خبر سلامتی

آلودگی هوا،‌عطر گل را می‌کشد

ایسنا:کارشناسان هشدار دادند که آلودگی هوا رایحه و عطر خوش و طبیعی گل‌ها را از بین‌ می‌برد. این یافته بر اساس پژوهش جدیدی از سوی کارشناسان در امریکا به‌دست آمده است. این پژوهشگران هشدار دادند که این تاثیر مخرب و فاجعه‌آمیز خواهد بود، چرا که اگر گلها و گیاهان عطر طبیعی خود را از دست دهند در نتیجه گل‌ها قادر به جذب حشرات منتقل‌کننده گرده‌های گل‌ها مانند زنبورها نخواهند بود و در نتیجه این گیاهان با خطر انقراض مواجه خواهند شد.
کد خبر: ۱۶۹۰۷۸

تحقیقات همچنین نشان داده است که آلودگی هوا به‌علاوه سلامت و شادابی گل‌ها را از آنها گرفته و رنگ‌های مجذوب‌کننده آنها را کاهش می‌دهد و این امر نیز می‌تواند دلیلی برای کاهش جذابیت گل‌ها برای حشرات باشد.

غذای شور با طعم سرطان‌

ایسنا: مصرف مداوم غذاهای شور ممکن است خطر ابتلا به سرطان معده را دو برابر کند.

‌تحقیقات درباره عادت غذایی، آشامیدنی و سیگار کشیدن که طی 11 سال روی 40‌هزار نفر در ژاپن انجام شد، ‌باعث شده است که شرکت‌های تولید‌کننده مواد غذایی به شدت از مقدار نمک غذاهای خود کم کنند. در ژاپن مصرف غذاهای شور و دودی بسیار رایج است.

مطالعات بیشتری درباره خطر نمک در مورد افزایش فشار خون، بیماری قلبی یا سکته مغزی در جریان است.

مصرف کم نمک هم خطرناک است. اما افزایش سرطان مربوط به کسانی است که روزی 12 تا 15 گرم نمک می‌خورند.

سرطان معده چهارمین سرطان رایج در جهان است، اما دومین سرطان کشنده در ژاپن است که هر سال حدود 776هزار ژاپنی را می‌کشد. در انگلیس این سرطان ششمین سرطان کشنده است و سالی 10هزار نفر را می‌کشد و فقط 11 تا 12‌درصد افراد تا مدتی از خطر آن نجات می‌یابند.

پنجاه سال پیش این سرطان، بزرگترین سرطان کشنده در انگلیس بود به طوری که متعادل‌تر شدن در حجم غذایی و بهبود بهداشت را عامل این کاهش می‌دانند.

علاوه بر مصرف نمک، مطالعات نشان می‌دهد که کشیدن سیگار و مصرف کم میوه و سبزی خطر سرطان معده را مخصوصا در مردان افزایش می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها