گروه سلامت: متخصصان می‌گویند: نگرانی در حد متعارف طبیعی و قابل انتظار است اما در صورتی که حالت دائمی و افراطی پیدا کند، ممکن است شما به اختلال اضطرابی کلی یا GAD مبتلا باشید. اختلال GAD بیماری‌ای است که با نگرانی در رابطه با جنبه‌های مختلف زندگی مشخص ‌شده و احساس می‌شود و نمی‌توان آنها را کنترل کرد. این احساس می‌تواند شما را از نظر فیزیکی فرسوده کرده و از جنبه احساسی تحلیل ببرد. این حالت هم‌چنین دوستان و نزدیکانتان را که باید به تمام نگرانی‌های شما گوش دهند، مستاصل می‌کند.
کد خبر: ۱۷۰۴۰۳

دکتر دیوید بارلو، پروفسور روان‌شناسی و روانپزشک دانشگاه بوستون در امریکا در این رابطه خاطرنشان می‌کند: این نگرانی‌ها هرگز پایان نمی‌پذیرد.

وی افزود: ویژگی کلیدی GAD از جنبه روان‌شناسی، نگرانی مزمن و غیرقابل کنترل است. او متذکر شد که حدود 6 درصد از امریکایی‌ها در مقاطعی از زندگی‌شان از این بیماری رنج می‌برند.

بارلو همچنین می‌گوید‌: این افراد همیشه بدترین شرایط را پیش‌بینی می‌کنند. آنان در مورد موضوعات عمده و همچنین مسائلی که بیشتر ما آنها را کوچک می‌شماریم نگران می‌شوند. به نظر می‌رسد که آنان حتی وقتی می‌دانند که این نگرانی‌ها غیر واقعی و بی‌اساس هستند باز هم نمی‌توانند دست از نگرانی شان بردارند و به محض برطرف شدن یک نگرانی، نگرانی بعدی بروز می‌کند. این پروفسور روان‌شناسی اضافه می‌کند: همیشه بحران دیگری برای نگران شدن وجود دارد.

جریلین روس، رئیس انجمن اختلالات اضطرابی امریکا نیز در این رابطه تصریح کرد: افرادی که با GAD دست و پنجه نرم می‌کنند، می‌دانند که نگرانی شان با واقعیت تناسبی ندارد. به عنوان مثال روس به زنی استناد کرد که با وجود این که همسرش در تامین مایحتاج خانواده‌اش کوتاهی نمی‌کند اما او بی وقفه در مورد مسائل مالی نگران است، حتی با وجود این که می‌داند نگرانی‌اش بی‌دلیل است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها