مهر: بررسی‌ها نشان می‌دهد سیگار کشیدن در مردان، احتمال ریزش موی مرتبط با افزایش سن آنان را تشدید می‌کند. به گزارش ساینس‌دیلی، با وجود اینکه ریزش مو در مردان تا حد زیادی مربوط به عوامل ژنتیکی و ارثی است اما سیگار کشیدن از جمله عواملی است که می‌تواند نقش قابل ملاحظه‌ای در این میان داشته باشد. بنا برهمین گزارش، جدیدترین تحقیقات بر روی بیش از 740 مرد 40 تا 90 ساله در قاره آسیا حاکی از آن است که سیگار کشیدن برای مدت چند سال می‌تواند موجب ریزش مو در مردان و جلوگیری از رویش طبیعی و مجدد این موها شود. در ضمن لازم به ذکر است گروهی که روزانه 15 تا 20 نخ سیگار می‌کشند بیشتر و در سنین پایین‌تر دچار ریزش مو می‌شوند.
کد خبر: ۱۷۵۹۰۷

 رویای لاغری بدون نیاز به رژیم غذایی‌

جام‌جم: دانشمندان استرالیایی موفق به ابداع شیوه‌ای شده‌اند که به کمک آن مردم می‌توانند بدون نیاز به دنبال کردن رژیم غذایی مخصوص کاهش وزن، لاغر شوند.

محققان موسسه هاوارد فورلی ملبورن کشف کردند که اگر سلول‌های چربی موش را دستکاری کنند، می‌توانند سرعت سوخت و ساز بدن او را افزایش دهند.

محققان بعد از خارج کردن یک آنزیم خاص از سلول‌های چربی موش متوجه شدند؛ با این که میزان مصرف غذایی او مانند سایر موش‌هاست، اما کالری بیشتری می‌سوزاند و وزنش کمتر از بقیه افزایش یافته است.
این کشف تازه ممکن است راه را برای داروهایی هموار کند که با استفاده از آنها می‌توان چربی‌های اضافی بدن را سوزاند و همچنین با بیماری قند مبارزه کرد.

70 درصد زنان جوان‌ دچار کم‌تحرکی هستند

ایسنا: دبیر انجمن آترواسکلروز با اعلام این که فرهنگ غلط غذایی و کم‌تحرکی زمینه‌ساز بروز چاقی است، از کم‌تحرکی 70 درصد زنان 15 تا 24 ساله در کشور خبر داد.

دکتر محمدرضا محمدحسنی، با بیان این که چاقی روند رو به رشدی در جامعه ایرانی دارد، گفت: چاقی یکی از فاکتورهای زمینه‌ساز بروز زودرس آرترواسکلروز است.

وی درباره زمینه‌های بروز چاقی توضیح داد: فرهنگ غلط غذایی یا دریافت کالری بیش از حد نیاز بدن و کم‌تحرکی از عوامل اصلی زمینه‌ساز بروز چاقی در کشور محسوب می‌شود.

دبیر انجمن آرترواسکلروز تصریح کرد: همچنین در شهرهای بزرگ کشور، شیوه‌های غذایی به سمت غذاهای غربی مانند مصرف فست فودها، کالری زیاد و مصرف بیش از حد نوشابه پیش می‌رود.

وی تصریح کرد: براساس آمار منتشره، کم‌تحرکی در بین جمعیت 15 تا 24 ساله ایران در زنان حدود 70 درصد و در مردان حدود 17 درصد است که این آمار بسیار نگران‌کننده است. دکتر محمد حسنی با بیان این که به طور کلی بیش از 60 درصد جمعیت کشور دچار کم‌تحرکی هستند، یادآور شد: چاقی زمینه ایجاد فشار خون بالا و دیابت را فراهم می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها