کد خبر: ۱۷۱۸۰۸

ماجرا برمی‌گردد به تبلیغاتی که در خصوص مواد آرایشی و بهداشتی در برخی نشریات و خصوصا در ماهواره انجام می‌شود.

از طرفی متاسفانه برخی از مواد آرایشی نیز به صورت دستفروشی در سطح شهر عرضه می‌شود که معمولا جمع‌آوری آنها از سوی مراجع مشکل است بنابراین بهترین روش این است که از این لوازم آرایشی فاقد مجوز استفاده نشود.

استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی غیرمجاز‌، عوارض جسمی را بر پوست بدن استفاده‌کنندگان این لوازم که اغلب آنها زنان هستند‌‌، ایجاد می‌کند که برخی از این عوارض غیرقابل جبران است به گونه‌ای که حتی در برخی موارد گزارش شده که فرد  استفاده کننده مواد رنگ موی غیرمجاز به سبب مصرف این مواد پیاز موی سرش سوخته و باعث طاسی این افراد شده است یا بر اثر مصرف لوازم آرایشی غیرمجاز تاول‌هایی روی پوست به وجود آمده است.  دکترعلیرضا واعظ شوشتری، جراح و متخصص پوست و مو در این خصوص می‌گوید: این تبلیغات که در کانال‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان بسیار مشاهده می‌شود در حالی است که برخی از آنان از مقاله معرفی دارویی ثبت شده و طی کردن مراحل چهارگانه تولید کرم که الزامی است، برخوردار نیستند.

وی می‌گوید: آزمایش روی حیوان، آزمایش با غلظت کمتر روی افراد سالم، آزمایش روی تعداد کمی بیمار و آزمایش آن در مراکز متعدد با بیماران متعدد بر اساس تفاوت‌های اقلیمی از مراحل بررسی قبل از تولید انواع کرم‌ها است.

هیچ کرمی نمی‌تواند همزمان دارای چندین خصوصیت از جمله برطرف کردن چروک صورت، ضدزگیل، جوش و یا 12  تا  13 اثری که در اغلب این کرم‌ها به آن اشاره شده است، باشد. مراجعات نشان داده این دسته از کرم و صابون‌ها نه تنها مفید نبوده بلکه عوارض دیگری را نیز به وجود آورده است.

این متخصص پوست و مو ادامه می‌دهد: این شرکت‌های تبلیغاتی با شناسایی و استفاده از نیاز افراد بخصوص بانوان به زیبایی و تبلیغات گسترده، اقدام به تهیه این دسته از کرم‌ها و فروش آنها با قیمت‌های هنگفت حدود 60 هزار تومان به بالا می‌کنند.

این در حالی است که قیمت گرانترین و استانداردترین کرم تجویز شده از سوی پزشک بسته به نوع بیماری پوست در حدود 30 هزار تومان است.

واعظ شوشتری، به ‌افراد بخصوص بانوان توصیه می‌کند: برای استفاده از هر کرم و صابون به منظور زیبایی و درمان حتما به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها