در حمله نظامیان صهیونیست به غزه

یک فلسطینی به شهادت رسید

در حمله‌ نظامیان رژیم صهیونیستی به شمال غزه یک فلسطینی به شهادت رسیده و دو فلسطینی مجروح شدند. شاهدان عینی در شمال غزه نیز اعلام کردند: نفربرها و تانک‌های رژیم صهیونیستی صبح امروز وارد شرق شهرک جبالیا در غزه شدند و به منازل فلسطینیان در این منطقه حمله کردند.
کد خبر: ۱۷۲۸۲۱

به گزارش ایسنا ، در حمله‌ صبح امروز (سه‌شنبه) نظامیان رژیم صهیونیستی به یک خودروی غیرنظامی در شمال غزه یک فلسطینی از اعضای گردان عزالدین القسام، شاخه‌ نظامی جنبش حماس به شهادت رسیده و دو تن دیگر مجروح شدند.

شاهدان عینی در شمال غزه نیز اعلام کردند: نفربرها و تانک‌های رژیم صهیونیستی صبح امروز وارد شرق شهرک جبالیا در غزه شدند و به منازل فلسطینیان در این منطقه حمله کردند.

از سوی دیگر منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که بنا به فرمان ایهود باراک، وزیر جنگ این رژیم از نیمه شب سه‌شنبه تا جمعه تمام کرانه‌ی باختری به طور کامل تحت محاصره‌ی امنیتی قرار می‌گیرد.

این منابع تاکید کردند: هدف از ایجاد این حصار امنیتی اتخاذ تدابیر لازم جهت برگزاری شصتمین سالگرد تاسیس اسراییل (روز نکبت) است.

منابع رژیم صهیونیستی خاطرنشان کردند: این تصمیم وزارت جنگ اسراییل پس از دریافت گزارش‌های اطلاعاتی مبنی بر احتمال انجام عملیات‌های شهادت طلبانه‌ی گروه‌های فلسطینی در زمان برگزاری این مراسم اتخاذ شده است.

نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه نیز 27 فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه‌ی باختری دستگیر کرده و برای انجام تحقیقات به بازداشتگاه امنیتی خود انتقال دادند.

از سوی دیگر یاسر عبد ربه، عضو هیات مذاکره کننده‌ فلسطین در مذاکرات با رژیم صهیونیستی تاکید کرد: اسراییل ما را مورد تمسخر قرار داده است.

وی افزود: مقامات اسراییلی از پیشرفت مذاکرات سخن می‌گویند در حالیکه همچنان به شهرک سازی‌هایشان ادامه می‌دهند و این برای من چیزی جز فریب سیاسی و توسعه‌ی شهرک‌سازی‌ها به ارمغان نمی‌آورد.

جنبش حماس نیز با صدور بیانیه‌ای به رژیم صهیونیستی نسبت به ادامه تحریم‌ها علیه غزه و عدم بازگشایی گذرگاه‌ها هشدار داد.

در این بیانیه آمده است: اوضاع غزه در فاجعه‌آمیز ترین و بدترین شکل ممکن قرار گرفته و بیش از این نمی‌توان اجازه داد که تحریم‌ها ادامه یابد.

در این بیانیه به پیامدهای ناگوار ناشی از توقف سوخت‌رسانی به غزه بر وضعیت معیشتی ساکنان غزه اشاره شده و از همه طرف‌های ذیربط خواسته شده در قبال این مشکل مسوولانه‌تر عمل کنند.

جنبش حماس باردیگر اوضاع غزه را رو به انفجار توصیف کرده و دخالت هرچه سریع‌تر جامعه‌ بین‌المللی برای پایان دادن به جنایات رژیم اشغالگر در این منطقه را خواستار شده است.

در این بیانیه تاکید شده است: حماس تمام تلاشش را جهت همکاری با مصر برای ایجاد آتش‌بس به کار بست اما چناچه رژیم اشغالگر این تلاش را با شکست روبه‌رو سازد مردم فلسطین برای مقابله با مرگ تدریجی که با آن روبه‌رو هستند از هر ابزاری استفاده خواهند کرد.

این درحالی است که منابع سیاسی رژیم صهیونیستی اعلام کردند دولت المرت از پذیرش عمر سلیمان وزیر اطلاعات مصر در شرایط فعلی خودداری کرده است.

به گفته‌ این منابع دولت اسراییل از سلیمان خواسته تا سفرش را به پس از برگزاری مراسم شصتمین سالگرد تاسیس این رژیم به تاخیر اندازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها