شاعران آیینی از سراسر کشور در روز چهارشنبه 15 خرداد برگزار می‌شود. در این شب شعر که در تالار بنیاد پژوهش‌‌های اسلامی آستان قدس رضوی واقع در دوربرگردان خیابان طبرسی برگزار می‌شود، شاعرانی چون محدثی خراسانی، هنرجو، شفق و تنی چند از شعرای غیرایرانی حضور دارند.خوراکیان افزود: همچنین 3 نشست تخصصی در صحن دارالقرآن کریم در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه 14 و 15 خرداد ماه با محوریت زندگی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

پذیرایی امامزاده‌های قم از زائران امام(ره)‌

از سوی دیگر مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از اسکان زائران مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره)‌ در بقاع امامزادگان قم خبر داد.حجت‌الاسلام سیدعبدالله هاشمی هم در خصوص اقدامات برنامه‌ریزی شده توسط این اداره کل جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی و همچنین استقبال از زائران امام در جمع خبرنگاران گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و با تمام توان جهت استقبال از زائران امکانات خود را بسیج خواهد کرد.

وی ادامه داد: در این راستا بقاع امامزادگان جمال(ع) جاده اراک، علی‌بن جعفر(ع)، احمدبن قاسم(ع)، سیدعلی(ع)، ‌احمد میانی(ع) ‌و هادی و مهدی(ع)‌ جمکران برای اسکان زائران آماده شده است.

حجت‌الاسلام هاشمی تصریح کرد: فضای استراحتی بسیار مناسبی در این مکان‌ها وجود دارد که در ایام تعطیلات رحلت امام و همچنین شهادت حضرت زهرا(س) آماده استقبال از زائران است.مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم عنوان کرد: با توجه به گرمی هوا و همچنین نیاز زائران و مسافران به آب آشامیدنی بهداشتی و سالم، ایستگاه‌‌های صلواتی بزرگی در بقاع امامزادگان ناصر(ع)، جمال(ع) جاده اراک و جعفر غریب(ع)‌ دایر خواهد شد.

وی افزود: در این ایستگاه‌‌های صلواتی با شربت و آب از زائران مرقد مطهر امام خمینی پذیرایی می‌شود.
حجت‌الاسلام هاشمی به برگزاری مراسم‌ عزاداری ایام رحلت امام خمینی در بقاع امامزادگان اشاره کرد و گفت: در این ایام در بقاع امامزادگان علی‌بن جعفر(ع)، ابراهیم(ع)، چهل‌اختران(ع)، علی موسی‌الرضا(ع) و سیدعلی(ع)‌ مراسم عزاداری برگزار خواهد شد.

سفر 12 هزار سمنانی به مرقد امام(ره)‌

معاون هماهنگ‌کننده سپاه منطقه سمنان نیز گفت: 12 هزار نفر از استان سمنان در قالب 6 کاروان به مرقد امام راحل اعزام می‌شوند.سرهنگ پاسدار ناصر ابراهیمی در گفتگو با مهر در سمنان گفت: 12 هزار نفر از بسیجان و مردم استان سمنان برای شرکت در مراسم نوزدهمین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند که اسکان، تغذیه و ایاب و ذهاب آنها پیش‌بینی شده است.

وی افزود: 4 کاروان از شاهرود، میامی، دامغان و مهدی‌شهر امروز صبح به مرقد مطهر امام راحل اعزام می‌شوند و 2 کاروان از سمنان و گرمسار نیز صبح فردا 14 خرداد اعزام می‌شوند.

ابراهیمی تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در شهرستان سمنان را 2500 نفر، دامغان 1700 نفر، شاهرود 3000 نفر، میامی 1200 نفر و مهدی‌شهر را یکهزار نفر عنوان کرد.

هجرت تا عروج در بیرجند

به مناسبت نوزدهمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، نمایشگاه عکس و محصولات فرهنگی با عنوان از هجرت تا عروج در بیرجند افتتاح شد.

به گزارش فارس، در این نمایشگاه که از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی برپا شده، 230 عنوان کتاب با موضوع امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی و همچنین آثار امام خمینی(ره) و 75 پوستر ارائه شده است.

نمایشگاه از هجرت تاریخی تا عروج ملکوتی تا 17 خرداد همه‌روزه صبح‌ها از ساعت 9 تا 12 و عصرها از ساعت 17 تا 20 در محل سالن شهرداری بیرجند برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

خادمان رضوی  رهروان خمینی‌

کاروان فرهنگی  زیارتی خادمان رضوی، جهت شرکت در مراسم نوزدهمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران هم عازم تهران شد.همانند سال‌های گذشته جهت تجدید میثاق با آرمان‌های بلند امام راحل(ره) و حضور در نوزدهمین سالگرد ارتحال آن فقید بزرگوار، 135 نفر از خادمان و کارکنان آستان قدس رضوی در قالب کاروان «خادمان رضوی  رهروان خمینی(ره)» دیروز راهی تهران شدند.

مشق آفتاب در کرمانشاه‌

هنرمندان خوشنویس استان کرمانشاه هم همزمان با ایام فاطمیه و رحلت جانگداز امام راحل(ره) در قالب برنامه‌ای با عنوان «مشق آفتاب» آثار و اشعار امام راحل(ره) را به رشته تحریر درمی‌آورند.

در این همایش یکروزه، هنرمندان خوشنویس برجسته استان اقدام به خلق حضوری آثار مختلف با موضوع امام راحل (ره)، سخنان ایشان، فصل‌‌هایی از وصیتنامه الهی  سیاسی امام(ره)، دیوان اشعار امام(ره) و کلمات قصار و ماندگار ایشان می‌کنند.

آثار تولید شده در این همایش بلافاصله توسط هنرمندان، قطاعی و تذهیب شده و در نگارخانه سوره حوزه هنری به نمایش درخواهد آمد.

حضور در این همایش برای عموم آزاد است و هنرمندان و خوشنویسان علاقه‌مند می‌توانند از ساعت 16 امروز دوشنبه در نگارخانه سوره حوزه هنری استان کرمانشاه واقع در خیابان خیام حضوری ثبت‌نام کرده و به خلق آثار خود بپردازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها